„Celkově je Someday You’ll Return dost syrový zážitek, kterému by slušelo po všech stránkách pořádně začistit. A také zkrátit – ke konci už hře dochází dech a věčné pobíhání lesem tam a zase zpátky už se trochu omrzí,“ napsal jsem ve své recenzi a evidentně nejsem sám, kdo si něco takového myslel.
Nezávislé brněnské studio CBE Software proto dva týdny po oficiálním vydání přistoupilo k neobvyklému kroku a v nejnovějším patchi zbytečně natahované vyvrcholení příběhu významně zkrátilo. Jmenovitě vystřihli některé podzemní pasáže z druhé poloviny hry a pár hádanek, které prý byly pro řadu hráčů matoucí. „Sumárně, jde minimálně o půl roku práce,“ potvrdil nám Jan Kavan, ze CBE s tím, že některé tyto lokace zůstávají pečlivým objevitelům i nadále přístupné.
Dalším výrazným zásahem do základních mechanismů hry je přidání nového lektvaru, kterým se dá vyhnout stresujícím plížícím pasážím, v nichž jde hlavnímu hrdinovi o život.
Je pozitivní vidět, že autoři svému publiku naslouchají, i když to znamená, že spousta jejich snahy přišla vniveč. Budiž to pro nezávislé tvůrce poučením, že méně je někdy opravdu více.