CzechTrade připravil akci E-MEET EXPORT 2020

Internet, počítačová klávesnice - ilustrační foto.

Internet, počítačová klávesnice - ilustrační foto.

Agentura na podporu obchodu CzechTrade přichází spolu s partnery s novinkou pro podnikatele. Jsou to první celosvětové online konzultace E-MEET EXPORT 2020 se zahraničními kancelářemi na exportní témata. Uskuteční se od 22. do 26. června. V návaznosti na provedené průzkumy sleduje agentura tímto způsobem aktuální potřeby českých exportérů, mezi něž patří i možnost poradit se a prodiskutovat vývozní aktivity s odborníky na zahraniční trhy.

E-MEET EXPORT 2020 organizuje CzechTrade pod záštitou ministerstva průmyslu a obchodu (MPO), Svazu průmyslu a dopravy, Asociace malých a středních podniků a živnostníků jako určitou náhradu za poradu ekonomických diplomatů a ředitelů zahraničních kanceláří CzechTrade, jež musela být za současné situace zrušena. "Osobní kontakt je nenahraditelný, ale i přes různá opatření chceme exportérům umožnit získat aktuální informace přímo ze zahraničí. Proto jsme přišli s tímto nápadem a připravili podmínky pro akci konanou online. Vážíme si podpory partnerů a věříme, že tuto možnost firmy hojně využijí. Celkem nabízíme 1178 půlhodinových individuálních jednání s odborníky ze zahraničí," uvádí generální ředitel agentury Radomil Doležal.

Naplňování exportních ambic

Z průzkumů Svazu průmyslu a dopravy z dubna a května vyplynulo, že téměř 80 procent exportérů má problémy s poptávkou ze zahraničí. Více než třetina z nich očekává pokles tržeb z vývozu za celý letošní rok oproti loňskému o více než 40 procent. Celkově předpokládají propad tržeb z vývozu čtyři pětiny podniků. "I proto jsou online konzultace pro firmy dalším impulzem, jak po útlumu oživit komunikační kanály s partnery a potenciálními zákazníky v zahraničí. Mohou během nich představit své exportní plány a špičkové výrobky ekonomickým zástupcům Česka v zahraničí, kteří se vyznají v aktuální situaci na tamních trzích i exportních příležitostech," říká Radek Špicar, viceprezident svazu.

Akce tohoto typu, pořádané agenturou CzechTrade, patří po léta mezi nejefektivnější formy podpory exportu, které si čeští podnikatelé oblíbili jako účinný nástroj pro oslovení nových zahraničních trhů a upevňování pozic na těch stávajících. "V průběhu nedávných karanténních opatření naši vývozci neotáleli a čas využili k analýze nových příležitostí a přípravě expanzí na nová teritoria. Díky tomu víme, že nyní jsou připraveni restartovat své zahraniční relace v plné síle. V rámci vládní podpory naší ekonomiky, která je úzce spjata s exportem, přicházíme s novým technologickým řešením celosvětových online konzultací CzechTrade E-MEET EXPORT 2020, abychom napomohli českým podnikům naplnit jejich exportní ambice," líčí Martina Tauberová, náměstkyně sekce Evropské unie a zahraničního obchodu na MPO.

Hledání perspektiv

Během konzultací mohou firmy zjistit, zda je jejich obor činnosti perspektivní pro vybraný zahraniční trh. Ředitelé zahraničních kanceláří CzechTrade dlouhodobě působí přímo v teritoriích, znají aktuální dění na tamních trzích, exportní příležitosti, obchodní podmínky, zvyklosti, jazyk i kontakty. Exportérům pomáhají otevírat více dveří, než by přineslo individuální snažení v neznámém prostředí. Pomohou s výběrem vhodných teritorií pro jejich výrobek nebo službu, s nalezením obchodních partnerů, zhodnotí reálné šance na úspěch a doporučí, jak nejlépe postupovat.

"Exportéři z řad malých a středních podniků očekávají potíže v 2. pololetí, neboť staré zakázky doběhly, na druhou polovinu roku jich mnoho není a vzhledem k situaci v západní Evropě se očekává propad byznysu. I to bude zcela jistě důvod vysokého zájmu našich firem o účast na této akci, aby měly čerstvé informace z jednotlivých trhů," míní generální ředitelka Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR Eva Svobodová.

Povinná rezervace

Jednotlivá teritoria budou rozdělena do časových bloků, kdy konzultace Evropy, Afriky a Blízkého východu budou probíhat 22. až 23. června, konzultace Ameriky, Asie a Austrálie 24. až 26. června. K účasti na akci je nutná předchozí registrace a PC, notebook nebo telefon s internetovým připojením.

"Po provedení rezervace bude účastník kontaktován exportním konzultantem CzechTrade, který mu upřesní konkrétní termíny jednání. Nejpozději den před konáním samotných online konzultací také obdrží link pro přihlášení," vysvětluje Milan Ráž, ředitel sekce Služeb pro exportéry v CzechTrade.

Online konzultace se uskuteční prostřednictvím aplikace ZOOM. O hladký průběh moderovaných bloků se budou starat pracovníci centrály CzechTrade. Zahraniční odborníci tak budou moci věnovat čas a pozornost plně konzultacím s firmami. "Zúčastnění ředitelé zahraničních kanceláří dostanou seznam konzultujících firem, který jim umožní seznámit se s profily každé z nich a efektivně se předem připravit. Díky tomu maximálně využijí časový limit na jednotlivá jednání, kterých si každý z účastníků může sjednat až pět," dodává Milan Ráž.

Kontakt

Marcela Havlová

ww.czechtrade.cz

Klíčová slova ČR-obchod-internet-speciál-firmy-CzechTrade

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Obchod, marketing
IT, telekomunikace

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.