Obchodníci by se měli více soustředit na spolupráci s online platformami, vyplývá z analýzy projektu Kimbino.cz

Čechy stále zajímá, kde koupit pivo nejlevněji - i v koronakrizi


Češi i v nouzovém stavu předvedli, že jsme národem pivařů. Nejvyhledávanějším produktem akčních letáků bylo v období leden - květen 2020 pivo, jak ukazuje studie letákového portálu Kimbino.cz, která vychází z návštěv několik milionů uživatelů. Prvenství si pivo drží dlouhodobě, dá se proto předpokládat, že i nadále si zákazníci budou chodit pro nejlepší nabídky chmelového moku, které v letácích naleznou.

Jak byla analýza prováděna? S pomocí zajímavé funkce, jíž je online vyhledávání konkrétního zboží ve slevě. Už není nutné listovat papírovými letáky, vyhledávač na Kimbino.cz najde zboží na konkrétní straně letáku, i s uvedenou cenou. Nová funkce se bleskurychle uchytila. Pak stačilo jen sestavit tabulku s četnostmi vyhledávání produktů "TOP 100 vyhledávaných frází".

priloha


O slevy z letáků se více zajímají ženy


Byli nejčastějšími návštěvníky muži, když je pivo nejhledanější? Prvenství si tu drží ženy, které letákové zboží prohlížejí z mobilu.

priloha

Mobil je s 58,8 % návštěv nejvyužívanějším zařízením. Na druhém místě je počítač se 33,5 %, pak tablet se 7,7 %. Žen jsou téměř tři čtvrtiny, průměrně se během návštěvy podívají na letáky tří obchodů. Jsou to právě ženy, kdo rozhodují o každodenních nákupech - nejen jejich složení, též kde vůbec nakoupit.

priloha


Maminky i senioři často používají moderní technologie


Nejpočetnější věkovou skupinou jsou na Kimbino.cz lidé ve věku 25-34 let. Podle vyhledávaného zboží jde o maminky s malými dětmi - druhé místo obsadily plenky. Na rodinných výdajích se podílejí velkou částkou, jsou k minimku potřeba neustále, a tak se maminky snaží se levněji předzásobit.

priloha

Předpoklad, že si senioři s online světem nerozumějí, musíme vyvrátit. Statistiky nám ukazují, že lidé na 65 let tvoří poměrně velkou skupinu - jak ostatně vidíte v grafu. Dnešní senioři jsou technologiím otevření, obchody se nemusejí bát, že by odklonem od tištěných letáků přišly o jejich přízeň.


Nová příležitost pro menší obchodníky


Stále více menších obchodníků překlápí své offline nabídky do online verze, právě menší obchody mohou využít agregátoru nabídek ve svůj prospěch - zákazníci se k jejich nabídkám dostávají na jedno kliknutí. Velké obchody mohou využívat sílu cen, menší pak specializovanější nabídku.


Snadné listovaní baví zákazníky stále víc, a velcí hráči to vědí


Nové online trendy nesou výhody i spotřebiteli. Letáky má stále s sebou v mobilu. Nemusí se probírat spoustou papíru - jen přejíždí prstem po obrazovce. A už vůbec neřeší, co udělá s prošlým papírovým letákem. Online letáky navíc nemají tisková omezení.


Zákazníci touží být oslovováni online


Výsledky analýzy nám ukazují, že potřeba digitalizovat komunikaci se zákazníkem se v období karantényvýznamně zvýšila. Boom online projektů sledujeme už roky, vnímáme proto, jak vše urychlila situace spojená s koronavirem. Online platformy ještě usilovněji rozvíjejí potenciál jak pro obchodníky, tak pro koncové zákazníky, kteří si už zvykli na onlinenové pohodlí.

K online propagaci se přiklánějí i obchody, které doposud využívaly jiné komunikační kanály. Za všechny jmenujme teleshoppingový TOP SHOP, který návštěvníci najdou na Kimbino.cz/topshop/ od letošního června.


Kontakt:

Daniel Boďa

Kimbino Green s.r.o.

e-mail: daniel.boda@kimbino.com

ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.

Klíčová slova ČR-trh-služby-internet-firmy-Kimbino

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Služby, cestovní ruch
Obchod, marketing
IT, telekomunikace

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.