Proč jezdí v Americe tahače s dlouhou kapotou a v Evropě s krátkou, aneb jaký je v nich rozdíl

                   

Pokud se podíváme na to, jaké kamiony, tedy koráby silnic jezdí v USA, jsou to typické trucky s výraznou přední dlouhou kapotou. Když se naopak podíváme na silnice u nás v ČR, ale i v Evropě, vypadají místní kamiony jinak. Spíše obyčejněji, s rovnou svislou přídí, místo masivní kapoty jako ve Spojených státech. Pokládali jste si někdy otázku, proč tomu tak je?

Důvodem jsou často silnice

Pokud se podíváme na jeden z hlavních důvodů, musíme říci, že tím klíčovým jsou silnice. A to mnohdy v podobě prudkých zatáček a odboček. Když vezmeme v potaz, že ona přední kapota kamionu výrazně přidává na délce, je vysvětlení celkem logické. Každý metr navíc může při komplikovaných manévrech vadit. A tak mají v Evropě kamioňáci možnost lépe manévrovat na složitých místech díky tomu, že jejich kabina a tedy i délka celé soupravy je menší.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

Jsou tu také předpisy

Nezapomínejme také na to, že tu jsou i předpisy související s délkou celé soupravy. Tedy s délkou celého kamionu od začátku do konce. Pokud kabina není doplněna klasickou americkou kapotou, může délka soupravy bez problémů vyhovovat současným předpisům. Zvláště je tomu v případě souprav ještě s doplňkovým vlekem, kde je kabina oproti klasické zmenšena. Jedině tak může být délka vyhovující, což by v případě použití amerického trucku možné v žádném případě nebylo.

Jsou nejenom hezčí

Americké trucky jsou díky své klasické kapotě, tedy díky svému nosu nejenom mnohem hezčí na pohled. Mají i několik dalších výhod. Díky tomu, že je motor umístěn právě zde, mají možnost mít mnohem prostornější kabiny, než v případě evropských tahačů.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

Další výhodou těch amerických je také snadnější údržba motoru. Stačí odklopit kapotu a je možné k němu mít plnohodnotný přístup. To v případě evropských variant je motor uložený pod kapotou, což znamená celkovou nutnost ji sklopit, což přístup a celkový servis nijak nezjednodušuje. Naopak.

Také nelze zapomínat na třetí důležitou výhodu, kterou může být i bezpečnost. I když moderní kamiony jsou na tom s ohledem na bezpečnost dobře, přece jenom platí, že mít před sebou delší kapotu může mít v případě nárazu přece jenom řadu výhod.

Diskuze Vstoupit do diskuze
71 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články