Diváci by si přáli pokračování stanice ČT3, vyplynulo z průzkumu České televize

3. červen 2020

Pro pokračování stanice ČT3 se podle Dvořáka vyjádřilo téměř osm z deseti dotázaných. Asi třetina se domnívá, že by měl program určitě pokračovat, 45 % si to myslí spíše. K dispozici je v DVB-T2 multiplexu České televize, na satelitu Astra 3B a v kabelových i IPTV sítích.

Televizní diváci by si přáli, aby se vysílání stanice ČT3 stalo trvalým projektem a ne pouze dočasným kanálem, který měl sloužit v době pandemie koronaviru zejména seniorům. Vyplynulo to z pravidelného on-line průzkumu, který pro Českou televizi realizuje agentura Kantar CZ. Na dnešním zasedání Rady ČT o tom informoval generální ředitel Petr Dvořák. Průzkum agentury Kantar CZ se nevěnoval primárně kanálu ČT3, ale zaměřil se obecně na vysílání České televize v době nouzového stavu.

Pro pokračování stanice ČT3 se podle Dvořáka vyjádřilo téměř osm z deseti dotázaných. Asi třetina se domnívá, že by měl program určitě pokračovat, 45 % si to myslí spíše. Nejpozitivněji jsou v tomto směru naladěni lidé se základním vzděláním nebo vyučení. Program ČT3 byl spuštěn 23. března, 11 dní po vyhlášení nouzového stavu, k dispozici je v DVB-T2 multiplexu České televize, na satelitu Astra 3B a v kabelových i IPTV sítích. Přesto, že jde o projekt pracující s archivem, stanice je k dispozici i v HD rozlišení.

Generální ředitel České televize Petr Dvořák připomněl, že ČT3 nabízí ve vysílání praktické rady na daná témata, aktuální informace v rámci zpravodajských bloků a pořady ze zlatého televizního fondu, jako jsou divácké seriály či zábavné a vzdělávací formáty z archivu. Nová radní Hana Lipovská vznesla mj. dotaz, proč byl průzkum sběru dat realizován přes internet, když cílová skupina, pro niž je stanice určena, se zde nepohybuje. Zdeněk Šarapatka však kontroval tím, že s výjimkou osmdesátníků a starších je dnes tato technologie nutnou součástí komunikace se státní správou, samosprávou a vyřizování řady dalších služeb.

Dvořák jako odpověď Lipovské opět zopakoval, že průzkum nebyl zaměřený specificky pouze na program ČT3, ale opakuje se v měsíčních periodách na všeobecná témata. „Pro daný měsíc máme vždy šanci zařadit několik otázek, které jsou v tu danou dobu konkrétní. Využíváme tazatelskou bázi, kterou využíváme průběžně,“ upřesnil generální ředitel České televize. Své vystoupení k tomuto bodu pak zakončil tím, že pro veřejnoprávní médium je daný průzkum zatím pouze informací pro další rozvažování, jakým způsobem s tímto kanálem dále pracovat.

autor: lukpo
Spustit audio

Související