Textové hodnocení FB profilu města Hradce Králové:
- Výborná práce s textem. Příspěvky jsou psány odlehčenou formou, nejsou typicky úřední a strohé, naopak se přizpůsobují tomu, že jsou vkládány na sociální síť, kde je potřeba uživatele zaujmout a neunavit dlouhými bloky textů.
- Stránka má kvalitní míru engagementu, je vidět, že správci dobře znají vkus svého publika a vědí, jakým příspěvkem nejlépe zaujmout.
- Stránka poskytuje velmi kvalitní informační servis, pojímá širokou škálu témat.
- Grafické prvky jsou jednotné napříč komunikačními kanály města, stránka publikuje různé grafické vizuály, které jsou skvěle graficky sjednocené.
- Kvalitní práce s emoji ikonkami. Zatraktivňují text a opticky ho rozdělují tam, kde je třeba.
- Správci dobře interagují - odpovídají i na negativní komentáře, na ty, na které neodpovídají, reagují alespoň emotikonem. Celkově je město ke svým obyvatelům na sociální sítí velice vstřícné, odpovědi jsou profesionální, milé a informačně nabité.
- Obecně velmi dobré využití všech funkcionalit, patrně jedny z nejlépe zpracovaných záložek v rámci celé ČR (mezi městy).
- Fotografie jsou často doslova profesionální, ale jsou občas nahrávány ve zvláštním zmenšeném formátu, což je škoda.
- Nadprůměrně vyvedeně pracují správci s videi, kterým se dostává kvalitní postprodukce (titulkování), záběry jsou stabilní, zvuk je dobře nasnímán a celkově působí videa velmi na úrovni. Ocenili jsme, když bylo u videa MP napsáno, že video je bez zvuku, proto nás u dalšího takového (ohňostroj) zarazilo, že tam tento text není. Obecně doporučujeme k takovým videím dodat alespoň hudební podkres.
- Je škoda, že profilová fotografie není nastavena (je potřeba na to připravit samotný soubor - zvětšit okraje po stranách) tak, aby se ve výsledném výřezu logo zobrazovalo celé a nebylo po stranách osekáno. (opravili jsme :-))
- Kvalitně zpracována záložka “Informace”.
- Město sice během pandemie využívá svůj FB účet velmi aktivně a kvalitně, porota se však při svém hodnocení zaměřovala na fungování stránky během “běžného režimu” mimo nouzový stav způsobený pandemií koronaviru Covid-19. Během této několik týdnů trvající krize samozřejmě nemohl být brán ohled na úroveň grafického zpracování příspěvků a podobné detaily, cíl byl především rychle a přesně informovat obyvatele. Nutno podotknout, že obcím, městům a městským částem se to dařilo skvěle a v mnoha ohledech byly radnice nejdůležitějším a nejlépe fungujícím zdrojem informací. Ukázalo se zároveň, jak důležitým pomocníkem mohou sociální sítě být v krizových situacích. Municipality disponující účty na sociálních sítích, či alespoň SMS systémem dokázaly občany mnohem efektivněji informovat o všem důležitém.
Bodové hodnocení FB profilu města Hradce Králové:
Kompletní pořadí:
Města nad 10 tisíc obyvatel
1. Chomutov
2. Třebíč
3. Brno-střed
Města a obce od 2 do 10 tisíc obyvatel
1. Hustopeče
2. Nehvizdy
3. Bílovec
Obce do 2 tisíc obyvatel
1. Ratiboř
2. Lipová
3. Praha-Březiněves
Zdroj: Kvalikom