InzerujTEĎ

 
 
 

Kdy a kam

  • Čarodějnická párty pro děti s kreativními aktivitam

    pátek 26.4 15:00 - Knihovna, Blatná

  • Pecha Kucha Night: Práce jako na kostele – série krátkých přednášek

    pátek 26.4 20:00 - Kostel Narození Panny Marie, Vodňany

Zobrazit všechny události
 
 
 
 

Letní a zimní čas

V roce 2018 skončila v EU debata o letním a zimním času. Každý stát se má zařídit podle svého. Téma se odsunulo do pozadí, momentálně není na stole. Co vyhovuje vám?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

V Bernarticích se zatím dobíjí maximálně desetkrát měsíčně

BERNARTICE – Od loňského ledna stojí u bernartické sokolovny dobíjecí stanice pro elektromobily a elektrokola. „Nejsme schopni u této dobíjecí stanice stanovit, kolik odběrů využila elektrokola a kolik elektromobily. Víme však, že se počet pohybuje průměrně mezi pěti až deseti dobíjeními měsíčně," říká starosta Bernartic Pavel Souhrada. Majitelem stanice je město Milevsko, městys Bernartice má po celou dobu stanici ve výpůjčce a přímým provozovatelem je firma Elmont ze Žďáru nad Sázavou.

 

„Měli jsme štěstí v tom, že jsme chtěli stanici pořídit na vlastní náklady a za několik dnů po našem rozhodnutí přišel tehdejší jednatel Městských služeb Milevsko s nabídkou na zapojení Bernartic do projektu Elektrokolem na po milevském regionu, který dotoval Jihočeský kraj. Tak jsme neváhali ani chvilku a do projektu jsme se zapojili," říká Pavel Souhrada.

Podle něj nástup elektromobility - kol, osobních i nákladních automobilů a komunální techniky všeho druhu, nabírá na obrátkách a má budoucnost. „Zatím je rozvoj zbržděný vysokou pořizovací cenou věcí a malou kapacitou zdrojů, tedy baterií. Ale vše se vyvíjí a každý rok jsme zase o kousek dál," je přesvědčený bernartický starosta.

Vyjádřil se i k otázce, jestli se vůbec vyplatí do nákupu elektromobilu investovat a zda by Bernartice chtěly elektromobily ve svém majetku mít. „Upřímně, pokud na elektromobil nezískáte nějakou dotaci, zatím se nevyplatí do něj investovat. Líbí se mi myšlenka mít vše pro provoz městyse na elektropohon. Mít kompletní dobíjecí jednotku, to znamená solární panely, nabíjející domácí velkokapacitní baterie, které zvládnou provoz objektu, dobíjí elektromobily a to jak osobní, tak i provozní a dobíjí baterie do sekaček, křovinořezů, plotostřihů, čerpadel a pil. Ty baterie by byly shodné pro veškeré nářadí. To by byl ideál," sní nahlas Pavel Souhrada.

V současné době jsou náklady na ujetí jednoho kilometru elektromobilem okolo osmdesáti haléřů. Dobití baterie z 0 do plna vyjde na 175 korun. S dobitým zařízením se nechá ujet zhruba 230 kilometrů. Klasická garanční prohlídka automobilu vyjde na necelých tisíc korun.

 

Diskuse k článku - napište váš názor
 

Další zprávy z regionu

 
 

Diskuse ke článku

Zbývá znaků: 1200
 
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace