Content marketing se teď nejvíc potýká s odkladem projektů

čtvrtek, 4. června 2020, 07:35 Marketing, Výzkum MediaGuru

Až 85 % firem a agentur zabývajících se obsahovým marketingem se v důsledku pandemie potýká s odkladem plánovaných projektů.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Pandemie koronaviru a s ní spojená opatření dopadla tvrdě i na obsahový marketing. Agentury i značky se potýkají s odkladem či zrušením projektů, problémy s tvorbou či opožděnými úhradami. Vyplývá to z evropského průzkumu organizace International Content Marketing Forum (ICMF), který na českém trhu vydává Asociace Content Marketingu (ACM). 

Až 62 % respondentů zaznamenalo 25% pokles svého již definovaného marketingového rozpočtu pro letošní rok, 16 % z nich čelí dokonce 50% poklesu. Primárně se přitom škrtaly výdaje pro inzertní reklamní prostor. 

Za největší výzvy v tuto chvíli agentury a značky vnímají: odklad projektů a s tím spojený zásah do cash flow a provozu (85 %), problémy s tvorbou obsahu, například při realizaci focení, natočení apod. (69 %), zrušené projekty (54 %), nejistota zaměstnanců (31 %), zrušené tendry (23 %), opožděné úhrady od klientů (15 %) a snižování ročních záloh (15 %). 

Zdroj: ACM

Zdroj: ACM

Od roku 2010 přitom investice do content marketingu vzrostly o 111 %, přičemž téměř dvě třetiny (62 %) z loňských celkových 9,4 miliard eur se investovalo v digitálním prostředí. V období koronavirové krize se zadavatelé zaměřili především na tvorbu marketingové strategie, své aktivity cílili na digitální komunikaci, především na sociální média.

„Průzkum jsme realizovali v květnu po téměř dvou měsících od vypuknutí koronavirové krize. Věřím, že obor content marketingu každoročně v číslech ukazuje tak dynamický nárůst, že si zaslouží vlastní data a advokacii separátních rozpočtů u klientů. V České republice je dost často přidělený k PR, klasické reklamě a digitálu, kde bojuje s performance investicemi. Je pak velmi těžké určit, jaký finanční objem ročně do content marketingových aktivit zadavatelé investují a jak to tyto investice ovlivnilo. Pro Českou republiku chystáme průzkum v oblasti obsahového marketingu na druhou polovinu letošního roku a navážeme tak na data z roku 2018,“ doplňuje Kateřina Borovanská, ředitelka ACM councellor ICMF.

Průzkum realizovala ICMF, sdružující asociace v jednotlivých zemích, a  tím i know-how přibližně 700 agentur, ve spolupráci se švýcarskou agenturou Scion pod vedením profesora Clemense Kooba. ACM je členem ICMF od roku 2017. 

-stk-