Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot e-Traveller - 330 kilometrů na elektriku

Nový Peugeot e-Traveller je nyní k dispozici se 100% elektrickým pohonem. Podle velikosti baterie ujede až 330 k, dodává se ve třech délkách a převeze až devět osob.

Nový Peugeot e-Traveller byl stvořen pro uspokojení potřeb firemních i soukromých zákazníků. Je k dispozici ve dvou modelových řadách – Traveller (Combispace) a Traveller Business (Shuttle) určených pro osobní dopravu i volný čas.
Řada Traveller Business cílí zejména na firmy a specialisty na přepravu osob (např. hotely, letiště apod.). Je k dispozici ve verzích výbavy Business (5–9 míst) a Business VIP (6–7 míst). Posádka ocení snadné nastupování do vozu díky posuvným bočním dveřím s elektrickým ovládáním a hands-free otevíráním.

V závislosti na verzi výbavy čekají na cestující v 2. a 3. řadě samostatná posuvná kožená sedadla s opěrkami loktů nebo posuvné lavice dělené v poměru 1/3-2/3. Jediným ovladačem se sklopí přední sedadlo a vznikne tak široký průchod k zadní lavici.

Vyšší verze Business VIP nabízí čtyři samostatná sedadla proti sobě nebo s pěr sedadel, třízónovou klimatizaci s jemným rozptylem vzduchu a střešním oknem s protisluneční clonou.
Řada Traveller (Combispace) ve verzích Active a Allure poskytuje 5 až 8 míst a díky různorodé konfiguraci posuvných a vyjímatelných sedadel splňuje rozmanité potřeby. kabiny umožňuje maximalizovat vnitřní prostor a posádka si tak může užívat jízdní komfort. Cestující mají ve 2. řadě k dispozici výklopné stolky a mohou být chráněni před sluncem zabudovanými roletkami.


Prostornost a komfort

Peugeot e-Traveller je k dispozici ve 3 délkách:

 Compact - L1 (460 cm),
 Standard – L2 (495 cm),
 Long – L3 (530 cm).


Vůz je vysoký pouze 190 cm, což zaručuje vjezd na většinu parkovišť. Verze L1 (460 cm) je v tomto segmentu ojedinělá a pojme až 9 osob. V městském prostředí se díky své ovladatelnosti a průměru otáčení 11,30 m pohybuje snadno


Společnými rysy jednotlivých verzí je komfort a dostatek prostoru pro všechny cestující, jak vpředu, tak vzadu ve 2. a 3. řadě. Cestující sedí pohodlně bez ohledu na zvolené sedadlo. Peugeot e-Traveller nabízí maximální prostor a přepravu až 9 osob s 1 500 litry zavazadlového prostoru nebo 5 osob s 3 000 litry. S vyjmutými sedadly 2. a 3. řady vůz pojme dokonce až 4 900 litrů. V kabině je rozmístěna řada otevřených nebo zavřených úložných přihrádek, celkem jde o 74 litrů.



Potěšení z jízdy

Baterie jsou umístěny pod podlahou, takže nijak nezmenšují objem zavazadlového prostoru ani počet sedadel, a nabízí tak stejné charakteristiky jako verze se spalovacím motorem.

Toto umístění také zvyšuje tuhost a díky optimálnímu rozložení hmotnosti přináší potěšení z jízdy. Komfort odpružení zajišťuje podvozek s tlumiči a speciálními pružinami, které zaručují nejlepší výkon při jízdě s prázdným i naloženým vozem. Povolená hmotnost přívěsu byla zachována na 1 000 kg.



Sebevědomý elegantní styl

Nový Peugeot e-Traveller je věrný koncepci označované jako „power of choice“. Zachovává si sebevědomý elegantní styl, kterým se vyznačují verze se spalovacím motorem. Elektrická verze má však několik specifických rysů.
Jako např. nabíjecí zásuvka na levém předním blatníku, nebo specifická střední část masky chladiče.


Interiér:


analogový přístrojový panel s barevnou matricí uzpůsobený pro elektrický pohon;

specifická grafika centrálního dotykového displeje s on-line 3D navigací TomTom
Traffic, která nyní zahrnuje informace o dostupných nabíjecích stancích a akční rádius na základě zbývajícího dojezdu;

nový ovladač automatické převodovky „e-Toggle“;

volič jízdního režimu pro přepínání mezi režimy Eco, Normal nebo Power;

elektrická parkovací brzda.

Kabina elektrické verze


Na úrovni místa řidiče došlo k přepracování středové konzoly, do které jsou nyní zabudovány:

nový dokonale integrovaný a ergonomický ovladač převodovky „e-Toggle“, který nyní umožňuje přístup k funkcím Park / Reverse / Neutral / Drive a Brake;

přepínač mezi 3 jízdními režimy;

odkládací přihrádka v horní části.



Peugeot e-Traveller nabízí 3 režimy jízdy, které lze přepínačem měnit:

Eco (60 kW, 180 Nm): optimalizace dojezdu;
Normal (80 kW, 210 Nm): ideální pro každodenní provoz;
Power (100 kW, 260 Nm): optimalizace výkonu při přepravě více osob se zavazadly.



K dispozici jsou rovněž dva režimy brzdění s příslušným typem regenerace baterie:

mírný, odpovídající používání vozu se spalovacím motorem;,
vyšší, (přístupný přes „B“ pro „Brake/Brzda“ na ovladači převodovky), pro silnější brzdění při uvolnění pedálu akcelerace.

Všechny verze jsou vybaveny elektrickou parkovací brzdou, což je u tohoto modelu novinka. Tato automatická funkce uvolňuje prostor na podlaze a současně přináší komfort a bezpečnost při každodenním používání. Kromě toho je na držáku elektrické parkovací brzdy umístěna boční úložná síť



Přístrojový panel získal nový vzhled, přibyly informace potřebné pro ovládání elektromobilu:

powermetr pro zobrazení spotřeby (Eco, optimalizace energie nebo Power, maximální výkon) nebo rekuperace energie (Charge),

ukazatel spotřeby elektrických zařízení (vytápění, klimatizace),

ukazatel úrovně nabití baterie,

barevná matrice pro zobrazení toků energie, sledování nabíjení (probíhající nebo naprogramované na pozdější dobu), informací palubního počítače a dojezdu.



Uprostřed palubní desky je umístěn dotykový displej s on-line 3D navigací TomTom Traffic. Volbou menu „Electric“ lze procházet nabídkami:


•„Flux“ pro zobrazení toku energie v reálném čase,
•„Statistics“ pro zobrazení statistiky spotřeby,
•„Charge“, který umožňuje naprogramovat odložené nabíjení.


Krom toho lze zobrazit dostupné nabíjecí stanice a akční rádius na základě zbývajícího dojezdu nebo naprogramovat čas pro přednastavení požadované teploty v kabině.


100% elektrická technologie


Peugeot e-Traveller je postaven na modulární platformě EMP2 (Efficient Modular Platform), která je schopná pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie. Peugeot e-Traveller nabízí 100% elektrický motor s maximálním výkonem 100 kW. Maximální točivý moment 260 Nm je k dispozici ihned po nastartování pro okamžitou reaktivitu.


Elektrické hnací ústrojí je podobné jako u nového Peugeotu e-208 a nového SUV Peugeot e-2008. Došlo však k úpravě převodovky, která je kratší, aby lépe vyhovovala potřebám zátěže.


Výkony (v režimu Power) jsou následující (údaje podléhající homologaci):

maximální rychlost 130 km/h;
zrychlení z 0 na 100 km/h za 13,1 s;
zrychlení s pevným startem 1000 m za 35,8 s;
zrychlení z 80 na 120 km/h za 12,1 s.


Nový Peugeot e-Traveller je prvním elektrickým vozem značky Peugeot, který nabízí dva různé dojezdy. Kapacita lithium-iontových baterií je v závislosti na potřebách 50 kWh (18 modulů) a 75 kWh (27 modulů).


Verze L1, L2 a L3, které jsou k dispozici s baterií o kapacitě 50 kWh, umožňují dosahovat dojezdu až 230 km podle certifikačního protokolu WLTP.


Verze L2 a L3 mohou být také vybaveny baterií o kapacitě 75 kWh umožňující dosahovat podle stejného certifikačního protokolu dojezdu až 330 km.


Tepelná regulace baterie spojená s chladicím okruhem kabiny umožňuje rychlé dobíjení, optimalizovaný dojezd a vyšší životnost.


K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které pokrývají všechny způsoby použití a všechna řešení nabíjení. Standardně jde o zařízení pro nabíjení přes jednofázový proud 7,4 kW a za příplatek je k dispozici zařízení pro nabíjení přes třífázový proud 11 kW.


Režimy nabíjení jsou flexibilní. K dispozici jsou následující alternativy:


•standardní zásuvka (8A): plné nabití za 31 h (baterie 50 kWh) nebo 47 h (baterie 75 kWh);

•zesílená zásuvka (16A): plné nabití za 15 h (baterie 50 kWh) nebo 23 h (baterie 75 kWh);

•Wall Box 7,4 kW: plné nabití za 7,5 h (baterie 50 kWh) nebo 11 h20 min. (baterie 75 kWh) pomocí jednofázové palubní nabíječky (7,4 kW);

•Wall Box 11 kW: plné nabití za 5 h (baterie 50 kWh) nebo 7,5 h (baterie 75 kWh) pomocí třífázové palubní nabíječky (11 kW);

•veřejná rychlodobíjecí stanice: tepelná regulace baterie umožňuje používat nabíječky 100 kW a dosáhnout 80% nabití za 30 minut (baterie 50 kWh) nebo 45 minut (baterie 75 kWh).
Peugeot e-Traveller nabízí i možnost naprogramování nabíjení na dálku přes displej on-line navigace nebo pomocí aplikace v telefonu MyPeugeot® (v závislosti na úrovni výbavy). Tento systém také umožňuje dobíjení kdykoli spustit nebo odložit nabíjení a zkontrolovat stav nabití.



Nový Peugeot e- Traveller poskytuje cestujícím nejvyšší úroveň tepelného komfortu, což mu umožňují:

•výkonný elektrický ohřívač (10 kW),
•vyhřívaná sedadla (v závislosti na úrovni výbavy),
•přednastavení teploty


Ekosystém by Peugeot

Značka Peugeot zahajuje nabídku nových služeb, aby podpořila zákazníky v přechodu na nové zdroje energie. Služby se opírají o tři pilíře:


Easy-Charge aneb jak zákazníkům usnadnit přístup k různým řešením nabíjení:


Nabídka řešení nabíjení pro domácnost nebo firmu, prostřednictvím široké nabídky zařízení (zesílená zásuvka, Wall Box, Smart Wall Box, ...), diagnostika pro posouzení potřebné elektrické instalace a nalezení nejlepšího řešení nabíjení, finální instalace;

nabídka nabíjení ve veřejných dobíjecích stanicích prostřednictvím programu Free2Move; včetně dobíjecí karty umožňující přístup k síti více než 150 000 dobíjecích stanic po celé Evropě; předvýběr stanic v závislosti na vzdálenosti, rychlosti a ceně dobíjení. On-line navigace se postará o navedení ke zvolené dobíjecí stanici.
Easy-Move aneb jak zajistit mobilitu zákazníků za všech okolností:

Trip planner, nástroj plánování a organizace dlouhých cest prostřednictvím Free2Move; návrh nejlepších tras při zohlednění zbytkového dojezdu a umístění dobíjecích stanic po cestě. Odeslání trasy do navigace s připojením umožní použít tuto naplánovanou trasu během cesty;

Mobility Pass, rozšířená mobilita zaručená díky paušálu zahrnutého do ceny pronájmu vozu. Mobility Pass umožňuje klientovi si podle potřeb kdykoliv pronajmout vůz se spalovacím motorem.


Easy-care aneb jak zákazníkům dodat jistotu při seznamování se s vozem:

•nové digitální simulátory a trasy, které usnadňují uživatelům používání elektromobilů;

•servisní a asistenční smlouvy obsažené v jednom paušálu;

•certifikát o kapacitě baterie jako garance úrovně kapacity baterie usnadňující další prodej vozu. Baterie má záruku 8 let nebo 160 000 km na 70 % kapacity.


Elektrické verze mohou být vybaveny následujícími technologiemi a asistenčními systémy:


 boční posuvné dveře s hands-free ovládáním,
 bezklíčový přístup a startování,
 Head-up displej,
 Grip Control,
 pomoc při rozjezdu do svahu,
 Visiopark 1, Top Rear Vision kamera zobrazující zorné pole 180°,
 tempomat / omezovač rychlosti,
 systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu,
 varování při riziku srážky,
 Active Safety Brake,
 systém sledování pozornosti řidiče,
 automatické přepínání dálkových světel,
 systém rozpoznání dopravního značení s rychlostním omezením,
 rozšířené rozpoznání dopravních značek (stop, zakázaný směr jízdy),
 systém sledování mrtvého úhlu.


Ve městě se při jízdě vpřed i vzad do rychlosti 30 km/h ozývá zvukový signál varující chodce.


Nový Peugeot e-Traveller bude uveden na evropský trh v druhé polovině roku 2020, jeho výroba bude probíhat ve Francii poblíž města Valenciennes.





peugeot 4.6.2020


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar