Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dočká se Mazda 3 pořádného motoru? Dealeři naznačují příchod turba

David Bureš
Diskuze (13)

Mazda 3 prý konečně vyřeší svůj nedostatek - chybějící silný motor v nabídce. Jenže o jaký nový motor půjde? A dočkáme se ho vůbec v Evropě?

Loni uvedená Mazda 3 generace BP nás v lecčems oslovila. Její design zraje jako víno, má krásný interiér, skvělé manuální řazení a umí parádně jezdit. Jenže ten poslední benefit poněkud omezuje nabídka motorů, v níž jednoduše chybí nějaká vrcholná verze. Návrat ostré Mazdy 3 MPS automobilka již dříve odmítla, přesto bychom se ale mohli pořádného agregátu dočkat. I když nechme se překvapit, zda naznačovaná silná verze dorazí i do Evropy.

O silnějším provedení Mazdy 3 totiž v tuto chvíli mluví jen američtí dealeři. Ti pod rouškou anonymity potvrzují, že v interním systému se v nabídce pro modelový rok 2021 objevuje něco, co se nazývá Mazda 3 HB PP Turbo.

Co to přesně znamená, není v tuto chvíli jasné. Jen to, že daná specifikace bude nabízena výhradně se šestistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol.

Přesto se ale spekulace rozjely naplno. Nejčastěji se hovoří o tom, že by zkratka PP mohla znamenat Performance Package, alias výkonnostní balíček. To by naznačovalo, že se Mazda 3 konečně dočká silnějšího provedení, o němž její fanoušci volají snad už jejího debutu.

V tuto chvíli ale není jasné, jaký přeplňovaný motor by se pod kapotou „turbo trojky“ objevil. Spekuluje se totiž třeba o tom, že by mohlo jít o přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,5 litru, známý z u nás nenabízeného SUV CX-9, v němž poskytuje 186 kW. To by ale zřejmě vylučovalo jeho nasazení na evropských trzích. V tuto chvíli totiž vůbec není jasné, zda se této Mazdy 3 s přeplňováním dočkáme také u nás.

Možností je ale vícero. V USA v tuto chvíli pro trojku není nabízena vznětová osmnáctistovka, která turbodmychadlo rovněž má. Navíc se spekuluje o příchodu dalšího motoru „Skyactiv-X,“ tedy jednotky kombinující princip vznětového i zážehového motoru. A co když ten místo dnešního 2.0 Skyactiv-X s kompresorem vsadí právě na turbodmychadlo? Zvlášť, když se mluví o tom, že tento Skyactiv-X bude mít tentokrát blíže k turbodieselům...

Nechme se překvapit, nejpozději za pár měsíců bychom se měli dozvědět více. Pak už jen budeme doufat, že se takové varianty dočkáme také u nás. Na českém trhu je totiž v tuto chvíli motorová nabídka pro Mazdu 3 značně omezená - čítá jen ryze benzinový atmosférický čtyřválec 2.0 Skyactiv-G (90 kW) a zmíněný unikátní 2.0 Skyactiv-X (132 kW). Vznětové 1.8 Skyactiv-D na českém trhu skončilo kvůli nízkému zájmu.

David Bureš
Diskuze (13)

Doporučujeme

8. 6. 2020 19:02
Re: banda
Skyactiv-X je s kompresorem, takze to neni atmosfera. A 150-konova atmosfera s hybridem co pomaha s rozjezdy asi taky nebude spatne auto. Ja bych temhle motorum asi dal prednost pred "modernimi" litrovymi trivalci, ktere uz automobilky zase opousteji.
7. 6. 2020 14:20
Re: A co G150
G150 v CZ ceníku je:

https://cz.cdn.mazda.media/e3356b5c55ac4dc2b0679b89fab6c7b7/c51b8442e7df4104828eb6c8328010ad.pdf?48f2d7
5. 6. 2020 12:49
banda
Síce vládne Európe, ale v tomto prípade ide len a len o neschopnosť konštruktérov Mazda .

Ostatní už dávno majú turbomotory len Mazda to nezvláda.

A kupovať si dnes atmosféru.. je ako kupovať si parný povoz
5. 6. 2020 12:49
banda
Síce vládne Európe, ale v tomto prípade ide len a len o neschopnosť konštruktérov Mazda .

Ostatní už dávno majú turbomotory len Mazda to nezvláda.

A kupovať si dnes atmosféru.. je ako kupovať si parný povoz
5. 6. 2020 10:50
Re: A co G150
Myslím u nás, protože v článku se píše ...

Na českém trhu je totiž v tuto chvíli motorová nabídka pro Mazdu 3 značně omezená - čítá jen ryze benzinový atmosférický čtyřválec 2.0 Skyactiv-G (90 kW) a zmíněný unikátní 2.0 Skyactiv-X (132 kW).