Na stránkách své čerstvé knížky s blankytně modrým obalem nabízí hutnou a intenzivní poezii. „Proč ještě snídáš / táži se soustavy skvrn // Zdvořile hovořím / se svou vlastní hrůzou / za všech okolností // Vím o těch ptácích / kteří mi sedají na ramenou // Když mají vzlétnout / změní se / v tučný bezkřídlý hmyz.“

Novinka. Lucie Faulerová potvrzuje i ve druhé knize, že máme slibné domácí autorky
Smrtholka. Dívčí dialog ve stínu smrti stojí za pozornost

Kdybychom chtěli, našli bychom styčné body s verši Vladimíra Holana, Karla Šiktance, Jiřího Koláře a jiných autorů, kteří se snažili říci mnoho skrze málo slov. Ale Dědeček je prostě Dědeček. Ani tyto jeho „seriózní“ sloky by nebyly ničím bez jeho hravosti a chuti spřádat když už ne rýmy, pak aspoň zajímavé souzvuky, které kupodivu často dávají hluboký, předem netušený smysl.

„Za zavřenými víčky / trápí mě zjeveníčky / mezi vlčky / a psíčky / apokalypsičky.“ Přibližováním a zdrobňováním nehezkého a strašného Jiří Dědeček už léta čelí špatné náladě, kterou má leckdo nejen on ze současného světa. V poslední době se však i v jeho textech množí jakási hluboko zakořeněná skepse, kterou už se ani nepokouší zahánět: „Únavná samota / již nevylíčím // Samotná únava / není ničím.“

Vyhlídka dovnitř

„Jsem smířen s vyhlídkou dovnitř,“ říká a jen místy nechává problesknout toho starého ironika, kterého tak dobře známe z minula. „Končí hrátky / až příliš zřetelně / vím o svém bytí // Vracím se zpátky // Vstupuji bezcelně / do boží řiti.“

Spisovatel, dřevorubec, cestovatel, písničkář. Takový byl Josef Peterka alias Bob Hurikán, otec českého trampingu.
Nejen český Jack London. Od smrti Boba Hurikána uplynulo 55 let

Pošta shora je knížka rozsahem malá a co do vyjádření úsporná. Tím spíš ale čtenáři uvízne v paměti. A pak už se jí nezbaví.