INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

budi man 1Společnost NTT Ltd., přední globální poskytovatel řízených služeb, zveřejnila závěry své výroční zprávy Global Customer Experience Benchmarking Report zaměřené na oblast zákaznické zkušenosti (CX, Customer eXperience).

Studie s názvem The Connected Customer: Delivering an effortless experience potvrzuje, že pouhých pět procent evropských firem dokáže naplnit očekávání svých klientů, přestože více než polovina evropských firem vnímá přístup k zákaznické zkušenosti jako klíčovou konkurenční výhodu.

Práce se zpětnou vazbou a s názory zákazníků na poskytované služby představuje v dnešním silně konkurenčním světě velmi důležitý předpoklad úspěchu. Je tak skoro až s podivem, že 59 % evropských společností nemá definovaný žádný proces pro hodnocení zpětné vazby a 14 % firem hodnocení zpětné vazby neprovádí vůbec. Provázat zpětnou vazbu z jednotlivých kanálů (telefon, e-mail, sociální sítě apod.) umí méně než třetina firem. Informace a názory zákazníků jsou tak u většiny společností izolované a firmy nedokážou vytvořit celkový obraz spokojenosti či nespokojenosti klienta.

Přitom úspěšná strategie zákaznické zkušenosti prokazatelně zlepšuje vnímání značky a vede k podnikatelskému růstu. Mnohé firmy jsou ale stále ještě ve fázi zavádění procesů, často v důsledku využívání nesprávných systémů (29 % evropských organizací), zastaralých technologií (40 %) a problematické integrace různorodých IT řešení (44 %). Za tento stav mohou i podhodnocené rozpočty (44 %) a nedostatek odborných znalostí (28 %).

Takřka ve dvou třetinách organizací (65 %) je navíc zákaznická zkušenost spíše izolovanou oblastí a spolupráce napříč jednotlivými odděleními firmy probíhá pouze částečně. Konzistentní postupy nad všemi kontaktními kanály má pouze 21 % firem.

Tři čtvrtiny firem (73 %) jsou přitom se svou zákaznickou zkušeností spokojených. Tento názor ovšem nesdílejí samotní klienti, z nichž je spokojená pouze desetina. Může za to i fakt, že celých 28 % zákaznických požadavků nedokážou firmy vyřešit již během prvního kontaktu.

„Očekávání dnešních zákazníků jsou vyšší než kdykoli dříve. A v žádném případě tak nelze problematiku zákaznické zkušenosti ignorovat,“ říká Rob Allman, viceprezident společnosti NTT Ltd. pro zákaznickou zkušenost. „Většina firem nemá všechny cenné informace pro zhodnocení spokojenosti zákazníků, případně s nimi pracuje pouze izolovaně podle konkrétního účelu. Digitální éra přináší řadu nových možností, jak potřebná data získat, správně je propojit a odvodit i na první pohled skryté informace. Díky moderním technologiím, jako je například umělá inteligence a robotická automatizace procesů, mají firmy prostředky pro odstranění problémů spojených se zákaznickou zkušeností, a tedy i jedinečnou příležitost k získání významné konkurenční výhody.“

Pomůže umělá inteligence

Nepříliš lichotivá zjištění potvrzují, že společnosti by si měly vybudovat chytrou strategii CX založenou na moderních technologiích včetně umělé inteligence. Tři čtvrtiny společností věří, že umělá inteligence a robotizace procesů bude mít vysoce pozitivní vliv na zákaznickou zkušenost. Zákaznická zkušenost ovšem není jen o prostých datech, ale o integraci různých zdrojů a o jejich sdílení napříč celou organizací. Podle reportu NTT Ltd. bude stále důležitější definovat adekvátní postupy pro správu dat a vybavit týmy odpovídajícími dovednostmi i zdroji. Je navíc velmi pravděpodobné (dle 54 % firem), že pro efektivní práci se zákaznickou zkušeností bude v následujících pěti letech nejdůležitější právě analytické zpracování dat, těsně následované využíváním umělé inteligence (49 %).

Samotné zavádění technologií umělé inteligence ale není zdaleka tak jednoduché, jak by se mohlo na první pohled zdát – firmy si musí vedle chybějících zdrojů poradit i s nedostatečnými odbornými znalostmi. Vedle umělé inteligence a automatizovaného robotického zpracování je preferovaným řešením i maximálně personalizovaný přístup.

„Se zdokonalením celé oblasti zákaznické zkušenosti můžeme našim klientům efektivně pomoci, a to nejen v případě nasazení umělé inteligence či robotické automatizace procesů. Klienti nicméně musí pochopit, že je důležité pracovat se všemi možnými zdroji. Integrovaně a napříč celým ekosystémem vztahu se zákazníky. Jen tehdy lze využít veškerý potenciál, který oblast zákaznické zkušenosti nabízí,“ dodává Rob Allman.

Více informací zde: https://hello.global.ntt/en-us/insights/2020-global-cx-benchmarking-report

(tz)

Ilustrace Pixabay.com

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3