Cesta: Titulní stránka
Podle slov odborné poroty, skončila na stříbrné příčce jen
velmi těsně. Hlavním kladem zpravodaje bylo, že vykazuje všechny známky
informačního bulletinu, tedy jde o nepolitické periodikum s ryze
zpravodajskými prvky a samozřejmě i jeho grafické zpracování. Odborná porota
ohodnotila všechny přihlášené materiály v celkem 15 kategoriích. Bylo
vybráno 43 oceněných a dále porota udělila 8 zvláštních cen.
I přesto Radnice přinese některé úpravy, které jistě povedou
ke čtenářské atraktivitě již od zářijového čísla letošního roku.
Odborná porota hodnotila desítky brožur, letáků, publikací,
map, novin, katalogů, kalendářů, zpravodajů, mobilních aplikací a spotů pátého
ročníku soutěžní přehlídky turisticko-propagačních materiálů „O turistickou
informaci roku 2020“ a „Zpravodaj roku 2020“.
„Do soutěže bylo přihlášeno 178 materiálů od 98 vydavatelů –
obcí, měst, neziskových organizací nebo podnikatelů v cestovním ruchu. Kromě
prvních tří míst v každé z 15 kategorií byly uděleny zvláštní ceny Výstaviště
Lysá nad Labem, města Lysá nad Labem a dalších sponzorů,“ řekl jednatel Pruhu
Polabí, který soutěž pořádal, Pavel Hlaváč. Porota hodnotila i několik
zahraničních materiálů, konkrétně slovenských měst Košice a Revúca – první
jmenované město dokonce získalo tři ocenění.
„V porotě jsem od začátku soutěže a musím říct, že celková úroveň materiálů roste. Hodnocení nebylo vůbec jednoduché. Posuzovalo se grafické prove
dení, obsah i užitečnost materiálu. Někdy jsme nad materiály
vedli velkou diskusi,“ uvedla předsedkyně poroty Michaela Bělinová. O přízeň
poroty se i letos ucházelo několik mobilních aplikací pro cestovní ruch, bylo
jich ale méně než loni. „Osobně dávám přednost tištěným materiálům a myslím si,
že tento trend bude zatím přetrvávat. Uvidíme do budoucna, ale zatím má pořád
smysl papírové materiály vydávat, je to koneckonců viděti i na TURISTPROPAGu,
kde tyto materiály převládají,“ dodala Michaela Bělinová.
Soutěž TURISTPROPAG navázala na podobnou přehlídku, která se
konala před lety v Písku. Pro vydavatele letáků, brožur, průvodců, map,
kalendářů, zpravodajů a publikací může být nejen zajímavou inspirací, ale také
příležitostí k setkání a výměně informací a zkušeností. Ve výsledku by to mělo
pomoci zvýšit obsahovou a vizuální stránku materiálů v českém jazyce zacílených
na turisty. Bližší informace jsou na www.turistpropag.cz.
Zobrazit vyhledávací formulář »
Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.
web & design WEBHOUSE®, redakční systém vismo®