Začala stavba podchodu, díky kterému nebude nutné obcházet nebo objíždět pražské hlavní nádraží

24. červen 2020

Správa železnic začala stavět podchod, který naváže na jeden ze stávajících podchodů nástupišť pražského hlavního nádraží a bude ústit na Žižkov. Cesta z této části Prahy k vlaku se tak dramaticky zkrátí, cestující nebudou muset obcházet nebo objíždět tramvají celé nádraží.

Zároveň se na nádraží chystá rekonstrukce vnitřních částí historické Fantovy budovy, která by měla začít v únoru příštího roku. Prostory by následně měly být využívány zejména ke společenským účelům. Novinářům to dnes řekl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. V současnosti je opravována fasáda památkově chráněné stavby, dokončena by měla být v létě příštího roku.

Na Žižkov nechá Správa železnic prodloužit pouze jeden podchod ze tří – ten severní. Stejně jako zbylé dva končí zatím pod sedmým nástupištěm hlavního nádraží, nově povede pod manipulačními kolejemi ve východní části stanice a ústit bude do Seifertovy ulice u náměstí Winstona Churchilla.

Stavba podchodu potrvá rok, bude stát 220 milionů korun. Cestu ze západní části Žižkova nebo například z Riegrových sadů do vlaku výrazně zkrátí – potrvá několik minut, v současnosti musí cestující počítat nejméně se čtvrthodinou.

Železniční stanice, jejíž celý název v současnosti zní Praha, hlavní nádraží, nádraží prezidenta Wilsona, vznikla na počátku 70. let 19. století jako konečná stanice Dráhy císaře Františka Josefa, která vedla z Vídně přes Gmünd a Tábor. Později na ni zaústily i tratě z dalších směrů. Secesní nádražní budova architekta Josefa Fanty nahradila původní novorenesanční budovu na počátku 20. století, ale i její roli převzala o tři čtvrtě století později nová odbavovací hala.

zdroj: ČTK
Spustit audio