29. června 2020 –– technika –– Ondřej Krynek

Před 25 lety představila francouzská automobilka Renault, respektive její divize Renault Sport, svůj nečekaný model Spider. Navrhl jej automobilový designér Patrick Le Quément a nezůstalo jen u konceptu. Vůz se vyráběl celkem tři roky a to v několika verzích včetně verze bez skla a čistě závodní Trophy.

„Když byl poprvé představen na autosalonu v Ženevě v roce 1995, zanechal Renault Spider opravdový dojem. Pod záštitou divize Renault Sport připomínal nekompromisní sportovní řadu modelů Alpine. Štíhlý, sportovní profil evokoval nezaměnitelný dojem surové síly a sportovní elegance. Věrný svému mimořádnému vnějšímu vzezření, Spider měl lehký hliníkový podvozek a motor uložený uprostřed před zadní nápravou,“ uvádí k historii modelu čeští zástupci automobilky.

„S verzí Trophy byl požitek z řízení opravdu výjimečný, ať už na silnici nebo na závodní dráze. Jakožto ryze tradiční roadster, Spider byl extrémně minimalistický, se sportovními sedadly a obloukovou výztuhou, žádný posilovač řízení, ABS ani topení. To ovšem bylo vysoce účelné, tato konstrukce umožnila vměstnat výkon modelu Alpine A610 do vozu lehkého jako peříčko, který vážil skoro stejně jako Twingo! Skalním nadšencům nabízel vůz vzrušující zrychlení, brzdění a ovladatelnost bez nutnosti nákladů, které by se rovnaly náročnosti profesionálního závodního vozu,“ dodávají.

Čtěte další články na téma Renaultvýročí

Foto a zdroj: Renault