Jeden svět

Speciál: Bonusová sekce filmu Tenkrát v Hollywoodu

Vydáno dne 29.06.2020
Není to tak dávno, co vyšel devátý film Quentina Tarantina na DVD a Blu-ray. A v bonusové sekci se nachází vynechaná scéna, na které je na klapce datum 29. 6. 2018. Takže proč si povídání o extra materiálech nezveřejnit právě dnes? 

 










 

Samotný film jsme si zrecenzovali TADY. Jinak určitě můžeme začít tím, že Blu-ray disk nabízí výběr scén i podle hudby, resp. podle toho, kdy hraje jaký song. Přeci jen písničkový soundtrack Tenkrát v Hollywoodu se zařadil k těm nesmírně povedeným, ale na to jsme u Quentina Tarantina zvyklí. Zároveň si můžeme sami zvolit bod označující začátek nové kapitoly. Nicméně teď už pojďme přímo do bonusové sekce. A na úvod si dejme kupříkladu VYNECHANÉ SCÉNY (ADDITIONAL SCENES). Nachází se jich tady sedm, všechny jsou fajn, ačkoli některé by v plné délce ve finálním sestřihu patrně neobstály.

Pojďme si je v rychlosti proletět. ‚Old Chattanooga beer commercial, circa 1969‘ je reklama na „šest kousků jižanské pohostinnosti“, tj. na pivo Old Chattanooga. ‚Red Apple commercial, circa 1969‘ je další reklama týkající se proslulé fiktivní značky cigaret, která prostupuje téměř všemi Tarantinovými filmy. Je to veliká sranda. A kdo ví, možná přijde i Burt Reynolds. V ‚Lullabaloo Rick Dalton sings „Green Door‘‘ zpívá Leonardo DiCaprio coby zmíněná postava celý zmíněný song ve zmíněném televizním pořadu. ‚Bounty Law‘ jest takový Sneak Peak westernového seriálu s Rickem Daltonem v hlavní roli Jakea Cahilla, a zároveň prodloužená verze té, kterou uvidíme, když má Rick schůzku s Marvinem Schwarzem. Dobrá zpráva zní, že se by se tenhle westernový seriál měl dočkat pod vedením svého stvořitele realizace i ve skutečnosti. Když už se to nepovedlo se Silou liščí pětky …

‚Lancer – The melting of two brothers‘ nás seznamuje s postavami, které v další westernové podívané ztvárňují Timothy Olyphant a Luke Perry. Samozřejmě nechybí malá Julia Butters coby Trudi Fraser. A v závěru na jeřábu přijede i režisér Sam Wanamaker (Nicholas Hammond). Ten se objevuje rovněž v ‚Rick Dalton and Sam Wanamaker talk on set‘, což je cca šestiminutové, tedy necelé (!), povídání o chřestýších, herectví a Shakespearovi. Je to vtipné a působí to hodně improvizovaně, i když to k projektu Quentina Tarantina moc nesedí. Z ‚Charlie talks to Paul Barabuta and waves to Cliff‘ jsme zase viděli kousek ve filmu – mávání Charlieho Mansona na Cliffa Bootha, jenž na střeše spravuje anténu. Předtím se vůdce nechvalně proslulé sekty ptá po Terrym Melcherovi, a poté chce, aby ho manažer Paul zastupoval, s čímž tak docela nesouhlasí. Nutno dodat, že scéna s Timem Rothem v tomto výčtu chybí.

 










 

QUENTIN TARANTINO’S LOVE LETTER TO HOLLYWOOD (MILOSTNÝ DOPIS HOLLYWOODU OD QUENTINA TARANTINA) obsahuje komentáře producentů, režiséra i herecké trojice Pitt-Robbie-DiCaprio. Bude potvrzeno, co jsme věděli. A sice, že v tomto bijáku jsou pro Los Angeles konce 60. let velice přesné detaily, které však s velkou pravděpodobností většina diváků a divaček plnohodnotně neocení. Pětiminutové video končí větou, jakou lze při natáčení projektů „Šílence z videopůjčovny“ slyšet hodně často. BOB RICHARDSON – FOR THE LOVE OF FILM vypráví o kameramanovi, který poprvé s režisérem spolupracoval na Kill Billovi, a od té doby s ním nenatočil pouze Auto zabiják, protože to si točil sám. Tenkrát v Hollywoodu přineslo další možnost natáčet na film, přičemž se řešilo, jestli to bude „pětatříca“ jako u Nespoutaného Djanga nebo „sedmdesátka“ jako u Osmi hrozných. Formátů se však vystřídalo víc, což bylo kvůli slunečnímu světlu poněkud komplikovanější, nicméně vizuální stránka výsledného produktu je vskutku famózní. A Margot prozradí, který záběr je tím nejšílenějším, jaký kdy na place viděla!

SHOP TALK – THE CARS OF 1969 nás v šesti minutách seznamuje jak s auty, která uvidíme před kamerou, tak se dvěma pohodáři – Stevem Butcherem a Leonardem Jeffersonem, kteří je obstarali. Prozradí, že jedno auto si zahrálo už v Gaunerech, že majiteli Porche byli tenkrát Jay Sebring či Steve McQueen, ale hlavně se podařilo vypátrat sběratele, který vlastní opravdického Forda Texe Westona, se kterým tenkrát se Susan Atkins a Patricií Krenwinkel přijel na 10050 Cielo Drive, aby společně chladnokrevně zavraždili Sharon Tate a její čtyři přátele. Ale pojďme dál.

RESTORING HOLLYWOOD – THE PRODUCTION DESIGN OF ONCE UPON A TIME IN HOLLYWOOD se zabývá výpravou. Takže k tomu bude mít co říct architektka Barbara Ling. V devíti minutách nepřekvapivě zjistíme, že předělat Hollywood Boulevard, Westwood a některá další místa v L.A. byla pořádná dřina. Poslední video se nazývá FASHION OF 1969 a jde v něm o kostýmy, tudíž bude mít hlavní slovo Arianne Phillips, která je měla na starosti. Více než za kostýmní návrhářku se však považuje za „postavového detektiva“. Její přístup jest vskutku poctivý, unikání a profesionální, a tak není divu, že si vedle Tenkrát v Hollywoodu připsala oscarovou nominace i za snímky Walk the Line a W.E. Není divu, že herci byli z její práce nadšení. Navíc si hodně povídala s Debrou Tate, takže představitelka její sestry Margot Robbie nosí ve filmu přímo její šperky a náušnice, jaké neměl téměř půl století nikdo na sobě. No, Tenkrát v Hollywoodu je podívaná, o které by se dalo povídat dlouhé hodiny, čili trochu zamrzí, že bonusová sekce na Blu-ray není obsáhlejší.

P.S.: Společnost Filmarena přináší jako jediná speciální edici, která obsahuje i luxusní dobový zpravodaj a pět skvělých pohlednic, což prostě musí potěšit každého filmového fanouška i každou filmovou fanynku!

FOTO: Falcon
(Autor: Tomáš Kordík)
 

DVD

Recenze: Záskok

Brzy vstoupí do kin Panenky na útěku v režii Ethana Coena, který ve čtyřiadevadesátém režíroval se svým... celý článek
 
Přidat na Seznam.cz