Global fashion agenda vydala prohlášení, v němž píše, jak by měl být módní průmysl udržitelnější

Global fashion agenda vydala prohlášení, v němž píše, jak by měl být módní průmysl udržitelnější

Spolek s názvem Global Fashion Agenda se zabývá udržitelností v oblasti módního průmyslu. Každý rok vydává program, který by měl přispět ke zlepšení nejen pracovních podmínek v tomto odvětví ale také více zařadit udržitelnost do módního světa.

Zdroj: Getty Images

Módní průmysl momentálně čelí kvůli koronaviru existenciální krizi. Někteří v tom ale vidí příležitost, jak vyřešit dlouhodobé environmentální a sociální problémy v módním průmyslu. Spolek Global Fashion Agenda proto pořádá každý rok Fashion Summit v dánské Kodani. Na této akci, kam jsou zváni zastupitelé módních domů, PR agentury nebo politická a průmyslová sdružení, se řeší otázky ohledně udržitelnosti. Vzhledem k současné koronavirové krizi vydal spolek speciální edici, v níž shrnuje několik důležitých bodů, jimiž by se měli lidé z módní branže řídit. 

Jedním z nejdůležitějších kroků je, aby majitelé módních domů i nakupující sledovali, kde se výrobky vyrábějí, kým a za jakých podmínek. Jedním z největších současných problémů je totiž vysoký počet dětské pracovní síly (zvláště v chudých zemích jako je například Bangladéš) a nízký plat, který sotva pokryje náklady na tamní jídlo. Špatné pracovní podmínky jsou také velmi diskutovaným problémem, zvláště po tragédii, která se stala v roce 2013. Tehdy se v bangladéšském hlavním městě Dháce zřítila osmipatrová budova Rana Plaza, v níž sídlila textilní továrna. Zahynulo přes dvanáctset lidí a více než dva tisíce lidí bylo z trosek zachráněno. Pokud tedy začnou být majitelé továren i módní domy a řetězce více transparentní, mohlo by to změnit mnohé k lepšímu. Kromě toho by i nakupující přesně věděli, co sami nosí, kdo a za jakých podmínek daný kousek vyrábí a jaký byl rozdíl mezi výrobní a prodejní cenou. 

Zdroj: Medium.com

Dalším důležitým krokem je, aby si značky budovaly důvěru a loajalitu se svými zákazníky. Když budou módní brandy upřímné ke svým klientům, zvýší se jejich důvěryhodnost, a proto u nich budou lidé rádi nakupovat. Kdyby návrháři hlásali, že šijí například ze stoprocentně udržitelných materiálů, a přitom by to nebyla pravda, na serióznosti jim to nepřidá. Podle průzkumu, který vytvořil spolek Global Fashion Agenda, řeklo 70 % respondentů, že pokud si vybudují během koronakrize důvěru v nějakou značku, zůstanou u ní i po krizi. 

S příchodem koronaviru se také změnil způsob nakupování. Spolek odhaduje, že přibližně 35-40 % všech tržeb od dubna do září 2020 je a ještě bude prostřednictvím eshopů. Global Fashion Agenda v tomto směru vidí budoucnost - začnou se podle nich rušit obchody a skladní prostory. Spolek předpokládá, že lidé budou stále méně nakupovat v kamenných prodejnách a dají raději přednost tomu přes internet.

Mohlo by vás zajímat
Sledujte náš Instagram