Díry jsou pryč. Školní statek má opravenou páteřní cestu

TISKOVÁ ZPRÁVA
Školní statek má opravenou páteřní cestu
 

 
 

Vyškov, 7. července 2020 – Celkově se jednalo o délku zhruba 380 metrů. Začátek úseku byl v křižovatce s Cukrovarskou ulicí, konec pak u vjezdu do společnosti Hestego. Komunikace v bývalém školním statku je nově spravená. Právě páteřní cesta plná nerovností byla tím hlavním, co z areálu bývalého školního statku v Cukrovarské ulici, který je součástí průmyslové zóny Nouzka II, zůstalo v majetku města.

Loni se přistoupilo k její zásadní opravě. Město komunikaci získalo ze Státního pozemkového úřadu, po vyřešení všech majetkových záležitostí tak mohlo přistoupit ke stavebním zásahům. „Komunikace je už od úrovně zooparku opravená, další etapy byly logickým krokem. Kromě toho jsme zajistili stavbu téměř čtyřicet metrů dlouhého oplocení, opravu a přeložku vodovodu, vybudování nového chodníku pro pěší i nové vedení veřejného osvětlení,“ vyjmenoval vyškovský starosta Karel Jurka. Nový chodník je dva metry široký a 290 metrů dlouhý, tvoří ho betonová dlažba.

Práce začaly loni na podzim, zajistila je společnost EUROVIA CS za cenu bezmála 16 milionů korun včetně DPH. Dělníci skončili před několika týdny. Na začátku prosince totiž radní města schválili dodatek ke smlouvě o dílo, kdy kvůli počasí nebylo možné dodržet technologický postup při betonáži obrub či pokládce asfaltobetonu. Došlo tak k přerušení stavebních prací do jara.

Podle územního plánu je lokalita určená k využití pro průmysl a služby. Provoz školního statku skončil v roce 2006. V areálu se nacházely bývalé zemědělské stavby z 60. let minulého století. V 90. letech začala zemědělská výroba slábnout, zemědělské provozy vesměs skončily a objekty začaly chátrat. Většina se postupně dostala do rukou soukromých majitelů.

Oprava má mít kromě lepší dostupnosti do průmyslové zóny ještě jeden výrazný dopad. Jelikož je samotná komunikace rovnoběžná s Brněnskou ulicí, v budoucnu jí má výrazně odlehčit. Veškerá průmyslová doprava i služby, kterých je v lokalitě hodně, musí právě přes Brněnskou. Dlouhodobým záměrem je pokračovat s koridorem dál až na výjezd z dálnice D1. „Pokud budou mít dopravci možnost najet do průmyslové zóny přímo z dálnice, samozřejmě to ocení a nám se zklidní provoz v Brněnské ulici. Nebudou muset komplikovaně vyjíždět z vedlejších komunikací na frekventovanou Brněnskou a naopak. Znovu ale podotýkám, že hovoříme ve výrazně budoucím čase,“ zopakoval vedoucí odboru územního plánování a rozvoje Jiří Plášil.

Dělníci skončili před několika týdny.

 
Zodpovídá: Bc. Michal Kočí
Vytvořeno / změněno: 7.7.2020 / 7.7.2020

Počet návštěv: 595
 

Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém