V loňském roce nabízela letadla Boeing 737-300, -400 a –500 celkem 43,8 milionů sedaček (graf 1). Z trhu však rychle odchází, za posledních deset let se nabízená kapacita snížila na pouhou šestinu. Z toho na verzi -400 připadlo 8 milionů sedaček, na -500 17,4 milionů a –300 18,3 milionů sedaček. Verze -300 byla nejvíce rozšířená a v roce 2010 představovala 52 % veškeré kapacity letadel řady 737 Classic. Tuto verzi provozovalo 79 leteckých společností. Největším provozovatelem této verze byla americká společnost Southwest, jejíž kapacity dosáhly 50 milionů sedaček. Společnost vyřadila poslední 737-300 v září 2017.
Letadla se přes své stáří stále těší popularitě zejména v rozvojových zemích, což je spojeno s jejich nízkou pořizovací hodnotou, která se vloni pohybovala od 1 milionu do 1,7 milionu dolarů. Plných 23 % sedaček v letadlech 737 Classic provozují letecké společnosti Indonésie. Peru dokonce kapacity těchto letadel v loňském roce krátkodobě zvýšilo o 75 % (předtím, než zanikla společnost Peruvian Airlines). Největší uživatele letadel uvádí tab. 1, přehled nejvíce létaných linek tab. 2. V Evropě provozuje 737 Classic např. Jet2 a Belavia.
Není to ostatně tak dávno, kdy se na linkách ČSA/Smartwings objevil na letní výpomoc Classic (OM-GTD nebo LZ-CGY v roce 2019).
Do roku 2000, kdy byla výroba ukončena, bylo vyrobeno 1988 letadel (1113x 737-300, 486x -400 a 389x -500). Nejvíce v roce 1992, a to 218 strojů. Poslední vyrobené Boeingy 737-400 byly dodány na podzim roku 2000 ČSA (OK-FGR, OK-FGS). (Grafy a tab.: anna.aero, Foto: planes.cz)
Mne chybi kazdej typ, kterej z oblohy zmizi. A zrovna 737 (hlanve 500 a 300) classic se mi po vizualni strance libi vic nez NG nebo maxy
Když jsem se jako dítě ptal rodičů, jestli je Boeing lepší než Ijusin nebo Tupolev, vždy mi říkali ze je to úžasné letadlo. A pak jsem poznal Airbus a upřímně? Ten Boeing je tak někde mezi Il a Tu. Mně tedy chybět nebude
Celkem 3 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
@Petr Aniž bych chtěl vyvolávat flame, tak potom, co jsem poznal Airbus, jsem si začal vážit Boeingu o to víc