Je to oficiální: Mazda 3 silný benzinový motor v Evropě nedostane
Nabídku Mazdy 3 rozšíří v zámoří silný turbobenzin s automatem a čtyřkolkou. Plamínek naděje pro Evropany teď ale definitivně vyhasl.
Dnes mělo severoamerické zastoupení Mazdy oficiálně představit Mazdu 3 se silným turbobenzinem. Premiéra se ale uskutečnila o několik dní dříve, když video s novinkou jako první uveřejnilo mexické zastoupení.
Mazda v zámoří osadí svou “trojku” 2,5litrovým přeplňovaným čtyřválcem Skyactiv-G s výkonem 167 kW (227 k) a 420 newtonmetry točivého momentu. Motor se pojí výhradně se šestistupňovou samočinnou převodovkou a pohonem všech kol. Jde tak fakticky o nejvýkonnější provedení Mazdy 3, protože inovativní technologie Skyactiv-X nabízí “jen” 132 kW.
Bylo jasné, že cesta takového agregátu pod kapoty evropských vozů by kvůli emisním limitům byla hodně trnitá. Přesto příjezd silného turbobenzinu doposud nikdo oficiálně nevyloučil. Teď už je ale definitivně jasné, že si Evropané musejí nechat zajít chuť.
„Mazda neplánuje představit tuto variantu vozu Mazda 3 v Evropě. Variantou s nejsilnějším motorem tak zůstává Skyactiv-X, který svými parametry perfektně zapadá do požadavků zákazníků z hlediska daňového, z hlediska emisních regulací a emisí CO2,“ vysvětluje Markéta Kuklová z českého zastoupení značky.
Silná novinka vstoupí v Mexiku do prodeje 20. července tohoto roku, pro modelový rok 2021 se počítá s nasazením motoru také do karoserie sedan. Turbobenzin se na tamním trhu vyznačuje bohatou standardní výbavou, jež čítá například 18” litá kola, LED světlomety, audiosystém Bose s 12 reproduktory či elektrickou panoramatickou střechu.
„Na americký trh dorazí Mazda 3 s novým motorem ve druhé polovině roku 2020. Nejedná se o model MPS (Mazda Performance Series), jen využívá motor, který je už v USA k dispozici v modelech Mazda 6 a CX-5,“ dodává Kuklová k nejnovějšímu přírůstku do rodiny japonské automobilky.