Ve Škodě Electric začíná montáž elektrovýzbroje do Trollin pro Bergen
V pondělí 6. července byly karoserie budoucích vozů ev. č. 3001 a 3003 vyfoceny v Plzni na Bručné při čekání v areálu dopravce zajišťujícího převozy karoserií i hotových trolejbusů. Foto Plzeňské trolejbusy

První karosérie pro Solaris Trollina pro norský Bergen jsou v Plzni. Pro jedinou a nově rozšiřovanou trolejbusovou trať v Norsku dodá Solaris deset bateriových trolejbusů.
První karosérie pro Solaris Trollina pro norský Bergen jsou v Plzni. Pro jedinou a nově rozšiřovanou trolejbusovou trať v Norsku dodá Solaris deset bateriových trolejbusů.
Jedna z nejzajímavějších letošních zakázek Škody Electric začíná. V tomto týdnu byly do areálu doudleveckého závodu přivezeny k osazení elektrovýzbroje a kompletaci první karoserie trolejbusů Solaris Trollino 18. Bílo-červené vozy zamíří Plzně do norského Bergenu. Trolejbusy budou poháněny elektromotorem o výkonu 250 kW. S trakčními bateriemi o výkonu 55 kWh ujedou bez trolejového vedení přes 11 kilometrů.

Bergen je jediným městem v Norsku, a jedním ze dvou v celé Skandinávii, s trolejbusovým systémem. Zatím má městská linka délku 7,5 km, od prosince 2020 by se ale měla rozšířit o úsek bez trolejového vedení a nové parciální trolejbusy. Celkem deset kloubových bateriových komfortních Trollin 18 za 8 milionů EUR má podle smlouvy dodat polský výrobce v září 2020


Ve veřejné dopravě Skyss v Bergenu jezdí také Crosswaye vyrobené ve Vysokém Mýtě.


Ve Škodě Electric začíná montáž elektrovýzbroje do Trollin pro Bergen
Ve vozech bude 47 sedadel, z toho 10 bude přístupných nízkopodlažně. Pro invalidní vozíky nebo kočárky budou k dispozici dva prostory. Foto Plzeňské trolejbusy
Ve Škodě Electric začíná montáž elektrovýzbroje do Trollin pro Bergen
Solaris Trollino 18 pro Bergen na vizualizaci od Solaris.