Skladba, do které se vstupuje dveřmi: Orchestr BERG zve na prostorové prolínání do Nejsvětějšího Salvátora

Orchestr BERG uvede v kostele Nejsvětějšího Salvátora v areálu pražského Klementina v úterý 14. července imerzivní prostorovou kompozici mladého skladatele Matouše Hejla.

Skladba odehrávající se na místě, o kterém víme jen z doslechu. Skladba, do které se vstupuje dveřmi. Skladba rozdělená na čtyři části, odehrávající se v jedné hodině, s jedenácti hudebníky a třemi aktéry,“ říká o své kompozici Matouš Hejl. Skladba vznikla díky stipendiu Mezinárodního visegrádského fondu a rezidenčnímu pobytu v Teatr Cinema v polských Michalowicích. V premiéře ji Orchestr BERG uvedl vloni v srpnu v areálu vysočanské Pragovky. Během tohoto večera zazní v nové podobě, upravena na míru pro kostel Nejsvětějšího Salvátora.

Tvorba Matouše Hejla zasahuje do oblasti experimentální elektronické hudby, filmu nebo radioartu a multimédií. V roce 2018 se stal finalistou skladatelské soutěže České filharmonie, která vloni v listopadu uvedla jeho skladbu Crossings. Skladbu studoval ve Stockholmu na Royal College of Music, na pražské Akademii múzických umění a Berklee College of Music v Bostonu. Pro Orchestr BERG vytvořil v roce 2016 hudbu k experimentálnímu němému filmu At Land (Maya Deren, 1944) nebo skladbu Kaleidoscope (2017). Základem kompozice Prolínám, stmívám je promísení hudebníků a posluchačů. Skrze prostor a jednotlivé zvukové prvky se dá volně procházet a vytvořit si tak svůj úhel poslechu, svou verzi večera. Orchestr BERG doporučuje pro lepší zážitek tichou obuv.

Sdílet článek: