Rally Bohemia Historic vyhrál Mirek Janota
Prakticky kompletní špička se sešla na startu Rally Bohemia Historic, včetně dvou bývalých továrních jezdců Jindry Štolfy a Vladimíra Bergera. Po delší době se objevil i dvojnásobný evropský šampion Miroslav Janota s krásným Opelem Kadett Coupe. Chyběl jen rychlý Jan Krejča se Škodou 130 LR.
Diváci, kteří si na historiky počkali, se měli hlavně v prvních rychlostních zkouškách nač dívat. Úvodní městskou zkoušku vyhrál úřadující mistr republiky Vlastimil Neumann s Fordem Escort Cosworth před Jiřím Navrátilem s Fordem Sierra Cosworth a Liborem Kotrmonem s dalším Fordem Escort Cosworth po Ladislavu Křečkovi.
Druhou vyhrál už Jiří Navrátil a ujal se vedení před oběma posádkami s Escorty. Po osmé zkoušce bohužel ze zdravotních důvodů odstoupil Vlastimil Neumann a na třetí příčku se dostal Miroslav Janota s Kadettem, ovšem o dvě generace starším než Cosworthy. Na čtvrté se dostal Tomáš Enge se sestrou Lucií a Fordem Escort. Takové bylo pořadí až do čtrnácté zkoušky, v níž havaroval Libor Kotrmon s Janem Krečmanem, v tu chvíli druzí se ztrátou 46 sekund na Navrátila. Posádky za ním tak poskočily o jedno místo.
Součet časů měl v cíli nejlepší Jiří Navrátil, ale jen do chvíle, než komisaři zjistili, že převodovka jeho Fordu Sierra Cosworth neodpovídá homologaci a byl vyloučen.
Vítězství si tak odnesli Miroslav Janota a Petr Novák a musíme říct, že i zaslouženě. Na rychlostních zkouškách předváděl opravdu jízdu hodnou mistra Evropy. Druhý skončil Tomáš Enge s Lucií a třetí Jiří Kašpar a Pavel Adámek se Škodou 130 LR.
Na časy se Škodou Favorit zavzpomínali Jindra Štolfa a Zdeněk Hawel, kteří vypůjčeného Favorita dovedli do cíle na krásném pátém místě. Nebýt penalizace třiceti sekund, dost možná mohli vystoupat ještě o příčku výš.
Méně štěstí měl Vladimír Berger s Pavlem Ryšánkem, jehož Škodu 130 LR provázely technické problémy, a nakonec skončil devátý.
Legendy
Po historikách se na trať vydaly ještě legendy, kterým se čas neměří. I tady viděli diváci řadu zajímavých automobilů. Především Škodu 200 RS Stanislava Kafky, Škodu 130 LR evo Petra Daníčka nebo klasickou Škodu 130 RS Josefa Bartáška. Krásnou jízdou plnou smyků, občas až příliš přemotivovanou předváděl Martin Rohlena s Lubošem Hlaváčkem se Škodou 130 LR v barvách, které měl na voze Jiří Sedlář.
Oko diváka musel potěšit i originální Fiat 124 Abarth manželů Jana a Eriky Šipkových. Jediným zahraničním účastníkem byl bohužel jen Holanďan Michael Smeets s Opelem Ascona.
JL, foto JL + Jiří Rohlena 14.7.2020
Druhou vyhrál už Jiří Navrátil a ujal se vedení před oběma posádkami s Escorty. Po osmé zkoušce bohužel ze zdravotních důvodů odstoupil Vlastimil Neumann a na třetí příčku se dostal Miroslav Janota s Kadettem, ovšem o dvě generace starším než Cosworthy. Na čtvrté se dostal Tomáš Enge se sestrou Lucií a Fordem Escort. Takové bylo pořadí až do čtrnácté zkoušky, v níž havaroval Libor Kotrmon s Janem Krečmanem, v tu chvíli druzí se ztrátou 46 sekund na Navrátila. Posádky za ním tak poskočily o jedno místo.
Součet časů měl v cíli nejlepší Jiří Navrátil, ale jen do chvíle, než komisaři zjistili, že převodovka jeho Fordu Sierra Cosworth neodpovídá homologaci a byl vyloučen.
Vítězství si tak odnesli Miroslav Janota a Petr Novák a musíme říct, že i zaslouženě. Na rychlostních zkouškách předváděl opravdu jízdu hodnou mistra Evropy. Druhý skončil Tomáš Enge s Lucií a třetí Jiří Kašpar a Pavel Adámek se Škodou 130 LR.
Na časy se Škodou Favorit zavzpomínali Jindra Štolfa a Zdeněk Hawel, kteří vypůjčeného Favorita dovedli do cíle na krásném pátém místě. Nebýt penalizace třiceti sekund, dost možná mohli vystoupat ještě o příčku výš.
Méně štěstí měl Vladimír Berger s Pavlem Ryšánkem, jehož Škodu 130 LR provázely technické problémy, a nakonec skončil devátý.
1.Janota – Novák | Opel Kadett Coupe | 1:45.43.2 |
2.Enge – Engová | Ford Escort | +2.10.0 |
3.Kašpar – Adámek | Škoda 130 LR | +6.3š.7 |
4.Bělohradský – Rieger | BMW 318i | +8.05.6 |
5.Štolfa – Hawel | Škoda Favorit | +8.42.9 |
6.Kovařík – Kapic | Škoda Favorit | +11.39.0 |
7.Šrámek – Rubáš | BMW 318i | +12.06.2 |
8.Sekyra – Kotál | BMW 318 i | +12.51.1 |
9.Berger – Ryšánek | Škoda 130 LR | +15.13.7 |
10.Dolák – Kulhan | Lada VFTS | +16.00.8 |
Legendy
Po historikách se na trať vydaly ještě legendy, kterým se čas neměří. I tady viděli diváci řadu zajímavých automobilů. Především Škodu 200 RS Stanislava Kafky, Škodu 130 LR evo Petra Daníčka nebo klasickou Škodu 130 RS Josefa Bartáška. Krásnou jízdou plnou smyků, občas až příliš přemotivovanou předváděl Martin Rohlena s Lubošem Hlaváčkem se Škodou 130 LR v barvách, které měl na voze Jiří Sedlář.
Oko diváka musel potěšit i originální Fiat 124 Abarth manželů Jana a Eriky Šipkových. Jediným zahraničním účastníkem byl bohužel jen Holanďan Michael Smeets s Opelem Ascona.
JL, foto JL + Jiří Rohlena 14.7.2020
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout