Hlavní obsah

Zemětřesení ve VW pokračuje – Končí šéf softwarového vývoje

Foto: Škoda Auto

Infotainment nové generace koncernových produktů trpí velkými porodními bolestmi, které stály některé vrcholné manažery místo

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Velké koncernové problémy kolem vývoje nové generace infotainmentu a celého nového digitálního ekosystému, na kterém je postavený, mají další dohru – VW podle všeho hledá nového šéfa své softwarové divize a vývoj nových systémů ponese na bedrech automobilka Audi.

Článek

Problematický vývoj nové generace produktů (VW Golf, Škoda Octavia, Seat Leon, Audi A3 a elektrický VW ID.3) a především jejich softwarového vybavení stál mnoho koncernových manažerů nervy – a některé z nich dokonce i místo.

Své role se totiž vzdal šéf značky Volkswagen Herbert Diess, v nedávné době skončil také Stefan Sommer, dosavadní šéf nákupu, a Christian Senger jakožto šéf interního softwarového vývoje. Právě na posledního jmenovaného padla zodpovědnost za nedotažený systém trpící velkými porodními bolestmi, které budou všechny koncernové značky řešit ještě dlouhé měsíce po uvedení produktů na trh.

Foto: Volkswagen

Nový elektromobil ID.3, klíčový produkt VW, dorazí na trh včas, ale velká část jeho funkcí nepoběží – k aktivaci dojde až v rámci pozdějších aktualizací

Z tohoto důvodu byla odpovědnost za vývoj nového softwaru přesunuta z Wolfsburgu do Ingolstadtu. Audi je již dlouhé roky lídrem koncernu v oblasti výzkumu a vývoje a jejich software patří k tomu nejlepšímu, co na trhu vůbec můžete mít. Vzhledem k odlišné architektuře jejich systémů také A3 pravděpodobně netrpěla komunikačními problémy, které postihly Golf a Octavii. Své vůdčí role se proto okamžitě ujal šéf vývoje Audi Markus Duesmann a na horkou židli u VW promptně dosadil Dirka Hilgenberga, který teď bude mít za úkol postavit vývojové oddělení ve Wolfsburgu do latě a rychle vyřešit všechny problémy. To se má nač těšit...

Zemětřesení ve vedení koncernových značek zasáhlo i Bernharda Maiera, který posledních pět let velice úspěšně řídil tuzemskou Škodu. Právě proto by v jeho případě změna působiště neměla být trestem, ale povýšením. Kam se přesune a kdo ho v čele Škodovky nahradí, to se dozvíme již v nejbližších týdnech.

Reklama

Načítám