Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodeje aut se po koronaviru vrátí k normálu nejdříve v roce 2022, tvrdí šéf Audi

David Bureš
Diskuze (21)

Automobilky jsou podobně jako další firmy silně zasaženy pandemií koronaviru. Bude ještě nějakou dobu trvat, než se z toho vzpamatují. Myslí si to aspoň šéf Audi.

Pandemie koronaviru silně ovlivnila život na celém světě, a to včetně mnoha průmyslových oblastí. Silně zasažen je také automobilový průmysl, automobilkám klesl odbyt, a tak nyní mohutně škrtají ve svých budoucích plánech. Bude přitom nějakou dobu trvat, než se z toho vzpamatují. Naznačují to první prodejní čísla po prvotním uvolnění různých restrikcí.

„Určitě očekáváme, že koronavirová krize bude mít dlouhodobější účinky. Měli jsme velice těžké druhé čtvrtletí. Věci se pomalu zvedají, ale nikoliv v tak ostrém V, jak bychom si přáli,“ tvrdí předseda představenstva Audi Markus Duesmann, který tím poukazuje na ekonomické vyhlídky. Podle ideálního scénáře se ekonomika vrátí k normálu v rychlém růstu (tedy v grafickém vyjádření v podobě písmena V), horší scénáře počítají s písmenem U (tedy pomalejším růstem ekonomiky), ty nejhorší pak s W, což by znamenalo opětovný pokles ekonomiky.

Duesmann, který se funkce ujal teprve nedávno, od 1. dubna 2020, poukazuje na to, že třeba čínský trh už po koronavirové krizi vykazuje silný vzestup. Naopak jiné trhy ale potřebují více času na zotavení.

Třeba Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA) předvídá, že celoroční prodeje nových aut v Evropské unii klesnou o celou čtvrtinu. V EU by se tak letos mělo prodat jen 9,6 milionu automobilů, o tři miliony méně než loni a zároveň nejméně od roku 2013.

Z toho důvodu šéf automobilky Audi, který je zároveň vedoucím vývoje a výzkumu pro celý koncern VW Group, odhaduje, že se prodeje aut na dobu před koronavirem vrátí nejdříve v roce 2022. Může se tak ale stát i o rok později.

I přes tuto krizi ingolstadtská automobilka nadále věří svým elektromobilům. Duesmann přiznává, že cílem pro letošní rok je překonat hranici 40.000 prodaných vozů e-tron. Dosud je výrobce navzdory koronaviru jen lehce pod plán, za prvních šest měsíců roku Audi prodalo 17.000 e-tronů. A to se ještě plně nerozjely prodeje SUV kupé e-tron Sportback.

David Bureš
Diskuze (21)

Doporučujeme

26. 7. 2020 22:18
Re: zbozne prianie audi
Tak co vidim u nasich zakaznikov(o ktorych hovoris vo vseobecnosti), tak ani jeden nezrusil zakazku z dovodu aktualneho stavu. Dokonca platia nielen nacas, ale aj v predstihu niekolkych tyzdnov (co nebolo bezne) a su to 6-7 ciferne sumy. U nas jedine riziko spojene s insolventnostou nastane ak nam par velkych projektov naraz zakaznik po dodani nezaplati. Inak problem nemame. Paralelne robim na velkych projektoch a nestiha sa. Od septembra berieme dalsich ludi v 3cifernom pocte. Takze vsetky spravy otom, kedy sa to vrati do normalu, ci sa to vrati do normalu alebo nastane koniec sveta maju u mna rovnaku informacnu hodnotu = nulovu.
26. 7. 2020 19:17
Re: zbozne prianie audi
I to se může stát. Macron po nich chce jen EV.
Avatar - Mikesus
26. 7. 2020 18:13
Re: nevrátí se už nikdy
Tak zrovna s těma provozníma nakládama jsi dost mimo. Už jsi nasel ten diesel ve střední třídě, který zvládne jezdit za 3.2?
Avatar - Ada je zase tady
26. 7. 2020 17:22
Re: zbozne prianie audi
Za mesic treba uz rendlik nebude... :D
26. 7. 2020 11:09
Re: zbozne prianie audi
Velké automobilky nevědí ani co bude za měsíc.