Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Slabé prodeje Golfu nejspíš připraví o místo dalšího představitele VW

Ondřej Mára
Diskuze (71)

Skupina Volkswagen Group prochází poměrně náročným obdobím, které již vedlo k několika personálním změnám. A brzy se nejspíš dočkáme dalších.

Minulý rok měl být pro automobilku Volkswagen v mnoha ohledech zásadním, jenže věci nešly podle plánu a teď padají hlavy. Problémy s představením nového Golfu a revolučního elektromobilu ID.3 již vedly k několika výrazným personálním změnám jak ve vedení Volkswagen Group, tak v jednotlivých automobilkách.

Například Herbert Diess, který zastával funkci šéfa celého koncernu VW i značky Volkswagen, předal otěže nad vedením značky a nadále se bude věnovat pouze vedení koncernu. Z funkce šéfa divize Traton, zaměřené na nákladní vozy, odešel Andreas Renschler. Pozici vedoucího nákupu opustil Stefan Sommer a z vedení automobilky Škoda Auto odchází Bernhard Maier.

Německá média navíc informovala o téměř jistém odchodu Christiana Sengera, který zastává pozici šéfa vývoje softwaru. Důvodem má být problémový infotainment nového Golfu i komplikace s laděním softwaru pro elektromobil ID.3, který tak nabral výrazné zpoždění. Automobilka sice jeho odchod nekomentovala, v mezidobí už ale stihla pověřit vývojem nového softwaru značku Audi.

Jenže odchodem Sengera zřejmě personální rošáda nekončí. Německý magazín Handelsblatt totiž přišel s informací, podle které by měl pozici šéfa prodejů opustit Jürgan Stackmann. Tomu je prý představenstvem značky vyčítáno, že neudělal dost pro zvýšení prodejů nového Passatu a Golfu VIII.

Prodejní čísla prý totiž mohla být vyšší, pokud by se Stackmann více snažil o propagaci nových modelů v médiích, naznačily zdroje z vedení koncernu pro Handelsblatt. A jedním z ukazatelů má být i skutečnost, že se nový Golf VIII, na rozdíl od svého předchůdce, nestal okamžitým a dlouhodobým lídrem evropských prodejů.

Jenže tím prý Stackmannova provinění nekončí. Podle zákulisních informací se prý mnoha lidem z vedení koncernu (na rozdíl od jeho spolupracovníků) nelíbila ani jeho přímost, otevřenost a především ochota postavit se do opozice. Ta se měla projevit především před představením a zahájením prodejů nového Golfu VIII, které chtěl Stackmann údajně ještě odložit.

Stackmann si totiž měl být vědom jistých problémů a nedodělků v době premiéry, podle německých médií se ale představenstvo obávalo poškození dobrého jména značky a proto s odložením nesouhlasilo. Všichni si ale nejspíš ještě dobře pamatujeme, jak situace vygradovala.

Automobilka prozatím zprávy o odchodu Stackmanna z pozice šéfa prodejů nekomentovala, německý magazín Handelsblatt už ale v minulosti přinesl několik správných předpovědí a i tentokrát se zdá, že by mohl mít pravdu.

Nyní nezbývá než čekat, zda a kdy se informace potvrdí. Stackmann by však ze společnosti neměl odejít úplně. Po opuštění pozice šéfa prodejů by se měl přesunout na nižší pozici a i nadále by měl zůstat součástí VW Group. Prozatím ani není zřejmé, kdo by ho mohl na jeho pozici nahradit.

Ondřej Mára
Diskuze (71)

Doporučujeme

Avatar - palix
4. 8. 2020 20:27
Re: golf
Ja som s mojou Mazdou 3 2017 nadmieru spokojný. Skúšal som aj novú (sedan Sky-X), ale práve kvôli vysokej cene (aj v základe) by som ju nekúpil.
Mazdy vyzerajú nádherne, jazdia skvelo... ale zaplatiť za ne také peniaze? Aj keď ju mám rád, tak za tú cenu ani náhodou.
Za moju som dal o málo viac ako za porovnateľný Hyundai i30 v tuším 3. stupni výbavy (viac výbavy ako v Mazde). Dnes by ma stála nová Mazda OVEĽA viac ako porovnateľný i30. A to by už bolo neakceptovateľné.
Sú ľudia, ktorí si musia kúpiť to, čo sa im páči, tak si kúpia aj drahé auto - na úver, leasing... Možno to v Mazde zistili a chcú to využiť ;).
Avatar - palix
4. 8. 2020 20:16
Re: VW
Len ono ľudia autá aj tak kupujú. Iná možnosť nie je, tak si priplatia. Aj tak veľa kupujúcich sa dnes nechá zlákať výbavou, konektivitou... V podstate niekedy zaplatia za veci, ktoré ani nevyužijú. Samozrejme je stále dosť ľudí, ktorí kupujú auto s rozumom.
1. 8. 2020 14:18
Re: golf
mazda preda tak o polovicu menej, ziaden motor jej nepomoze, v motoroch primarny problem nie je, problemy ma dva:
- podcenila svojich zakaznikov, jednoducho neakceptuju horibilne zdrazenie a nekupuju a nebudu kupovat.
- novy zákazníci od konkurencie sa nehrnu ani nahodou, stari zakaznici nekupuju a nebudu, je to taky zacarovany kruh bez vychodiska. Najzaujimavejsia otazka je, ci podlezu milion predanych aut uz tento rok alebo az dalsi...
1. 8. 2020 14:00
Re: VW
rast mozu iba do momentu, ked nastane koniec masovych predajov, lebo si to masa nemoze dovolit. A stane sa z toho kusovka. Ale kusoviek nepredaju 10 milionov
Avatar - palix
31. 7. 2020 17:15
Re: golf
Keby mala Mazda 3 poriadny benzín, tak sa isto predá o pár % viac. Problém bude zrejme EU a jej emisie. V USA bude všetko, u nás môžme snívať o niečom lepšom. Mne by ale motor G150 úplne stačil, tak ako mi vyhovuje G120 :). Výkon a zrýchlenie nie je všetko.
Minule som videl ísť na novom Golfe takého staršieho dôchodcovského "Helmuta". Bol to isto jeho "n-tý" Golf. Vyzeral spokojne ;). Možno mu až tak nevadí, že nový Golf je o niečo modernejší. A možno má v druhej garáži nejaký starý Mercedes (kabrio), ktorý používa počas víkendov.