Zisk z koronavlny investuje Lékárna.cz obratem do zákazníků

Majitel Lékárna.cz PharmDr. Vladimír Finsterle

Lékárna.cz v prvním pololetí letošního roku rostla 2,5x rychleji než loni. Důvodem je nejen jarní nákupní horečka spojená s covidem-19, ale dobře nastartovaný rok a udržení tempa růstu. Stále tak potvrzuje svoji pozici mezi TOP3 lékárnami na českém internetovém trhu s volně prodejnými léčivými přípravky, doplňky stravy a dermokosmetikou.


Čisté výnosy Lékárna.cz za letošní první pololetí překračují ty loňské o 51 %. "Covid-19 nám sice přivedl několikanásobně víc nových zákazníků a obratu, ale byla to jen dvouměsíční epizoda, ve zbytku pololetí jsme si obrat museli odpracovat. To, že jsme navázali na výborná růstová čísla z počátku roku a každý měsíc rosteme dál, to je dobrý signál, že jsme příležitost covid-19 nepromarnili. Vlastně je to jednoduché: co jsme na jarní koronové vlně vydělali, to obratem vracíme zákazníkům - optimalizujeme procesy v logistice, zvyšujeme její kapacitu, rozšiřujeme skladový prostor, měníme standardy komunikace se zákazníky a vůbec péči o ně. Letos budeme investovat více než 6 milionů korun, asi 4x víc, než jsme původně před koronou plánovali," shrnuje Karel Klodner, výkonný ředitel Lékárna.cz. Doplňuje, že Lékárna.cz roste 2,5x rychleji než původně pro letošek plánovala a miliardový obrat na konci roku už považuje skoro za jistý. Přesto podle jeho názoru teprve vývoj ve 3. čtvrtletí 2020 potvrdí nové trendy v chování zákazníků. "Namluvilo se toho hodně o tom, jak se všichni vrhli na nakupování po internetu, ale teprve třetí čtvrtletí dá jasnou odpověď, jestli to byla z nouze ctnost, nebo je tu nějaký nový trend," dodává K. Klodner.

Připomeňme, že Lékárna.cz loni rostla meziročně rychleji než česká e-commerce (39% meziroční růst oproti 14,8% průměrnému růstu v české e-commerce dle APEK).

Lékárna.cz nově nabízí zákazníkům zdarma chat se svými lékárníky. "Omezení pohybu prolomilo dlouholeté bariéry a zájem radit se s lékárníkem po internetu den ode dne rostl. Rozšířili jsme tedy poradenský tým a kromě odpovědí do e-mailu jsme spustili i lékárníky na chatu. Cílem není nabídka produktů, ale ověření interakcí a individuální péče, dát pacientům víc než dostanou v kamenné lékárně s frontou za zády," říká K. Klodner.

Podle majitele Lékárna.cz PharmDr. Vladimíra Finsterleho kamenné a online lékárny zůstávají propojenými nádobami: "Největší příležitost tohoto roku vidím v akceleraci služeb ve zdravotnictví, které může pacient užívat na dálku. Z počítačů a mobilů jsou dostupné potraviny, elektronika, kultura i bankovní služby, a jak se ukázalo, jde to i v péči o zdraví. Protože jsem profesí i srdcem lékárník a zastánce moderních technologií, chci poskytnout prostřednictvím Lékárna.cz další možnost odborné péče: aby si lidé mohli vybrat, kdy za odborníkem půjdou osobně a kdy využijí kontakt na dálku."

Nečekanými hvězdami prodejů na Lékárna.cz v prvním pololetí byly antibakteriální gely a dezinfekce, kterých prodala 7x víc než loni. Čtyřnásobně oproti loňsku vzrostly i prodeje doplňků stravy na podporu imunity a zdvojnásobil se zájem o zdravotnické prostředky. Zájem o volně prodejné léky vzrostl meziročně 1,5krát. Letošními prodejními propadáky jsou ale opalovací přípravky, zejména kvůli omezení pohybu a nošení roušek. Infografika zde.


Kontakt:

Romana Žatecká

e-mail: romana.zatecka@pearshealthcyber.com

ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.

Klíčová slova ČR-internet-léky-trh-koronavirus-firmy-Lékárna.cz-Pears Health Cyber

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Obchod, marketing
IT, telekomunikace
Zdravotnictví

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.