Skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera vydala výroční zprávu za loňský rok. Očekávaný dokument, který se nese v duchu přemýšlení o hodnotách a návratu ke kořenům, představuje kromě obvyklých dat o hospodaření PPF i její představitele v „domovském“ prostředí.
„Za dobu existence PPF ještě nikdy nebyl tak velký rozdíl mezi světem, který naše Výroční zpráva popisuje, a světem, v němž se nachází. V roce 2019 se světu ještě dařilo,“ píše v úvodu výroční zprávy Kellner.
Mezi nejvýznamnější projekty roku 2019 Kellner řadí akvizici mediální skupiny CME, vydání emise dluhopisů o objemu 27 miliard určené na financování telekomunikačního podnikání nebo start nového mýtného systému na českých dálnicích a silnicích. „To ale bylo předtím, než přišel koronavir,“ podotýká Kellner.
Pandemie ukázala relativitu věcí, které se zdály zásadní a neměnné, píše hlava PPF. Díky tomu se lidé vracejí k hodnotám jako rodina, děti, zdraví nebo svoboda, dodává. „I proto se letošní fotografie vedení skupiny ve výroční zprávě inspirují „místy a hodnotami, které nás v mládí formovaly“.
Podle Kellnera platí, že každá krize je zároveň příležitostí. „V PPF rozvíjíme český potenciál a stavíme na našich lidech, jejich znalostech, zkušenostech, vynalézavosti, profesionalitě, tvořivosti, tahu na branku a pracovitosti“.
PPF loni stoupl čistý zisk o 16 procent na 26,7 miliardy korun (asi jednu miliardu eur). Na konci roku ovládala aktiva za 48,6 miliardy eur (1,3 bilionu korun), meziročně o osm procent víc.