Hlavní obsah

Krize je příležitost, píše Kellner ve výroční zprávě PPF

Foto: Getty Images

Ilustrační fotografie.

Reklama

Krize je příležitost a problémy je třeba překonat, píše nejbohatší Čech Petr Kellner v úvodním slovu k výroční zprávě své skupiny PPF za loňský rok.

Článek

Poukazuje na změny, které nastaly s letošním celosvětovým rozšířením nového typu koronaviru. Pandemie podle něj ukázala relativitu věcí, které byly považovány za zásadní a neměnné. Kromě výročních zpráv PPF se Kellner veřejně vyjadřuje jen výjimečně.

„Za dobu existence PPF ještě nikdy nebyl tak velký rozdíl mezi světem, který naše výroční zpráva popisuje, a světem, v němž se nachází. V roce 2019 se světu ještě dařilo,“ píše Kellner v úvodu k více než dvousetstránkové výroční zprávě vydané v pevné vazbě. Skupina PPF loni vykázala hospodářský výsledek po zdanění 935 milionů eur (24,5 miliardy Kč) ve srovnání s 815 miliony eur o rok dřív. Výnosy meziročně zvýšila o 17,5 procenta na 10,15 miliardy eur a aktiva o osm procent na 48,614 miliardy eur.

Z projektů, které se podle něj PPF podařily, zmiňuje Kellner akvizici mediální skupiny CME, vydání 27miliardové emise pro financování telekomunikačního byznysu skupiny a vybudování a spuštění nového mýtného systému v ČR. „A tak jako každý rok i v roce 2019 se nám něco nepovedlo,“ píše bez dalšího upřesnění.

Koronavirus Kellner spojuje s úpadkem a destrukcí. „Pandemie všem bez rozdílu ukázala relativitu věcí, které jsme považovali za zásadní a neměnné. Díky tomu teď všichni víc přemýšlíme o tom, co je v životě skutečně důležité,“ píše. Rodina, děti, zdraví, svoboda, vyjmenovává vzápětí. Píše také o zodpovědnosti, významu práce a kořenech PPF v České republice, i když už je to „skutečně velká světová firma“. „Víme, že každá krize je současně příležitost a že problémy jsou od toho, abychom je řešili a překonávali,“ podotkl Kellner.

Fotografie Kellnera a dalších akcionářů a členů vedení PPF ve výroční zprávě jsou podle něj inspirovány místy a hodnotami, které je v mládí nejvíc formovaly. Šestapadesátiletý Kellner sedí na snímku v tričku a riflích u táborového ohně, Ladislav Bartoníček je na fotce v kožené bundě u jezu na Berounce a Jean-Pascal Duvieusart v rozepnutém obleku bez kravaty u srubové stavby. Kellner podle výroční zprávy ovládá 98,93 procenta PPF, Bartoníček a Duvieusart shodně 0,535 procenta.

Skupina PPF investuje do řady odvětví od finančních služeb přes telekomunikace, biotechnologie, nemovitosti až po strojírenství. Sídlí v Amsterdamu. Působí v Evropě, Asii a USA. Do portfolia PPF patří například úvěrová firma Home Credit, Air Bank a PPF banka, telekomunikační operátor O2 v Česku a na Slovensku, internetový obchod Mall a srovnávač Heureka, provozovatel tuzemského mýtného systému CzechToll a biotechnologická firma Sotio. Loni v říjnu PPF oznámila převzetí mediální společnosti CME včetně české skupiny Nova.

Reklama

Doporučované