Jablotron: Recept na úspěch? Obezřetnost

Český výrobce alarmů, firma Jablotron, která slaví letos 30leté výročí od založení, má za sebou úspěšný půlrok. Místo plánovaných oslav významného milníku se společnost stejně jako všichni ostatní musela postavit neviditelné hrozbě - koronaviru. I přes obavy z dopadů preventivních opatření však zatím Jablotron dosahuje výborných výsledků a první polovinu roku zakončil v porovnání s rokem předchozím dokonce s mírným nárůstem zisku.


Jablotronu se zásluhou strategických úsporných opatření a vlivem kurzu podařilo zakončit první pololetí optimisticky. "Díky exportnímu zaměření firmy pomohlo oslabení koruny vůči euru. Kvůli zrušení mnoha akcí a veletrhů jsme navíc našli další úsporu v rozpočtu," přibližuje obchodní ředitel Ladislav Šilhán. V celé situaci vidí ovšem i příležitost: "Situace nás donutila najít rychleji jiné cesty, jak oslovovat naše zákazníky. Pružně jsme proto začali organizovat online školení našich montážních partnerů a mnohem více se zaměřujeme na online marketing," dodává Šilhán.


Přísná vnitropodniková opatření

Vedení společnosti si dobře uvědomuje, že za úspěchem vždy stojí kvalitní zaměstnanci. Proto ještě před zavedením plošných vládních nařízení celou firmu v březnu na 14 dní dobrovolně uzavřelo. "Přijali jsme toto nevynucené opatření k ochraně zdraví našich zaměstnanců a jejich rodin s cílem zabránit co nejrychleji šíření viru. Současně jsme tímto krokem chránili naše klíčové spolupracovníky," říká ředitel společnosti Mirek Jarolím. Během uzavření firmy se Jablotron připojil k výzvě TUL a ČVUT a zahájil 3D tisk adaptérů pro celoobličejovou masku pro zdravotníky. Výroba probíhala na čtyřech zařízeních v režimu 24/7 a Jablotron tak byl schopen produkovat až 250 adaptérů týdně. Firma navíc darovala více než 11 tisíc ochranných pomůcek zdravotnickým zařízením. Roušky, ochranné obleky a ochranné návleky na boty tak obdržela Nemocnice Jablonec nad Nisou, Krajská nemocnice Liberec, Zdravotní záchranná služba Libereckého kraje, Fakultní nemocnice Královské Vinohrady a také Domov seniorů U Přehrady.

"Uznání si za spolupráci a trpělivost během uzavření firmy zaslouží naši obchodní partneři. Rád bych poděkoval také zaměstnancům Jablotronu za odpovědnost při dodržování interních pravidel a také za pomoc s organizací, nákupem i výrobou roušek a dalších ochranných pomůcek," dodává Jarolím.

Po svém znovuotevření firma zavedla přísná opatření s cílem minimalizovat riziko nákazy. Vnitřní prostory jsou pravidelně dezinfikovány, všichni zaměstnanci jsou vybaveni ochrannými pomůckami a pokud to povaha práce dovoluje, mohou i nadále pracovat z domova. Současně byla zavedena opatření minimalizující kontakt zaměstnanců s okolním světem, jako omezení osobních schůzek nebo služebních cest.


Zkušenost a krize

Mnohaletá zkušenost ukazuje, že odvětví zabezpečovací techniky krize příliš neovlivňují. Zvyšující se nezaměstnanost naopak zpravidla vede k nárůstu kriminality, a to následně vyvolává vyšší poptávku po zabezpečení. Situace z března letošního roku navíc ukázala jednu zvláštnost. Opatření donutila mnoho firem v České republice i Evropě svůj provoz zcela uzavřít. Zavřené podniky se pak staly lákadlem pro zloděje a firmy tak musely začít řešit jejich zabezpečení.

Navzdory dobrým hospodářským výsledkům odhaduje vedení společnosti vývoj příštích měsíců spíše opatrně. Virus ukázal, jak rychle se plány mohou změnit a jak pružně se firmy musí situaci přizpůsobit. "Naše výsledky pozitivně ovlivnilo mnoho faktorů. Do budoucnosti se tak díváme s respektem a střízlivým očekáváním," uzavírá Jarolím.


Kontakt pro média

Karolína Pittnerová

Manažer marketingové komunikace

T: 775 780 174

E: media@jablotron.cz

ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.

Klíčová slova ČR-elektronika-služby-koronavirus-Jablotron-firmy-speciál

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Služby, cestovní ruch
IT, telekomunikace
Zdravotnictví

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.