Přibývá českých zemědělců zapojených do Iniciativy Harmony pro udržitelné pěstování pšenice

  • Do programu společnosti Mondelēz International se zapojilo už 33 pěstitelů z Čech a Moravy
  • Pšenici pěstovanou udržitelným způsobem pro největšího výrobce sušenek v Česku zpracovávají tři lokální mlýny

Společnost Mondelēz International rozšiřuje v České republice svůj program udržitelného pěstování pšenice nazvaný Iniciativa Harmony. Meziročně se do něj zapojili další pěstitelé z Čech a Moravy. Z jejich pšenice v letošním roce vznikne více než 30 tisíc tun mouky, kterou následně výrobní závody společnosti v Opavě, Lovosicích a Mariánských Lázních zpracují do svých sušenek a oplatek. Čeští spotřebitelé se s logem Iniciativy Harmony setkávají na výrobcích BeBe Dobré ráno nebo Brumík. Do roku 2022 má podle závazku firmy Mondelēz veškerá produkce sušenek používat pouze pšenici z udržitelných zdrojů. V loňském roce pocházelo 65 % pšenice v Evropě z této iniciativy.

„Vstupní suroviny získané udržitelným způsobem jsou pro naši společnost dlouhodobě velmi významným tématem,“ říká Ivana Tůmová, generální ředitelka společnosti Mondelēz pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko. „Coby silný odběratel a zpracovatel zemědělských surovin máme možnost ovlivnit, jakým způsobem se pěstují. Samozřejmě ale také vnímáme, že se ohleduplnost k životnímu prostředí čím dál tím více potkává s očekáváními spotřebitelů a zároveň se stává naší důležitou konkurenční výhodou. Díky velkému výrobnímu zázemí v České republice tak velice rádi spolupracujeme s místními zemědělci,“ dodává Ivana Tůmová.

Při pěstování pšenice Harmony je cílem minimalizovat množství použitých pesticidů a umělých hnojiv. Tomu napomáhá výběr vhodné a odolné odrůdy pšenice, vhodná rotace plodin, výsadba meziplodin i specifická péče o půdu. Tři procenta pšeničných polí pěstitelé ponechávají pro osetí speciálně vybranými medonosnými květinami. Květinové pásy přinášejí rovněž potravu a stanoviště hmyzu, který je důležitý v boji proti parazitům.

Program Harmony vznikl ve Francii v roce 2008 ve spolupráci společnosti Mondelēz International, s mlynáři, pěstiteli pšenice a zemědělskými družstvy. Na jeho vývoji se podílely i neziskové a výzkumné organizace. Správné dodržování stanovených postupů je předmětem pravidelných auditů. V současnosti je do Iniciativy Harmony zapojeno 1600 zemědělců, 13 mlýnů a 26 družstev ze sedmi zemí, Francie, Belgie, České republiky, Itálie, Polska, Španělska a Maďarska. V roce 2019 vyprodukovali bezmála 182 tisíc tun pšenice. Rozšiřováním programu Harmony by měla roční produkce pšenice do roku 2022 vzrůst na více než 282 tisíc tun.

Více informací o Iniciativě Harmony na https://harmony.info/cs-cz#.

Tiskové zprávy společnosti Mondelēz najdete zde: http://www.mynewsdesk.com/cz/mondelez-cz-sk

O společnosti Mondelēz Czech Republic

Společnost Mondelēz Czech Republic, s.r.o., je součástí skupiny společností Mondelēz International, která je předním světovým výrobcem cukrovinek a pečených produktů. Skupina v současné době zaměstnává více než 80 tisíc lidí a své výrobky prodává ve 150 zemích světa. Mezi její nejznámější značky patří čokolády Milka a Cadbury, sušenky Oreo a LU nebo žvýkačky Trident. Do portfolia produktů na českém a slovenském trhu patří značky BeBe Dobré ráno, Opavia, Brumík, Fidorka, Figaro, Halls, Kolonáda, Miňonky či TUC. Mondelēz International je v České republice a na Slovensku jedničkou ve výrobě cukrovinek a pečených produktů. Ve čtyřech továrnách, dvou obchodních jednotkách a centru sdílených služeb zaměstnává téměř 2,5 tisíce lidí. Obchodní zastoupení firmy zde prodává 500 produktů pod 16 značkami.

Více na: www.mondelezinternational.com, www.facebook.com/mondelezinternational a www.twitter.com/MDLZ

Kontakty pro média:

Gabriela Bechynská

corporateaffairsczsk@mdlz.com

David Horák, Native PR

david.horak@nativepr.cz

Klíčová slova ČR-pěstování-trh-potraviny-firmy-Mondelez International-Native PR

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Obchod, marketing
Potraviny, gastronomie
Zemědělství, životní prostředí

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.