Formule 1 dorazí do Mostu. Doplní letošní úvodní závod tahačů

Česká premiéra závodů série MAXX Formula, jež budou součástí evropského šampionátu okruhových tahačů, se blíží. Pod názvem Czech Truck Prix se v Mostě pojede o posledním srpnovém víkendu už poosmadvacáté, tentokrát ale jako úvodní podnik letošní zkrácené sezony.
maxx-formula-3-1100x618.jpg Zdroj: Autodrom Most

Právě MAXX Formula je jednou z novinek, jde o velmi atraktivní sérii. Zahrnuje totiž novodobé monoposty velkých cen F1, GP2, F3000 a IndyCar, vyráběné od 90. let do roku 2010. Třešničkou na dortu je český zástupce ve startovním poli. S formulí Dallara GP2 si totiž v kategorii Advance velmi zdatně vede Veronika Jaksch.

Diváci se mohou těšit na krásné a silné stroje, vedle Dallary například Arrows F1, Super Aguri SA-06, F1 Sauber C29 nebo SuperLeague Formula. Pokud vyjde počasí, dá se podle něj očekávat i nový traťový rekord mosteckého okruhu.

V kategorii automobilů jej stále drží Němec Stefan Mücke z května 2009, když zajel s vozem Mercedes C-Klasse DTM nejrychlejší kolo v čase 1:25,61 minuty. „Před dvěma lety testoval v Mostě svůj monopost Jaguar R5, s nímž jezdil mistrovství světa F1 Australan Mark Weber, nizozemský jezdec Klaas Zwart. Zajel fantastický čas, o bezmála deset vteřin lepší, než právě Mücke. Jenže platné jsou jen časy dosažené v regulérním závodě. I když Zwart bohužel do Mostu nedorazí, tabulky se nejspíš přepisovat stejně budou,“ upřesnil Jakub Krafek.

Další novinkou mezi vloženými sériemi je Tourenwagen Legenden. Zahrnuje vozy, jež se v 80. a 90. letech účastnily seriálů DTM, ITC a Superturismo. V Mostě nebude chybět s vozem DTM ani legendární německý pilot Klaus Ludwig, který zná mostecký okruh z dob proslulé Intersérie.

Čtěte také: Jubilejní 50. ročník nejslavnější české rallye se odkládá na příští rok

„Byl aktérem jedné z velmi dramatických scén v dějinách okruhu, a to v roce 1986. Jeho Porsche 956 v posledním kole vzplálo. Ambiciózní Ludwig, který byl v té chvíli na prvním místě, se nechtěl za žádnou cenu vzdát a setrvačností se snažil přejet cílovou čáru. To se však nepodařilo. Vůz totiž hořel stále silněji, na poslední chvíli jezdec z kokpitu vyskočil,“ připomněl Krafek mosteckou anabázi trojnásobného vítěze proslulé čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans.

Českou republiku reprezentuje i další skvělý jezdec Tomáš Pekař. Ve vložené sérii Renault Clio Cup Central Europe dokonce obhajuje loňský titul šampiona. Za zhlédnutí pak stojí také seriál Seyffarth Audi Sport R8 LMS Cup. Nabídne souboje identických speciálů renomované německé automobilky, které jsou pravidelnými účastníky věhlasných okruhových závodů.

Seriál mistrovství Evropy v závodech tahačů by měl být letos jen šestidílný. Oproti původním plánům se kvůli epidemii koronaviru neuskutečnily závody na Nürburgringu v Německu a na Slovakia Ringu. Czech Truck ve dnech 29. a 30. srpna tak bude první akcí sezony.

Pokud nenastanou žádné nepředvídatelné okolnosti, následuje belgický Zolder (12. a 13. září), španělská Jarama (26. a 27. září), Hungaroring v Maďarsku (17. a 18. října), proslulý okruh Le Mans ve Francii (7. a 8. listopadu) a italské Misano (14. a 15. listopadu).

Autodrom uspořádá v letošní zkrácené sezoně dva ze svých stěžejních závodních víkendů. Vedle Czech Truck Prix to bude ve dnech 14. až 15. listopadu evropská série OMV MaxxMotion NASCAR Show, která se původně měla jet v červnu.

21.8.2020 7:59| autor: Hugo Kottás | zdroj: Autodrom Most

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist