Trvají dohady okolo vlastnictví Motor Sič

  • 21.08.2020 17:00

Náměstek předsedy Komise pro finance, daňovou a celní politiku ukrajinského parlamentu Dubinskij obvinil čestného předsedu představenstva a bývalého generálního ředitele Motor Sič Vjačeslava Boguslajeva z pokusu firmu Motor Sič zničit, a to poté, co prodal akcie čínským investorům. Za získané peníze údajně koupil jeho syn ostrov v Itálii.

Společnost Motor Sič je jedním z největších světových výrobců leteckých motorů. Mimo jiné vyrábí také motory pro letadla Antonov An-124 a An-225 a vrtulníky Mil a Kamov. Společnost má v portfoliu mimo jiné i motory Ivčenko AI-25TL pohánějící L-39.

Prodeji Motor Sič Číně se sice snažily zabránit americké úřady, avšak nepředložily vlastní nabídku tento strategický závod koupit. Úřady Ukrajiny se domnívají, že prodej kontrolního balíku akcií čínským společnostem Skyrizon Aircraft a Xinwei Group byl nezákonný.

Společnost Motor Sič se dostala do vážných ekonomických problémů poté, kdy Ukrajina v roce 2014 zakázala vývoz výrobků a služeb Rusku, které bylo do té doby hlavním zákazníkem. Výrobce tak v podstatě přes noc přišel o 40 % své výroby a takřka 90 % výnosů.  

Další ranou pro společnost bylo rozhodnutí Ukrajiny pořídit u Airbusu 21 vrtulníků H225, 10 vrtulníků H145 a 24 vrtulníků H125 pro policii, národní gardu, pohraničníky a speciální jednotky. Pro armádu usiluje Ukrajina pořídit starší americké AH-64D. Výrobce v situaci, kdy ztratil největší trh zahraniční a ztrácí i trh domácí, nemá moc jiných možností než koncentrovat se na vývoz do Číny. Firma se snaží přežívat rovněž výrobou domácích spotřebičů pro západní trhy a vyvíjí vlastní drony.

Společnost provozuje rovněž leteckou společnost Motor Sich Airlines. Webové stránky uvádí flotilu sestávající z letadel Jak-40, Antonov An-24RV, An-140-100, An-74TK-200, An-12, vrtulníky Mi-8MSB a Mi-2. (Obr.: web Motor Sič)


Fotografie k článku



Komentáře



Petr - nepřihlášený host (...180.58...)
21.08.2020 18:04
Tož a jako co my s tím?

Nakonec i ti chudáci Rusové si zacnou vyrábět nějaké motory sami. Kdyby alespoň nabídli výrobní kapacity CFM, která evidentně nestíhá, nebo zkusili nějaké kooperace s PW? Kvalifikovanou pracovní sílu určitě mají a výrobní náklady tam musi mít nula nula nic. Absolutně nechápu, proč jim západ nepomůže? Akorát se tím zbytečně vytrácí know how a výrobní kapacity. Do Číny ty jejich obstarozni kousky budou chvíli stačit, ale až se to od nich Číňani naučí, zavřou tu fabriku už potom nadobro.

Celkem 1 záznam

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace