Projekt je ale teprve v procesu příprav, zpracovává se dokumentace pro územní rozhodnutí a město musí získat stavební povolení. „Novou spojku chceme vybudovat hlavně kvůli tamní dopravně neúnosné situaci. Zatím ale nemohu sdělit začátek prací ani náklady na stavbu,“ uvedl mluvčí magistrátu Filip Poňuchálek. Peníze půjdou z rozpočtu Brna.

Dopravní situaci v místě komplikují řidiči sjíždějící z dálnice D1, výjezd od supermarketu nebo parkování typu Park and Ride. „Současná křižovatka je už teď nedostatečná, v okolí by přitom měly vzniknout stovky nových bytů, které provoz ještě víc zatíží,“ uvedl starosta Líšně Břetislav Štefan. Další developerské projekty se chystají i v nedalekých Vinohadech.

Nová spojka Novolíšeňské a Trnkové ulice má v budoucnu ulevit dopravě. Mapa: Mapy.czZdroj: Deník / Hloušková Pavla

Špatnou situaci potvrdil i Jiří Kadaník z Líšně. „Když musím udělat větší nákup autem, tak se modlím, aby křižovatka nebyla zasekaná. Nejhorší na tom je, že se nedá nijak objet,“ posteskl si. Pro menší nákupy raději chodí po svých.

Cyklostezky v Brně. Ilustrační foto.
Nové ulice jsou bez pruhů, vadí cyklistům v Brně

Křižovatku policisté neevidují jako nebezpečnou. „Za deset let jsme na ní zaznamenali šest nehod, ale není uzpůsobena na velký nápor aut,“ uvedl policejní mluvčí Pavel Šváb. Křižovatka před několika lety prošla bezpečností úpravou. Zároveň s novou spojkou by tam měly vzniknout semafory.

Podle Štefana měla být současná křižovatka pouze dočasné řešení pro dopravní obsluhu supermarketu Lidl, které nakonec zůstalo. „Odlehčení křížení je pro nás naprosto klíčové a tlačíme na něj dlouhodobě. Občanům nová křižovatka velice pomůže. Byl bych rád, kdyby se stihla do dvou let, ale moc tomu nevěřím,“ dodal Štefan.

MAGDA DUHONSKÁ