Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Clio čtvrté generace definitivně končí. A s ním i kombi

David Bureš
Diskuze (3)

Malý Renault Clio se od loňského roku prodává již ve své páté generaci, předchůdce však pokračuje jako levnější alternativa. Nyní jsou však jeho dny pomalu sečteny.

Renault Clio léta patří mezi nejprodávanější automobily v Evropě. Pomáhat tomu může i fakt, že s nástupem nové generace pravidelně nějaký čas pokračuje s omezenou nabídky i stávající provedení, hrající roli levnější alternativy. Platí to i dnes, kdy se stále prodává Clio čtvrté generace pod označením Clio Generation. Už se však rýsuje konec tohoto provedení, které je dnes už dostupné jen ze skladových zásob.

„Zadávání vozů Clio IV do výroby je ukončeno,“ přiznává Jitka Skaličková, tisková mluvčí českého zastoupení Renaultu, s tím, že výroba posledních exemplářů je naplánována na listopad.

Zákazníci tak v tuto chvíli mohou vybírat už jen ze skladových zásob tzv. Clia Generation. V případě hatchbacku je k dispozici ještě nějakých 250 skladových kusů, v případě odvozeného kombi Clio Grandtour pak zhruba 150 exemplářů.

Právě konec čtvrté generace Clia bude znamenat také konec malého kombi francouzské značky, s jehož novou generací se už nepočítá. „Budoucnost Clia Grandtour je zastoupena v modelu Captur, nové Clio Grandtour nebude v nabídce,“ potvrzuje Skaličková.

Renault Clio Grandtour tudíž končí po dvou generacích, poprvé jej nabídlo Clio III. To druhá generace tohoto modelu byla dostupná také jako sedan, u nás však byl nabízený jako Renault Thalia. Dnes už nepokračuje ani třídveřový hatchback, který skončil právě s nástupem čtvrté generace, uvedené v roce 2012. Clio V tudíž bude dostupné výhradně s pětidveřovou karoserií.

Zájemci o Clio Generation mohou vybírat ze dvou nabízených motorů. Zážehový tříválec 0.9 TCe 75 (56 kW) je dostupný za 285.000 korun, jeho silnější varianta 0.9 TCe 90 (66 kW) je o pouhých 10.000 korun dražší. Oba se přitom spoléhají na pětistupňový manuál.

Výbava čítá čtyři airbagy, tempomat, 16“ ocelová kola s okrasnými kryty, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, palubní počítač, manuální klimatizaci, elektricky ovládaná přední okna, kožený volant nebo rádio. Navigace stojí 7.500 Kč, metalický lak 12.500 korun, rezerva 5.000 korun a třeba přední mlhovky 4.000 korun.

Kombi Clio Grandtour je dostupné se stejnými agregáty, jsou však k dispozici dva stupně výbavy. Advantage za 296.900 korun s 0.9 TCe 75 (56 kW) zahrnuje manuální klimatizaci, kožený volant, čtyři airbagy, tempomat, diody denního svícení nebo elektricky ovládaná přední okna. Limited pak za příplatek 25.000 korun přidává multimediální systém Media Nav Evolution včetně navigace, zadní parkovací senzory, mlhovky nebo 16“ kola z lehkých slitin.

David Bureš
Diskuze (3)

Doporučujeme

2. 9. 2020 08:27
Kombi
Zrovna toho Kombi je docela škoda ;-\
Avatar - Ada je zase tady
1. 9. 2020 17:04
No to trvalo
Taková ohavnost! :no:
1. 9. 2020 10:01
game
Is over