Hlavní obsah

Dobová reklama na Jawu – Po schodech, bez helmy, v terénu

Foto: Jawa / Youtube / Jawa Motorcycles

V dnešní době by podobné video vzniknout asi nemohlo. O to víc vás ale bude bavit

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

V dnešní době, kdy je každé reklamní video do detailu vyumělkované, kdy musí být politicky korektní, projít dlouhým schvalovacím procesem a jeho výroba stojí stovky tisíc (spíš jednotky milionů), je tato dobová reklama motocyklové značky Jawa jednoznačným pohlazením na duši, které vám vykouzlí úsměv na rtech.

Článek

Prostřih na ožívající digitální přístrojový štít. Dlouhý záběr na motocykl jedoucí vstříc zapadajícímu slunci. Detail na řazení. Detail na ruku v kožené rukavici jak otáčí plynem. Emotivní záběr na ní (musí být hodně sexy) a pak jeho drsný pohled… Ne, nic z toho v dobovém reklamním filmu od Jawy nečekejte!

Video, které se objevilo na youtubovém kanálu české motocyklové značky, je úžasnou připomínkou toho, že dřív se podobné věci dělaly jinak. Několik jezdců se odvážně spustí na svých strojích po schodech a pak je zase vyjedou zpět. Vykroužená kolečka na místě na šotolině vám nepochybně vyloudí úsměv na tváři, stejně jako když vidíte starý moped v terénu.

Foto: Jawa / Youtube / Jawa Motorcycles

Chybí už jen cigareta v koutku...

Přesto, nebo spíš právě proto, je tohle staré testovací video od Jawy tak okouzlující. Když vidíte jezdce, kteří se často bez helmy, v pracovních botách a bez jakýchkoliv chráničů, pouštějí do zdolávání překážek, vzpomenete si, jak jste na podobných motocyklech jezdili za domem na poli, když jste byli ještě děti.

Žádné extrémní skoky, žádné pečlivě připravené záběry, žádné filmové triky. Jen pár kluků, kteří jezdí jen tak pro radost. A „náhodou“ je u toho natočila filmová kamera. Alespoň tak to celé působí.

A ten chlápek, který rozjíždí motocykl na válcové stolici na rychlost 90 km/h a přitom ještě zvládá seřizovat sklon světlometu?

Původně byl spot ze začátku šedesátých let určen na podporu image značky Jawa na zahraničních trzích. Kromě již zmíněného se ve videu připomínají i sportovní úspěchy značky a zmiňuje se fakt, že na vývoji nových strojů pracuje František Šťastný, jeden z nejlepších českých jezdců všech dob.

Jawa, která dnes přichází se staronovými modely, zveřejnila video, snad aby připomněla „staré dobré časy.“ Novodobí majitelé těchto motocyklů určitě nebudou chtít svoje stroje takto trápit, ale určitě se tímto videem rádi pochlubí svým přátelům.

A jak trefně napsal můj kolega Dominik Valášek ve svém článku Novinka z Indie spasí legendu v Česku, ve kterém se jako jeden z prvních českých novinářů svezl na novém modelu Jawa 300/846:

„Coby celek působí nová Jawa jako dobře odladěná, příjemně ovladatelná a hlavně nezaměnitelně stylová motorka. Pokud jste vyššího věku, můžete se s ní vrátit do mládí, kdy se velká spousta prvních romantických schůzek odehrávala právě na Kývačkách. Jestli jste ale mladší, uděláte si na ní spoustu prvních jezdeckých zkušeností a ještě ji můžete přivézt ukázat dědovi, který z ní bude nadšen. Je to krásný stroj odkazující na bohatou českou motocyklovou historii.

Tak co, usmíváte se?

Reklama

Související témata:
Načítám