Etapový závod Mondraker Enduro Team Davos 2020 startuje

František Žilák, Martin Hajný, Jakub Radil a Jan Měšťák, to je kvarteto MTBS ve švýcarském Davosu na enduro etapáčku. Tady je vizitka... 

Autor: Jan Měšťák, Jan Němec
Etapový závod Mondraker Enduro Team Davos 2020 startuje

 

O tom, že se letos uskuteční Enduro Team Davos i s posádkou MTBS.cz jsme vás již informovali. Dnes vás seznámíme se čtyřčlennou posádkou, a zejména s jejich technikou. Čtyřka dnes vyrazila do prvních měřených úseků 4. ročníku etapového závodu v Davosu. Během tří dnů vystartují celkem do 11 erzet při nichž najedou kolem 120 km. 

 


Podrobnější informace o tom, co je čeká, najdete zde:

 

Mondraker Enduro Team 2020

 

Mondraker Enduro Team 2020 má zelenou a opět s MTBS na palubě


 

Kvarteto, které poskládal člen redakce Jan Měšťák,  je vskutku pestré: František Žilák (Rock Machine - Cyklomax), Martin Hajný, Jakub Radil a Jan Měšťák.

Franta Žilák

Začneme u "nejprofláknutějšího" člověka, kterému jízda v neznámém terénu sedí. Františka Žiláka není potřeba nijak zvlášť představovat. Týpka co se v týdnu ohání motorovkou a o víkendu atakuje bedny na závodech, zná snad každý endurem osvícený bajker.

“Už několik sezon se proháním na hliníkovém Rock Machine Blizzard. Letos jsem zvolil Blizzard TRL, což je označení pro 29' s nižšími zdvihy než jezdí Vojta s Michalem, tj. trailové kolo. Ti jezdí na 27.5 a momentálně mají vpředu 29ku, takže mulleta. Zdvihy na vidlici sem upravil ze 150 na 160. Zadní tlumič se mi podařilo poštelovat až po delší době a tam zůstal zdvih dle katalogu. Jinak se snažím, aby na kole zůstalo tovární osazení, aby všichni viděli, že se dá vyhrát i na kole z katalogu. Ale samozřejmě, už delší dobu spolupracuji s Karlem Stárkem a vozím jeho nesmrtelná kola Kastar, ani jednou mě nenechala ve štychu. Na kole mám pro jistotu vodítko řetězu Cabtech a řetězy od Cyklomaxu značky KMC. Cyklomax dováží spoustu dílů na kola a tak občas zkusím nějaké novinky od jejich značky MAX1, např. kotouče. Letos mám kolo obuté na Michelinkách od p. Žitného a musím říct, že mají opravdu parádní výběr. Co se týče gripů tak vozím ESIgrips od Schindler s.r.o. Ale momentálně jsem tam dal nějaké ODI, co jsem vyhrál. ESi gripy jsou velice pohodlné a vozím je celej život, ale druhá stránka věci je, že jsou na enduru rychle pryč. No a duši a nářadí mám spořádáno a zavěšeno na kole v pouzdrech od Acepacu. Na brzdové destičky mám podporu od Goldfren, kteří vyrábějí destičky hlavně pro motokrosový sport. A tímto bych to asi uzavřel,” přiblížil svou techniku Franta Žilák. 


Martin Hajný 

Dalším členem výpravy je Martin Hajný. Toto jméno jste možná mohli na MTBS.cz už zaznamenat, ale spíše ve spojení s maratonskými etapáky či gravel závody. Na enduro přeskočil teprve letos a je tak bez debat největším zelenáčem a brzdou týmu :-) Kolem kol se díky jeho práci v Kolofixu motá stále.

“Jezdím na Cannondale Jekyll 29 Carbon 3 ve factory provedení. Vzhledem k tomu, že kolo mám hodně krátce nové a v enduru jsem poměrně nenáročný zelenáč, tak na kole kromě ochranných polepů od DyedBro v designu White Fluor a AllMountainStyle White Wolf a fialových ventilků Ciclovation, které plánuju v budoucnu změnit na růžové, nemám žádné custom vychytávky. V procesu je instalace nářadí EDC Tool od One Up do hlávka/krku vidlice. Kolo má karbonový rám s hliníkovou zadní stavbou se zdvihy 150 mm vpředu i vzadu. Vzadu se o odpružení stará tlumič Fox Float Performance DPX2 Evol a vpředu pak vidle Fox Float Performance 36. Na kole je komplet pohon GX 1x12, který roztáčí kola Stan's NoTubes Flow S1 zapletená dráty DT Swiss Champion na nábojích Formula obutá do plášťů Maxxis Assegai 29x2,5. O zpomalení se stará dvojice brzd Sram Guide RE, jedná se o specifickou kombinaci pák Sram Guide R se třmeny z řady Sram Code. Kotouče jsou standardní Sram Centerline 200mm vpředu a 180mm vzadu. Pod zadkem pracuje sedlovka DownLow z továrny Cannondale a zdvihem 150 mm. Do rukou padnou řidítka 780 mm opět z továrny Cannondale, která s kolem spojuje představec od stejné značky.”


Jakub Radil

Předposledním členem výpravy je obrážeč všech tuzemských i příhraničních závodů v enduru. Otec od rodiny sám zvaný Jakub Radil.

“Vysněný Santa Cruz Bronson carbon c jsem si pořídil loni a jak je u mě zvykem, tak nějak postupně jsem vyměnil spoustu věcí. Začal jsem u výpletů Industry Nine enduro 305 s náboji Hydra, kolo jsem posilnil o brzdy Formula Cura 2 a plovoucí kotouče Galfer 203/180 o ochranný polep DYEDbro Viking black se postarala výhra v soutěži Bikestrike. Asi každý neustále přemýšlí o vylepšení výkonu jak u sebe, tak u kola a tak na řadu přišel upgrade řazení ze Sram GX na Sram X01 Eagle, pro rychlejší a přesnější řazení, kazeta X01 byla pak samozřejmostí, kterou nakonec pohání řetěz XX1 Eagle Rainbow. Kliky zůstaly sériové TruVativ Stylo s pedály Azonic Americana, změna nastala s převodníkem Garbaruk 32 zubů. O odpružení se stará tovární vidlice Fox 36 performance s tlumící patronou Grip a tlumič Rock shox Super deluxe, obojí pak prošlo tuningem Andreani ProInpact pro snížení objemu vzduchové komory v Kolofixu. Kokpit zůstal sériový s představcem Race Face Aeffect 50 mm a řidítky Race Face Aeffect, která jsem zkrátil o 20 mm. U gripů jsem zůstal věrný svým oblíbeným DMR Death grip. Ve sjezdu mi pak pomáhá teleskopická sedlovka Sram Reverb 150 mm se sedlem Prologo NDR 143 mm.”


Jan Měšťák 

Posádku uzavírá Jan Měšťák reportér a tester, kterého můžete potkat ne jenom za řidítky bajku, ale například i za volantem autobusu.

 

“Letos do Davosu beru opět Giant Reign a opět v 29 palcové verzi. Změna je pak v materiálu, místo hliníku jsem sáhl po celokarbonovém modelu Advanced Pro 29 2. Kolo je převážně ponecháno  v sériovém osazení. Pružící jednotky zde zastupuje sramácká produkce, která dodala vidlici RockShox Lyrik Select  se 160 mm zdvihu a tlumič Deluxe Select+ disponující 146 mm. O pohon se mi stará také SRAM a to 12ti rychlostní sadou NX Eagle 11-50, doplněný klikami TruVativ Descendant s 32 zubovým převodníkem. Další značkou, kterou na kole můžete najít jsou čtyřpístkové brzdy Shimano MT520, které svírají dvoustovkové kotouče na obou kolech. Zapletená kola Giant produkce s 30 mm ráfkem nesou pneumatiky Maxxis Minion DHF 3C Max Terra EXO+ TR 2,6” vpředu a Minion DHR II 3C EXO TR 2,4” vzadu. V zadním plášti pak navíc najdeme vložku. Zbytek osazení jako jsou 800 mm široká řídítka sevřená na 35 mm představci, 150mm teleskopická sedlovka a sedlo nesou logo Giant. Na kole vezu karbonový košík s pumpičkou Blackburn. Mezi vychytávky bych zařadil kompletní sestavu integrovaného nářadí od Giantu. Knotový systém našel své místo místo záslepek řidítek. Multiklíč s nýtovačem a rychlospojkou  zaparkoval u zdroje ve středovém složení a CO2 bombička s ventilem je schovaná ve sloupku řízení.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Přečteno - 4647x Tagy: enduro františek žilák davos mondraker
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Ostatní závodyHistoricky první Blinduro Zima vyhráli Trefilová a Maxa
    Historicky první Blinduro Zima vyhráli Trefilová a Maxa
  2. OstatníNa beton. Gaspiho stylizovaná óda na devadesátky
    Na beton. Gaspiho stylizovaná óda na devadesátky
  3. Ostatní závodySP v enduru je v cíli. Češi mají top ten, Slováci se radují z vítězství
    SP v enduru je v cíli. Češi mají top ten, Slováci se radují z vítězství
  4. TechnikaFotogalerie: Mondraker F-Podium 2024 Ondřeje Cinka
    Fotogalerie: Mondraker F-Podium 2024 Ondřeje Cinka
  5. PreviewBikecheck: Nový Mondraker F-Podium Ondry Cinka
    Bikecheck: Nový Mondraker F-Podium Ondry Cinka
  6. Tech newsTrek Slash 2024 - nová éra high pivotu
    Trek Slash 2024 - nová éra high pivotu

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.

redakční systém | ISSN 1803-5744