Jako superman je vyobrazený znojemský starosta a kandidát do Senátu za Znojemsko Jan Grois na koláži, kterou vytvořil znojemský kreativec Martin Grus. Deník Rovnost se zaměřil na pikantnosti i zajímavé billboardy v předvolebních kampaních. Na začátku října budou kromě voleb do krajského zastupitelstva také do Senátu za Brno-město, Vyškovsko a Znojemsko.

Grois je jedním ze sedmi lidí, kteří bojují o místo v Senátu za posledně zmíněný obvod, a tak se snaží být před volbami co nejvíc vidět. „Když jsem viděl jeho plakát, říkal jsem si, to je pohled, jak z plakátu Supermana. A v tu chvíli mi to vnuklo nápad. Dlouho jsem nedělal žádnou fotomontáž, tak co se hecnout a udělat takovej filmovej poster,“ sdělil Grus na sociální síti.

Od roku 2010, kdy ho poprvé lidé spatřili, si brněnský orloj na náměstí Svobody vysloužil mnoho nelichotivých přezdívek. Někomu připomíná mužský úd, přitom jeho tvar nábojnice odkazuje na historické obléhání města Švédy.
Nábojnice nebo penis? Kontroverzní dominanta centra Brna budí emoce už deset let

Výsledná koláž je složená z osmi fotek. Za Groisem vyčnívá radniční věž. „Zabralo to asi tři hodiny práce,“ zmínil kreativec.

Předvolební kuriozity v kraji
- Superman Grois: Starosta Znojma inspiroval kreativce ke koláži superhrdiny postojem na předvolební fotce.
- Nenecháme vás na suchu: Předvolební slogan lidovců na Hodonínsku upozorňuje na kauzu těžby štěrkopísku. Někteří v něm mohou vidět podporu alkoholu.
- Zdravé školství bez inkluze: Heslo SPD na autobusech v Brně pohoršilo jednoho z řidičů, s vozem odmítl vyjet.

Grois vzal fotomontáž s nadhledem. „Pro mě zatím nejlepší vtip na volby. Seš dobrej,“ reagoval na práci Gruse.

Lidovci na Hodonínsku se snaží zaujmout na billboardu sloganem Nenecháme vás na suchu. Lidé si jej však mohou vyložit po svém. „Je to dobrý politický slogan. Každopádně by jej mohli využít i hospodští u svých výčepů, aby potěšili žíznivé hosty,“ svěřila se třeba Simona Klimková z Vracova na Hodonínsku.

Senátorka a kandidátka do krajského zastupitelstva Anna Hubáčková vysvětlila, že heslo upozorňuje na kauzu plánované těžby štěrkopísku u Moravského Písku. Proti jsou dlouhodobě obyvatelé, obce i kraj. Bojí se znečištění zdroje pitné vody. „Šla jsem s tímto sloganem už do senátních voleb. V kauze jde o pitnou vodu pro více než sto čtyřicet tisíc obyvatel a také klimatické podmínky jsou stále horší. Proto slogan zůstává,“ řekla.

Návrh budoucí zástavby území areálu Jaselských kasáren. Jeho podoba se bude ještě měnit podle požadavků města.
Natáčeli tam Četnické humoresky. Jaselská kasárna v Brně: blíž velké proměně

Heslo viděla i u konkurence. „Nevím, jestli mám být ráda, že se připojí k boji za vodu, nebo zlobit, že mi ukradli slogan,“ zmínila Hubáčková.

Jako kontroverzní se ukázala reklama SPD na autobusu brněnské hromadné dopravy se sloganem Zdravé školství bez inkluze. Jeden z řidičů Josef Prokeš s ní odmítl vyjet. Bral to jako útok na své děti. Jeho dcera je autistka a navštěvuje běžnou školu. „Situaci jsme s řidičem vyřešili k oboustranné spokojenosti. Dopravní podnik by za žádných okolností nepřijal reklamu, která odporuje zákonu,“ uvedla mluvčí Hana Tomaštíková.

Brněnská primátorka Markéta Vaňková je v kontaktu s generálním ředitelem podniku Milošem Havránkem kvůli případné regulaci politické reklamy. „Až bude mít návrh k dispozici, prodiskutujeme ho. Určitě se to nevyjasní v řádu dní,“ poznamenala.

Ilustrační foto
Nemocných koronavirem v kraji přibývá. V bohunické nemocnici jich leží 28

Podle politologa Miloše Gregora se tím ovšem naopak zviditelnila SPD. „Její voliči mívají radikálnější názory na dění ve společnosti. Odmítání inkluze je dlouhodobý program strany,“ komentoval.