Hlavní obsah

Čokoládový obr si postavil nové muzeum. Na první pohled je sladké

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Na každý nový článek vám budeme posílat upozornění do emailu.

Foto: Lindt & Sprüngli

Devítimetrová čokoládová fontána v domu čokolády poblíž Curychu.

Reklama

Čokoládovna Lindt & Sprüngli nově otevřela muzeum a ateliér čokolády ve švýcarském Kilchbergu. Společnost do nich investovala 2,5 miliardy korun. Dominantou domu je devítimetrová čokoládová fontána.

Článek

Švýcarský výrobce čokolády Lindt & Sprüngli představil ve čtvrtek obří devítimetrovou čokoládovou fontánu. Doufá, že si ji do nově otevřeného domu čokolády poblíž Curychu každoročně přijde prohlédnout na 350 000 lidí. Centrum se má stát výkladní skříní firmy a pomoci jí čelit ekonomickému šoku způsobenému pandemií covidu-19, píše na svém webu francouzský list Le Figaro.

Fontána stojí uprostřed dvorany a má tvar šlehací metly, z níž stéká proud čokolády, který dole vytváří velkou pralinku. Dům čokolády se nachází v Kilchbergu na břehu Curyšského jezera, je v něm muzeum a ateliér výroby čokolády. Firma do projektu investovala 100 milionů švýcarských franků (2,5 miliardy Kč).

Slavnostního otevření domu čokolády se zúčastnil patron značky, tenista Roger Federer, předseda představenstva Lindt & Sprüngli Ernst Tanner a švýcarský ministr financí. Centrum má lákat návštěvníky Švýcarska, kteří si zde budou moci mimo jiné vytvořit vlastní tabulku čokolády.

„Je to atrakce, na kterou po návštěvě centra nikdo nikdy nezapomene,“ řekl o fontáně Tanner agentuře AFP. Dodal, že cílem bylo vytvořit „něco jedinečného“ a představit značku ve všech jejích aspektech „od kakaového bobu až po tabulku čokolády“.

Lindt & Sprüngli zvýšil v loňském roce čistý zisk o 5,1 procenta na 511,9 milionu švýcarských franků. Začátky společnosti sahají do roku 1845. V současnosti firma nabízí své produkty ve více než 120 zemích světa. Vlastní i značku čokolád Ghirardelli a ve Spojených státech rodinného výrobce cukrovinek Russel Stover, který je známý svými bonboniérami. Jednu z nich proslavil Tom Hanks ve filmu Forrest Gump. Na českém trhu firma působí od roku 1994.

Reklama

Doporučované