Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Česko

Vyškov Bitva do posledních metrů pro Daniela Poláška

Wednesday, 16. 09. 2020 - 10:12, Public relations   

Vyškov Bitva do posledních metrů pro Daniela Poláška

Třetí závod Čermák a Hrachovec ADAM Cup 2020 – Rally Vyškov – nabídl strhující bitvu, ze které nakonec vyšli vítězně Daniel Polášek a Kateřinou Pohlídalovou. V cíli nechali za sebou Filipa Ocelku s Jaroslavem Blažkem jen o 2,1 vteřiny, třetí místo brali Tomáš Arnošt a František Kubů. Hned pět nejrychlejších posádek bylo srovnáno v necelých dvaceti sekundách.

Rally Vyškov byla třetím závodem Liqui Moly Rallysprint Série, stejnou číslovku pak měl závod i v rámci pohárové klasifikace vozů Opel ADAM Cup. Na startu se sešlo jedenáct posádek, které rozpoutaly dramatickou bitvu o sekundy a desetiny. Šest rychlostních zkoušek (61,54 ostrých kilometrů) mělo čtyři vítěze, hned čtyřikrát se měnilo pořadí v čele pohárového hodnocení.

arnost-5.jpg

Na úvodním Podivickém testu zajel nejlépe Tomáš Arnošt. Výsledky však potvrdily neskutečnou vyrovnanost účastníků, když nejrychlejších šest posádek figurovalo v 2,3 sekundy (za Arnoštem, Krotoszynski, Zpěvák, Petráš, Polášek a Ocelka). To byl také důvod, proč se po druhé zkoušce – Ivanovická Brána – pořadí ADAMů notně promíchalo. Rychlostku získal Jaroslav Petráš a šel do čela, Polášek se druhým časem vyhoupl na druhé místo před Krotoszynského, lídr Arnošt byl rázem čtvrtý.

To již nepokračoval Jančík („asi kilometr před cílem jedničky nám praskl levý spodní čep řízení“), o naději na lepší výsledek přišel i další mladík Kryštof Zpěvák. „Jednička mi i přes dlouhé čekání na startu sedla, což mě namotivovalo na dvojku. Bohužel kvůli špatně napsané zatáčce jsme si udělali výlet do kukuřice, který nás stál nejen drahocenný čas, ale hlavně rozbité čelní okno a vypadnutí z tempa. Když se pak ještě přidal probrzděný retardér bylo po výsledku,“ objasnil Zpěvák propad na šesté a následně na konečnou sedmou příčku.

atmo.jpg

V Račické zkoušce se mezi vítěze zapsal Ocelka, když tentokrát chyboval Petráš. Do čela se tak premiérově posunul Polášek, Ocelka ztrácel v polovině soutěže 2,7 sekundy, třetí Arnošt 3,2 s. Petráš se propadl dokonce až za Krotoszynského na páté místo, což odstartovalo jeho stíhací jízdu. Jan Pilař se v těchto chvílích posunul na šesté místo, které bylo nakonec ve Vyškově jeho maximem. V polovině soutěže uzavírali třídu Luděk Blanda, Tomáš Štuksa a Michal Kolář.

V druhých průjezdech si zapsal Petráš dva nejrychlejší časy, ale na více než posun na čtvrtou příčku pohárové klasifikace nemohl pomýšlet. A to ještě mu tento post částečně daroval svou chybou Krotoszynski (v RZ6 se propadl na páté místo). Třetí příčka patřila v cíli Arnoštovi, o vítězství se nakonec bojovalo až do posledních metrů račického testu mezi Poláškem a Ocelkou. Ocelka se po RZ4 ujal vedení, Polášek kontroval na pětce, před poslední zkouškou oba jezdce dělilo 2,9 sekundy. V poslední zkoušce byl sice rychlejší Ocelka, ale na posun před Poláška to nevyšlo. V cíli mu chybělo 2,1 vteřiny.

blanda.jpg

Za vedoucí pěticí dojeli Pilař, Zpěvák, Blanda, Štuksa (vyhrál Pohár mládeže) a poprvé letos bodující Kolář.

„V posledních sezonách se mi opravdu nevybavuje tak vyrovnaný závod, kdy pět posádek figurovalo v cíli ve dvaceti vteřinách. Byla to opravdová bitva! Závěr roku tak bude ještě hodně zajímavý. Na druhou stranu je mi líto, že v rámci cupu nepojedeme Pačejov, ani Šumavu. Naši mladíci totiž nedostali výjimku, a tak jsme se jako celá komunita rozhodli tyto závody vynechat. Seriál tak bude pokračovat Rally Morava a zakončí na Vsetíně,“ uvedl důležitou skutečnost zástupce promotéra XTG motorsport Zdeněk Pekárek.

kolar-4.jpg

Ohlasy TOP 6:

Daniel Polášek: „Byl to boj do posledního metru! Závod jsme si od začátku až do konce užívali, tahat se o vteřinky je opravdu zábavné. Na druhou stranu každá chyba může znamenat propad. Nám se podařilo projet celou rally bez většího zaváhání, téměř bez žádné časové ztráty. Nejlépe se nám asi povedla Ivanovická Brána. Už v prvním průjezdu jsme zajeli solidní čas, v druhém jsme ji dokonce vyhráli, čímž jsme se dostali do čela v ADAM Cupu. Výsledek předčil očekávání. Hned při druhém startu se nám podařilo dostat na nejvyšší stupínek, za což jsme moc rádi. Ale víme, že zopakovat tento výsledek na dalších závodech bude nesmírně těžké.“

krotoszynski-3.jpg

Filip Ocelka: „Rallysprint Vyškov byl pro mě první soutěž, na které jsem už v minulosti startoval. Trochu jsem tak tušil, co můžeme čekat. Moc jsem se těšil na šotolinové úseky, které jsem si pamatoval. Bohužel jsem do první sekce nezvolil nejlepší obutí, což ještě prohloubilo dlouhé čekání před první vložkou. Z toho pramenilo několik krizí. Pokusil jsem se zatáhnout na Račické, která se mi nejvíce zamlouvala, což se docela povedlo. V druhé sekci jsme zvolili měkčí obutí a už jsme jeli v klidném tempu, druhé místo nás v tak těsných soubojích, jaké zde opět panovaly, moc těší. Parádní výkon opět předvedl spolujezdec Jarda Blažek. Poděkování patří také všem partnerům Saltic, Avonet, Fasády Zlín a Microfix, Romanovi a Martinovi z MV cars a tátovi za zajištění a podporu.“

ocelka-4.jpg

Tomáš Arnošt: „Parádní boj. Před první RZ jsme skoro hodinu stáli a závodit na studených gumách byl celkem zážitek. Měl jsem z ní respekt, na druhou stranu jsem nechtěl zaspat. Výsledkem tak bylo prvenství, z čehož jsem měl neskutečnou radost. Ještě po čtvrté rychlostce jsem měl ´na dostřel´ první místo, ale pátá rozhodla, že z toho tentokrát bude ´jen´ třetí pozice. Tam jsem proti prvnímu průjezdu nedokázal zrychlit a kluci mě hned ´ztrestali´.

Celý závod byl hodně rychlý a tempo, které bylo nastavené, se těžko drželo. Ve výsledku z toho však byly konečně časy, které jsem si přál a doufám, že tomu tak bude i nadále. Jinak auto je celé, já jsem spokojený z dobrého výsledku a také ze spoluprácí v autě s Frantou Kubů. Takže snad se i dále povezeme na dobré vlně a užijeme si závody tak, jako teď ve Vyškově.“

petras-2.jpg

Jaroslav Petráš: „Čekali jsme, že tempo bude hodně rychlé, protože některé posádky znaly rychlostky již z minulosti. Plánovali jsme nasadit vysoké tempo, což nám zkomplikovalo před RZ1 45 minutové čekání a zcela studené gumy. Ale to bylo pro všechny stejné. Bohužel v RZ3 přišlo jezdecké zaváhání na výjezdu z retardéru, kdy jsme skončili mimo trať. Naštěstí jsme vůz poškodili jen minimálně a kluci z Brynda Racingu stihli vše v limitu opravit. Za to jim velké díky. Ztráta však byla příliš velká na to, abychom jí zvládli v tak vyrovnaném poli, jaké letos je, stáhnout. Celkově mě těší, že jsme vyhráli tři rychlostky a zajížděli rychlé časy, ovšem mrzí moje školácká chyba, která nás dost možná připravila o vítězství. Vlastní soutěž se mi moc líbila, především na RZ1 Podivickou a 2 Ivanovickou Bránu budu rád vzpomínat.“

pilar-5.jpg

Mateusz Martynek (spolujezdec Piotra Krotoszynského): „Rally Vyškov byla pro nás dobrou rally, bohužel přišly chyby, které zničily naše ambice na pódium. V RZ 4 jsme couvali a na posledním testu jsme spadli do příkopu. Tím jsme v samotném závěru přišli o jedno místo a nakonec jsme skončili pátí. Na Rally Morava se pokusíme dosáhnout lepšího výsledku.“

polasek-1.jpg

Jan Pilař: „Vyškov? Jedním slovem bída. Neskutečná kombinace průběhu soutěže a vlastních chyb. Před RZ1 i RZ3 jsme stáli skoro tři čtvrtě hodiny na startu. Na studených gumách jsem vždy moc opatrný, to mám v hlavě, vím to. Navíc jsem se na RZ1 skoro přetočil v nájezdu na šotolinu. Na RZ3 jsem udělal chybku v ovládání auta, nevyšel nám ani průjezd úzkou bránou a od zámku nám spustil alarm ONI systému, upozorňující na nehodu, která nebyla. Čas nám neupravili. V druhé sekci jsme pro změnu trefili ´protikat´ tak nešťastně, že z toho byl pomalý defekt. Nejhorší z toho všeho je, že jsme prostě nezajeli jediný slušný čas, nikde jsme se nedostali do kontaktu s nejrychlejšími a odjížděli jsme s opravdu špatnou náladou. Řeknu to bez výmluv, prostě nám to nesedlo.“

polasek-cil.jpg

Rally Vyškov - ADAM Cup

  1. Polášek – Pohlídalová (Opel Adam Cup) 40:45.7
  2. Ocelka – Blažek (Opel Adam Cup) + 2.1
  3. Arnošt – Kubů (Opel Adam Cup) + 12.5
  4. Petráš – Jindra (Opel Adam Cup) + 17.6
  5. Krotoszynski – Martynek (Opel Adam Cup) + 19.4
  6. Pilař – Kalkus (Opel Adam Cup) + 51.2
  7. Zpěvák – Fabián (Opel Adam Cup) + 1:35.3
  8. Blanda – Hlávka (Opel Adam Cup) + 2:35.6
  9. Štuksa – Novák (Opel Adam Cup) + 3:13.1
  10. Kolář – Uhříček (Opel Adam Cup) + 3:21.7

 

stuksa-1.jpg

Aktuální bodový stav
Čermák a Hrachovec ADAM Cupu 2020 (3/5):

Petráš 66, Krotoszynski 48, Pilař a Arnošt 46, Ocelka 40, Polášek 37, Zpěvák 34, Jančík 26, Štuksa 10, Blanda 8, Dvořák 6, Kolář 4  

zpevak-1.jpg

Kalendář Čermák a Hrachovec ADAM Cupu 2020:

  1. - 9. května Rallysprint Kopná - zrušeno
  2. - 6. června Rally Plzeň - zrušeno
  3. - 25. července Rally Příbram
  4. - 8. srpna KOWAX Rallysprint
  5. - 12. září Rally Vyškov
  6. - 10. října Rally Moravia
  7. - 24. října Rally Vsetín

 

polasek-1.jpg

OPEL ADAM CUP – Technická data:

Motor:             1.6 ECOTEC 16V, variabilní časování ventilů, řídicí jednotka BOSCH Motorsport
Výkon:            103 kW / 140 k při 6500 ot/min
Toč. moment:   160 Nm při 4700 ot/min
Převodovka:     Sekvenční 5-stupňová Sadev, lamelový samosvorný diferenciál
Podvozek:        Nastavitelný soutěžní podvozek REIGER, tlumičové vzpěry McPherson, silentbloky Uniball, specifikace pro asfalt a šotolinu
Řízení:             Hřebenové s elektrohydraulickým posilovačem
Kola:               Hliníkové disky EVO Corse 6,5 x 16 (asfalt), 6 x 15 (šotolina)
Brzdy:             „Fly-off“ hydraulická ruční brzda, regulace tlaku brzd zadní nápravy, 4-pístkové kotoučové brzdy Brembo vpředu, vzadu jednopístkové kotoučové brzdy.
Brzd. kotouče: 305 mm ventilované vpředu, 264 mm vzadu
Karoserie:        Lehký skelet, integrovaná bezpečnostní struktura, ochrana motoru a palivové nádrže
Interiér:            Sedadla SPARCO Competition (kompatibilní se systémem HANS), integrovaný hasicí systém, suchý akumulátor.
Exteriér:           Komponenty karoserie „OPC Line“, rychloupínače kapoty motoru a víka zavazadlového prostoru, tažná oka
Elektronika:     Soutěžní přístrojový panel, LCD indikátor řazení, palubní počítač navigátora MONIT, centrální ovládací panel, lampa na čtení map
Rozměry:         délka: 3698 mm, šířka: 1720 mm, výška: 1442 mm, rozvor: 2310 mm
Hmotnost:       1090 kg



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri