Hlavní obsah

Nejlepší místo na podnikání je Brandýs nad Labem a Praha 2

Foto: Wikipedia - VitVit - Creative Commons

Brandýs nad Labem

Reklama

Výzkum Město pro byznys od agentury Communa představil nového vítěze ve Středočeském kraji, a to Brandýs nad Labem. V hlavním městě se nejlépe umístila Praha 2. Dobře dopadly i Kutná Hora a Praha 7 či 1.

Článek

Ve výzkumu Město pro byznys, hodnotícím podmínky pro podnikání v loňském roce, uspěl ve Středočeském kraji Brandýs nad Labem - Stará Boleslav a v metropoli Praha 2.

Za organizátory dnes na setkání Svazu měst a obcí výsledky zveřejnil David Pavlát z agentury Communa. Na druhém místě se ve středních Čechách umístila Kutná Hora a na třetím Kolín, v hlavním městě pak uspěly také Praha 7 a Praha 1. Výzkum hodnotí faktory jako počet podnikatelů, infrastrukturu nebo přístup veřejné správy.

Pavlát uvedl, že v případě středních Čech analytici ocenili u vítězného města největší počet firem, rozvoj bytové výstavby, vysoké čerpání investic samosprávy a schopnost na ně čerpat dotace. V minulém ročníku výzkumu uspěla Příbram, Brandýs nad Labem - Stará Boleslav byl druhý.

Praha 2 má podle Pavláta nejvyšší počet ekonomických subjektů mezi všemi pražskými městskými částmi a vysoký podíl malých a středních podnikatelů. Druhá městská část má podle analytiků také nejvyšší přírůstek obyvatel, radnice má nejlépe nastavené otevírací hodiny a kvalitní webové stránky. V minulém ročníku ve výzkumu uspěla Praha 1, která je nyní třetí.

Ve Středočeském kraji druhá Kutná hora má podle Pavláta dlouhodobě nízkou nezaměstnanost, nízké ceny stavebních pozemků nebo dobré webové stránky. Na Kolínu analytici ocenili vysoký počet malých a středních podniků, nadprůměrný podíl výdajů na veřejnou dopravu a dobrou elektronickou komunikaci.

V Praze 7 se kladného hodnocení dočkala bytová výstavba, velký podíl podnikatelů a podnikajících cizinců a nejlepší výsledek v metropoli v testu elektronické komunikace. V tom zabodovala i v metropoli třetí Praha 1, kde je také v hlavním městě nejvyšší podíl firem, dodal Pavlát.

Analytici agentury Datank, která výsledky na základě veřejných i vlastních údajů zpracovává, hodnotí všechna města a obce s rozšířenou působností za uplynulý rok na základě 23 kritérií rozdělených do dvou oblastí - podnikatelské prostředí a přístup veřejné správy. „Smyslem výzkumu je ukázat zejména malému a střednímu podnikání, kde jsou dobré podmínky, a také ocenit dobrou práci radnic,“ řekl dnes Pavlát.

Reklama

Doporučované