Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Suzuki Swace - nové kombi pro Evropu

Suzuki rozšiřuje svoji nabídku novým směrem. K široké paletě SUV, crossoverů a kompaktních vozů se přidává všestranné kombi Swace poháněné pokročilým full-hybridním pohonem.

Swace je po SUV střední třídy ACROSS druhým modelem Suzuki, který vznikl díky spolupráci s automobilkou Toyota. Jeho prodej v Evropě bude zahájen během zimy 2020. S modelem Swace se po 20 letech do nabídky značky Suzuki vrací klasické kombi. Jako první Suzuki je Swace osazen full-hybridním pohonem s možností čistě elektrické jízdy.


PŘEDNOStI NOVÉHO SUZUKI SWACE


-Výrazný design široce rozkročené karoserie a nízko položené těžiště
-Prostorný interiér a velký zavazadlový prostor s objemem 596 litrů
-Výkonný hybridní pohon s mimořádně nízkými emisemi CO2
-Možnost jízdy v čistě elektrickém režimu
-Vyspělá konstrukce podvozku a špičkové jízdní vlastnosti
-Rozsáhlá paleta devíti pokročilých asistenčních systémů
-
DESIGN EXTERIÉRU


Swace kombinuje praktické proporce se sportovním stylem. Boky a rozšířené blatníky vizuálně zdůrazňují široký rozchod kol. Pozvolně se svažující střecha a proti ní stoupající prolisy na bocích dodávají Swace dynamický střih při zachování velké prosklené plochy na bocích.
Nejvýraznějším prvkem přídě jsou LED světlomety s dvojitou optikou a voštinová šestiúhelníková horní mřížka chladiče. Společně tvoří jeden celek, který vizuálně rozšiřuje karoserii

K dalším zajímavým prvkům exteriéru patří aerodynamické střešní ližiny, které umožňují snadnou instalaci střešního nosiče, lehké páté dveře vyrobené z pryskyřice a sportovně tvarované 16palcové disky kol z lehkých slitin.


VŠESTRANNĚ VYUŽITELNÝ INTERIÉR


Kabina je navržena podle „méně je více“. Design interiéru klade důraz na prostornost, komfort posádky a praktickou využitelnost. Nízká palubní deska, jejíž tvary jsou plynule propojeny s obložením bočních dveří, podporuje pocit vzdušnosti.


FUNKČNÍ VÝBAVA INTERIÉRU


Swace je vybaven multimediálním systémem s 8palcovou dotykovou obrazovkou a podporuje rozhraní Apple CarPlay pro bezpečné používání iPhonu za jízdy a rozhraní Android Auto a MirrorLink pro zrcadlení kompatibilních telefonů.
Jako první Suzuki nabídne Swace vedle obvyklého vyhřívání předních sedadel i vyhřívání volantu. Chytrá automatická klimatizace S-FLOW obsahuje funkci detekce pasažérů, podle obsazenosti auta samočinně přizpůsobí proudění vzduchu.


VNITŘNÍ PROSTOR

Vzdálenost mezi předními a zadními sedadly je velkorysých 928 mm, prostor pro kolena zadních pasažérů patří k největším v dané třídě. Interiér také obsahuje celou řadu schránek a praktických přihrádek pro odložení drobných předmětů i bezpečné uložení lahví s nápoji.
Zavazadlový prostor se základním objemem 596 litrů překonává všechny ostatní modely Suzuki a patří k největším na trhu, nejen mezi automobily s hybridním pohonem. Oboustranné dvojité dno lze otočit pevnou stranou nahoru, aby se koberec neušpinil od vlhkých nebo znečistěných předmětů. Pro převoz vysokých předmětů lze dvojité dno uložit do spodní pozice.
Maximální objem zavazadlového prostoru 1606 litrů je dosažitelný prostým zatažením za páku, která odjistí systém automatického sklápění sedad


HYBRIDNÍ POHON

Swace je poháněn výhradně hybridním systémem, jehož základem je benzinový motor 1,8 l a ve spojení s trakčním elektromotorem dosahuje mimořádně plynulé akcelerace, vynikajícího pružného zrychlení a mimořádně nízké spotřeby paliva a nízkých emisí. Hybridní systém v závislosti na konkrétní situaci automaticky přepíná mezi jízdou na benzin, na elektřinu nebo na oba zdroje energie současně.


Jízdní režim EV mode

Vysoký výkon elektromotoru v kombinaci s 3,6kWh baterií dávají možnost přepnout na režim EV a jet čistě na elektřinu, která se do baterie nashromáždila rekuperací při předchozí jízdě. Režim EV je ideální volbou pro jízdu na krátkou vzdálenost, když řidič nechce obtěžovat okolí hlukem a emisemi, například v obytných zónách, při parkování brzy ráno nebo v nočních hodinách či v krytých garážích.


OVLADATELNOST A JÍZDNÍ KOMFORT

Špičková ovladatelnost je daná nízkým těžištěm a precizně naladěným zavěšením kol. Konstrukce podvozku spojuje vzpěry McPherson vpředu s vyspělou lichoběžníkovou nápravou vzadu.

Nízká kapota motoru a umístění baterií hybridního systému pod zadní sedadla pomáhají snížit těžiště a předcházet náklonům karoserie v zatáčkách. Díky tomu se Swace pyšní mimořádnou směrovou stabilitou a schopností plynule měnit směr.


Přepínač jízdní

Přepínač jízdních režimů Drive mode select nabízí výběr z dalších tří možností, NORMAL, ECO a SPORT:

-režim NORMAL je optimálním kompromisem mezi jízdním komfortem, bez-pečnými jízdními vlastnostmi a nízkou spotřebou paliva, je vhodný pro běž-ný provoz

-režim ECO pomáhá řidiči rozjíždět se a zrychlovat úsporným způsobem, díky upravené odezvě plynového pedálu a snížení výkonu klimatizace na mi-nimum dosahuje nejnižší možné spotřeby paliva, hodí se zejména pro jízdu ve městě v kolonách


-režim SPORT má ostřejší odezvu na plynový pedál, je určený pro všechny si-tuace, kdy řidič vyžaduje okamžitě dostupný maximální výkon

POKROČILÉ ASISTENČNÍ SYSTÉMY


Parkovací asistent Simple-Intelligent Parking Assist (S-IPA)

S-IPA pomáhá řidiči zacouvat do podélného nebo příčného parkovacího místa a stejně tak i z parkovacího místa vyjet ven. Zvukové signály a zobrazení na palubním počítači dávají řidiči instrukce k pohybu, zatímco systém automaticky ovládá řízení. Parkovací asistent využívá ultrazvukové senzory, které mu umožňují přesně zaměřit parkovací místo.


Systém nouzového brzdění Pre-Collision System (PCS)

PCS pomáhá zabránit kolizi s jinými vozidly, chodci a cyklisty. Radar s milimetrovými vlnami a monokulární kamera sledují prostor před vozem. V případě nutnosti PCS aktivuje funkci brzdového asistentu nebo v krajní situaci začne sám brzdit.


Systém pro udržování v jízdním pruhu Lane Tracing Assist (LTA)

Jakmile LTA zjistí, že hrozí nechtěné opuštění jízdního pruhu, systém zásahem do řízení pomůže vrátit se na trajektorii uprostřed mezi čárami podélného značení.


Systém čtení dopravních značek Road Sign Assist (RSA)

RSA pomocí kamery sleduje dopravní značky podél cesty. O rozpoznaných značkách řidiče informuje ikonou na displeji palubního počítače.


Adaptivní tempomat Dynamic Radar Cruise Control (DRCC)

DRCC automaticky udržuje bezpečnou vzdálenost od vozidel jedoucích vpředu. Systém funguje až do úplného zastavení a v případě, že se vozidlo vpředu znovu rozjede, zrychluje v bezpečném odstupu od něj až do dosažení nastavené rychlosti.


Systém sledování mrtvého úhlu Blind Spot Monitor (BSM)

BSM upozorní řidiče, pokud se v sousedním pruhu v mrtvém úhlu objeví jiné vozidlo.

Systém sledování pohybu za vozem Rear Crossing Traffic Alert (RCTA)

RCTA pomáhá předejít kolizím při vycouvání z parkovacího místa. Když se zboku blíží jiné vozidlo, systém upozorní řidiče na hrozící nebezpečí zvukovým signálem.


Nouzové volání pomoci při nehodě eCall

Pokud by byl Swace účastníkem dopravní nehody, systém eCall automaticky pošle na linku záchranného systém zprávu s potřebnými informacemi, včetně přesného umístění vozu.


Elektronická parkovací brzda s funkcí Brake Hold

Při zastavení, například na světelné křižovatce, elektronická parkovací brzda zvýší tlak v brzdách natolik, aby vůz zůstal stát. Funkce Brake Hold je aktivní až do okamžiku, kdy řidič stiskne plynový pedál, aby se mohl rozjet.



Suzuki 16.9.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar