Česká asociace pojišťoven chce snížit agresivitu na silnicích

čtvrtek, 17. září 2020, 17:50 Aktuality, Reklama MediaGuru

Agresivita za volantem může mít tragické následky, varuje Česká asociace pojišťoven v nové preventivní kampani, na níž spolupracuje BESIP i Policie ČR.

Zdroj: Repro YT Agresivita zabíjí

Zdroj: Repro YT Agresivita zabíjí

Česká asociace pojišťoven přichází s novou kampaní, na níž spolupracovala s BESIP a Policií ČR. Tématem je tentokrát agresivita za volantech, která může vyústit v tragédii.

„Každý z nás to zná, každému z nás se to stává. Kdo kdy nebyl na pokraji toho, aby při řízení ztratil nervy, nebo naopak v situaci, že na něj někdo nevhodně troubil či gestikuloval? Naše společnost je pod tlakem a tato kampaň reaguje na to, co zažíváme v silničním provozu každý den – málo slušnosti, hodně agrese,“ vysvětluje výkonný ředitel České asociace pojišťoven Jan Matoušek.

Vysokou míru agresivity na českých silnicích dokazují i výsledky průzkumu, který vznikl před realizací kampaně. Spouštěčem agresivity je mnohdy chování jiných účastníků silničního provozu, a to nejen nebezpečné praktiky, jako je myškování nebo vybržďování. Více než třetina tázaných přiznává, že je „do varu“ přivede pouhá pomalá jízda jiných řidičů. „Negativní emoce se snadno šíří a agresivita tak spouští řetězovou reakci, která zvyšuje riziko vážných nehod,“ varuje Jan Matoušek. Jen letos do konce srpna zemřelo na silnicích 161 lidí následkem nehody způsobené nepřizpůsobením rychlosti stavu vozovky, přejetím do protisměru a nedáním přednosti automobilům proti dopravnímu značení či chodcům na přechodech.

Kampaň s názvem „Agresivita zabíjí“ tak staví na emotivních televizních a rádiových spotech, popisujících konkrétní nebezpečné situace s fatálními následky, a to nejen pro samotné účastníky dopravních nehod, ale i pro jejich blízké.

Součástí bude také komunikace v tisku a na internetu, kde je spuštěn web www.agresivitazabiji.cz. Na něm si budou moci zájemci otestovat své vlastní chování za volantem.

Veškeré aktivity v rámci kampaně jsou financovány z Fondu zábrany škod. Pod kreativou je podepsána agentura BeefBrothers. Produkci měla na starosti společnost Creative Embassy. Režie se ujal Juraj Janiš, kamery Filip Marek, hudbu složil Jonatan Pastirčák.

-stk-