Upravené Porsche 911 Turbo S má extrémní zrychlení. Rychlosti 100 km/h dosáhne za méně než 2 vteřiny

                   

Legendární automobilka založená libereckým rodákem Ferdinandem Porschem je proslulá pekelně rychlými supersporty. Název Turbo S je pak odjakživa vyhrazen pro nejrychlejší verze modelů Porsche. A tak je jasné, že taky poslední novinka stuttgartské automobilky, model Porsche 911 Turbo S generace 922, bude auto rychlé jako blesk. Či spíše ještě rychlejší, z nuly na sto totiž tenhle sporťák zrychlí za méně než dvě vteřiny.

Základní charakteristiky nového modelu jsou:

  • Motor: plochý benzinový šestiválec o objemu 3,8 l
  • Výkon motoru: 475 kW (650 HP)
  • Maximální rychlost: 330 km/h
  • Předpokládaná cena modelu se základní výbavou na českém trhu: 5,5 – 6 milionů Kč
iZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

Zkušební jízdy v Bahrajnu

Porsche svou novinku světu představilo v dubnu letošního roku navzdory zuřící koronavirové pandemii. S autem se firma vypravila na závodní okruh v Bahrajnu, i proto, že bohatí ropní šejkové mají vozy této značky v oblibě. V Bahrajnu nové Porsche trhalo rekordy. Kupříkladu trať dlouhou čtvrt míle překonal vůz za 8,47 vteřin a na konci trasy mu byla naměřena obdivuhodná rychlost 272,57 km/h.

Připraveno pro tuning

Automobilka uvádí, že nový supersport je připraven na tuningové úpravy, které z už teď nadupaného auta udělají ještě rychlejší stroj. Porsche ovšem nevylučuje ani možnost, že sama firma přijde s variantou s ještě výkonnějším motorem. A to i proto, že videa z bahrajnských testovacích jízd sklidila u fanoušků značky i tuningových nadšenců velký ohlas.

Spekuluje se o tom, že by Porsche mohlo představit novou, odlehčenou konstrukci silnějšího motoru s vyšším výkonem i točivým momentem. Podle odhadů by pak Porsche 911 Turbo S mohlo mít pod kapotou i více než osm set koní. Zda se skutečně automobilka k takovému kroku odhodlá, zatím není známo, několik tuningových studií si však už na auto dělá jeho vysoké cenně navzdory zálusk.

Diskuze Vstoupit do diskuze
60 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články