Premiérový start Ševčíka s Mirage Proto ve Vyškově

Po Josefu Petákovi a Martinu Šiklovi si jako třetí v řadě vyzkoušel soutěžní speciál Mitsubishi Mirage Open N Pavel Ševčík.

Zlínský jezdec si pronajal vůz od Protocars.cz, což je projekt společnosti Auto CARS Radek Fára s.r.o., na vyškovský sprint.

Pavla mají fanoušci rally spojeného převážně se starty v produkčních vozech, zejména značek Subaru nebo Mitsubishi, jenomže právě třída produkčních vozů je na ústupu, a tak se Ševčík rozhlíží a sonduje, s jakým vozem by mohl vyrazit do další sezóny. Volba testu a osahání padla na Mirage Open N, a jelikož to Ševčík nemá do Vyškova daleko, byla upečena účast na druhém sprintu sezóny. A než se dostaneme k samotné rally, ještě malá perlička k posádce: dvojice Ševčík – Vajdák spolu jezdí nepřetržitě od roku 2000, což v české rally patrně nemá obdoby.

Ale nyní se již pojďme ohlédnout za druhým sprintem a premiérovou účastí Mitsubishi Mirage Proto v rukou Pavla Ševčíka. Soutěž byla postavena na třech rychlostních zkouškách se dvěma průjezdy a úspěšné posádky měly v cíli najeto 61,5 ostrých kilometrů. Se startovním číslem 27 vyrazila do boje s časem a tratí také zlínská posádka Pavel Ševčík – Luděk Vajdák. Vůz Mirage Proto spadá do kategorie P2+, kde jsou zařazeny R5, WRC, ale i klasické produkční vozy. A tady měl Ševčík 17 soupeřů. Posádce nešlo až tak o výsledek. Důležité pro ni bylo dovézt vůz v pořádku až do cíle a přitom získat co nejvíce informací o Mirage Proto. První zkouška byla ještě hodně opatrná. S přibývajícími kilometry však posádka získávala viditelně jistotu. V polovině závodu figurovali Pavel s Luďkem na průběžném 13. místě v kategorii P2+ a v celkové klasifikaci to pak bylo místo 17. Druhé kolo erzet již bylo o dost jistější a posádka sama sobě na třech úsecích nadělila téměř půlminutu v porovnání s prvními průjezdy. V součtu časů to nakonec vyšlo na 11. příčku v P2+ a 15. absolutně.

„Jelikož jde technický vývoj vozů mílovými kroky dopředu a z klasických produkčních aut zůstalo ve startovním poli české rally torzo, rozhodl jsem se, že vyzkouším novinku na našich soutěžích, vůz Mitsubishi Mirage Open N připravený v dílnách Protocars.cz. Měsíc před startem ve Vyškově jsme měli test v Bělé pod Bezdězem, ze kterého jsme byli já i Luděk nadšení. Trošku zklamaný jsem byl ovšem ze samotného sprintu na Hané. Auto i tým fungovaly skvěle a my nezaznamenali během závodu nejmenší problém. Já ale nedokázal plně využít potenciál Mirage. Vše je o hlubším poznání auta, ale i tak jsem rychle pochopil, že toto auto má velkou budoucnost. Pro příští sezónu uvažuji o přestupu. V každém případě jsme se ve Vyškově pěkně svezli,“ uvedl k vyškovskému sprintu a spojení s Mitsubishi Mirage Proto Pavel Ševčík. Protocars.cz děkuje svým partnerům: Auto Cars Radek Fára s.r.o., Dytko Sport, X Shift Gearboxes, Komvet racing a Energon.

Komentářů celkem: 5
20. 9. 2020 10:24
1 0
nechcu být urýpaný, ale Pech s Uhlem jezdí od 1998, tolik k tomu "patrně nemá obdoby"
20. 9. 2020 10:45
0 0
https://www.ewrc-results.com/profile/3604-milan-zeman/
Kuře a tady je to ještě o chlup déle.smajlík
20. 9. 2020 17:07
0 0
...a já bych ještě vzpomenul známé rychlíky Jaroslava Roubíčka a Milana Hovorku - společně už od roku 1976, byť s občasnými záskoky ze strany jiných spolujezdců.
20. 9. 2020 20:14
0 0
Pech s Uhlem me taky napadlo okamzite. Jen jestli to nebylo mysleno tak, ze jezdi jen spolu. Asin mel voc spolujezdcu. Napr. Topolanka.smajlík
21. 9. 2020 09:05
0 0
V tom případě tedy Gráfa s Matějkou, tam to bude tak nějak podobně.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!