Přes půl miliardy v obratu a 30 let na trhu. České Asseco Solutions teď vydává nový informační systém Helios

Peter BrejčákPeter Brejčák

lukas-ontl

Foto: Asseco

Vedoucí oddělení inovací a rozvoje produktů v Asseco Solutions Lukáš Ontl

Třicet let od svého vzniku. Právě takové výročí slaví společnost Asseco Solutions, která se zabývá vývojem podnikových informačních systémů na českém a slovenském trhu. Dlouholeté zkušenosti teď přetaví do nového produktu z rodiny ERP systémů Helios. Právě ten spolu s dalšími službami firmě generuje v ročním obratu k 600 milionům korun.

S produktem Helios Nephrite chce nyní Asseco Solutions nabídnout intuitivní prostředí a snadnější týmovou spolupráci. „Nephrite navazuje na úspěšný informační systém Helios Green, ze kterého přebírá všechny klady a konkurenční výhody a reaguje tak na přání více než 440 významných firem,“ popisuje pro CzechCrunch Lukáš Ontl, vedoucí oddělení inovací a rozvoje produktů.

V horizontu několika let chce Asseco Solutions novým systémem Helios Nephrite zcela nahradit stávající Helios Green a obsáhnout také nové segmenty trhu, zejména společností střední velikosti, a stát se na něm významným hráčem. Mnoho středních firem se totiž v rámci škálování svého byznysu chce soustředit i na rozvoj svého informačního systému, což Asseco Solutions plánuje využít.

Segment enterprise má přitom firma z pražského Braníku na tuzemském trhu pokrytý dobře, aktuálně její ERP řešení využívá 440 velkých a středně velkých firem. Mezi nimi například Albatros, Brano, Dermacol, EUC nebo Seznam. První vlaštovky jako Albi už přitom procházejí transformací na nový systém, do konce roku by jich mělo být dohromady až dvacet.

laptop, mobile phone and digital tablet pc computer

Foto: Asseco

ERP systém Helios Nephrite od Asseco Solutions

„Nadále ale cílíme na česko-slovenský trh, který je v mnohém specifický, a myslíme si, že pro něj máme ideální řešení a znalostní kapitál,“ říká Ontl s tím, že nový Helios není revoluční, ale evoluční. Jednou z hlavních věcí má být vylepšení týmové spolupráce napříč firmou.

Jednotlivé novinky tak přispívají k lepší efektivitě a výkonu zaměstnanců bez zahlcování jejich kolegů zbytečnou operativou. Zároveň Helios Nephrite přináší vylepšené přehledy, reporting a kontrolní nástroje, zatímco manažerům umožňuje například delegovat práci, aniž by je příliš zatěžovala kontrola zaměstnanců.

V roadmapě dalšího vývoje pak Asseco Solutions počítá s rozvojem v oblasti řízení vztahu se zákazníky, vedení projektů včetně jejich vyhodnocování a řízení firemních procesů. „V ERP a ICT světě obecně se to inovacemi jen hemží, ale právě schopnost rozlišovat skutečně funkční a byznysově prospěšné inovace je to, co nás odlišuje,“ věří Ontl.

Podle šéfa inovací v Asseco Solutions je situace na trhu ERP systémů nadále konsolidovaná. Samotný trh je totiž vysoce konzervativní, což znamená, že každý externí vliv má relativně velkou setrvačnost, než se projeví na chování koncového uživatele. Dochází však k dílčímu fúzování výrobců ERP, zásadní změny se ale zatím nerealizují. Jako probíhající trendy dále Ontl vidí postupné „zvykání“ na cloud a přesuny podnikové infrastruktury do privátního či veřejného cloudu.

„Ale i zde je stále hlavním limitem člověk, nikoliv technologie. V době covidové se potvrzuje narůstající význam e-commerce, respektive B2B. A jsem přesvědčen, že Helios Nephrite tímto směrem postupuje,“ říká Ontl.

ontl

Lukáš Ontl z Asseco Solutions

Asseco Solutions na tuzemském trhu během loňského roku zaznamenalo obrat ve výši 594 milionů korun. Na hodnocení či predikování výsledků pro letošek je ale podle Ontla ještě zatím brzy, zejména i s ohledem na komplikovanou situaci ohledně možných opatření proti šíření koronaviru.

„Samozřejmě, že nás situace kolem COVID-19 neminula, i přes tuto skutečnost však realizujeme nejenom podporu u stávajících zákazníků, ale podařilo se nám uzavřít několik nových, velmi zajímavých projektů,“ popisuje šéf inovací situaci v Asseco Solutions s tím, že společnost zaznamenala také odložení řady nových implementací.

„Nelehká situace okolo koronaviru také ukazuje nezbytnost neustálého vylepšování informačních systémů – především v lepší podpoře týmové spolupráce a automatizace. Proto si myslíme, že i v této době jsme schopni úspěšně uvést na trh zcela nový systém,“ doplňuje Ontl.

Partnerem článku a CzechCrunche je společnost Asseco Solutions. V rámci CzechCrunch Premium spolupracujeme s vybranými partnery, se kterými připravujeme obsah na míru. Více najdete zde.