Shell otevřel v Česku první rychlonabíjecí stanici Ionity

Shell zprovoznil ve spolupráci s Ionity první ultrarychlou nabíjecí stanici pro elektromobily v České republice na své čerpací stanici Nupaky u Prahy na dálnici D1.

Česká republika je v pořadí třetí zemí ve střední a východní Evropě, kde je na čerpací stanici Shell instalována dobíjecí infrastruktura IONITY umožňující nabíjet výkonem až 350 kW. Společné partnerství mezi společností Shell a sdružením IONITY vyústilo do dnešního dne v instalaci celkem 125 nabíjecích míst na 33 čerpacích stanicích Shell v 8 evropských zemích.
foto: Shell

Poté, co byly letos v lednu otevřeny na dálnici M7 u Balatonu v Maďarsku dvě stanice a jedna v květnu ve slovenském Senci u Bratislavy, je Česká republika v pořadí třetí zemí v regionu střední a východní Evropy, kde na čerpací stanici Shell najdou zákazníci ultrarychlá nabíjecí místa IONITY.

Výhodou ultrarychlé technologie IONITY na čerpací stanici Shell je maximální výkon každého jednotlivého dobíjecího místa. „Technologie naší nabíjecí stanice je postavena na tom, že dokáže nabíjet auta maximálním výkonem i při obsazení více dobíjecích míst najednou. Je to řešení bez kompromisů, které přesahuje standard současných rychlonabíjecích stanic,“ vysvětluje Peter Ševce, manažer IONITY pro střední a východní Evropu.

Dvě nabíjecí místa na čerpací stanici Nupaky na dálnici D1 směrem do Prahy umožňují díky maximálnímu výkonu až 350 kW nabít elektromobil nové generace za 10 až 15 minut, což je třikrát rychleji než umožňují současné veřejné rychlodobíjecí stanice na trhu.

Dobíjecí stanice je připravena na . Veškerá elektrická energie od IONITY používaná pro nabíjení elektromobilů pochází výlučně z obnovitelných zdrojů.

Oceněný design

Dobíjecí stojany IONITY, které jsou instalovány na čerpací stanici Shell Nupaky, představují absolutní špičku v oboru nejen s ohledem na použité technologie, ale také z pohledu průmyslového designu.

Futuristický vzhled, intuitivní ovládání ale také technologie, která se zákazníkem komunikuje na dálku už při příjezdu vozidla. Návrh dobíjecího stojanu pochází z pera předního designerského studia BMW Designworks.

V roce 2019 získalo IONITY za tento dobíjecí stojan prestižní ocenění iF World Design Guide Awards – zlatou medaili v kategorii Produktový design.

Řešení pro nabíjení elektromobilů je jednou z forem, kterou se Skupina Shell snaží globálně dodávat více čistější energie. Budoucí síť nabíjecích stanic na čerpacích stanicích Shell zpřístupní dopravu elektromobily na dlouhé vzdálenosti a také usnadní přechod k elektromobilům.

Shell kromě toho pracuje na neustálém zvyšování účinnosti tradičních paliv a podporuje rozvoj dalších alternativních paliv s nízkými emisemi, jako jsou vodík, biopaliva a LNG (zkapalněný zemní plyn) pro nákladní dopravu, a to v souladu s možnostmi dané země.

V první polovině roku 2021 plánuje společnost Shell Czech Republic a.s. společně se sdružením IONITY zprovoznit další ultrarychlou dobíjecí stanici na čerpací stanici Shell.

První dobíjecí stanice IONITY v České republice byla zprovozněna v prosinci 2019 na čerpací stanici u Berouna na dálnici D5.

tisková zpráva

65 Comments on “Shell otevřel v Česku první rychlonabíjecí stanici Ionity”

      1. nooo ano! máš recht, vidišto 800V to mě nedocvaklo 😉 za
        nooo ano! máš recht, vidišto 800V to mě nedocvaklo 😉 za to může špatná kvalita informování obyvatelstva v komerčním zpravodajství, to je samá reklama a parametry tabulky nic, ztraceno v textu 🙂
        ANO na těch 350kW potřebuje kára 800V, takže až na pár vyjímečných kár ta IONITY prakticky jen 200kW podobně jako SCHv3 250kW díkas náčelníku 😉

    1. Vcera jsem nabijel u DC nabijecky umistene u benzinky. Skoro
      Vcera jsem nabijel u DC nabijecky umistene u benzinky. Skoro vsichni co odjizdeli od stojanu benzinky se zajmem okukovali. Tak ta prevychova bude asi obracene. Casto se lide se zajmem o nabijeni vyptavaji. Vzdy jim s radosti vypravim o vyhodach a ze jezdim za 30 haleru/km. Zatim jsem se nesetkal s nikym, kdo by byl proti elektromobilite. Zato v diskuzich jich je nejak premnozeno.

        1. Domaci nocni elektrina me stoji neco malo pod 2 Kc/kWh vcetne
          Domaci nocni elektrina me stoji neco malo pod 2 Kc/kWh vcetne vsech poplatku za spotrebovane mnozstvi. Jistic nepocitam, jelikoz bych ho mel i bez EV. Mam spotrebu mezi 12 az 15kWh/100km. Jednoducha aritheticka operace overi moje udaje. 15kWh/100km * 2Kc/kWh = 30Kc/100km. To odpovida 0,30Kc/km.

          1. Hustý, už dlouho jsem „Nechci slevu zadarmo“
            Hustý, už dlouho jsem „Nechci slevu zadarmo“ neslyšel…
            Pokud toto považujete za validní výpočet za kolik jezdíte, tak já jezdím za 17Kč/100km. Tolik asi mě stojí nanuk na cestu, zbytek taky nepočítám. A kam se se spotřebou na mě hrabete, můj benzíňák jezdí za 0 litrů nafty.

              1. Tak já vám poradím, jak to máte spočítat
                Tak já vám poradím, jak to máte spočítat správně:

                pořizovací cena vozidla – prodejní cena vozidla + náklady na servis + náklady na spotřební materiál (pneu, kapaliny, filtry, stěrače) + náklad na mytí a úklid + pojištění + parkovné + pokuty + mýtné a dálniční poplatky + správní poplatky a daně + čas věnovaný vozidlu + elektrická energie / počet ujetých km.

                Dostanete se do naprosto jiných čísel, vy fantasto.

                A co se týká té laciné elektřiny, pokud můj zaměstnanec zastaví na nabíječce, tak mě každá tahle neužitečně prom*daná hodina stojí dva litry, pane Nechci slevu zadarmo.

                1. Kdyz vezmu ten vas vzorec a spocitam naklady na jeden km u
                  Kdyz vezmu ten vas vzorec a spocitam naklady na jeden km u meho Porsche Cabrio, tak zjistim, ze naklady jsou nekonecne vysoke, protoze jsem od jara s nim nevyjel. Kdyz vezmu naklady tohoto roku a podelim vzdalenosti kterou jsem tento rok ujel, tak zjistim, ze si s tim autem nemuzu dovolit jezdit, protoze jeden km me stoji nekolik set Kc. Tak radeji s nim nebudu jezdit. Ale to me zruinuje jeste vic, protoze casem ty naklady na km stoupaji a to me pak zruinuje jeste vic. Co ted? Budu jezdit dal s jednim z mych 3 EV za 30 haleru….

                2. Tak znova pro méně inteligentní.
                  Náklady na kilometr

                  Tak znova pro méně inteligentní.
                  Náklady na kilometr musíte počítat z celého životního cyklu auta. Kolik vás podle vašeho hloupého uvažování stál kilometr tento rok, v červnu nebo v úterý ráno je naprosto irelevantní.

                3. A ten kdo proda auto pred ukoncenim zivotnosti, jezdi zadarmo?
                  A ten kdo proda auto pred ukoncenim zivotnosti, jezdi zadarmo?

                4. 😀 😀 😀
                  Můžete mu to prosím vás tady někdo

                  😀 😀 😀

                  Můžete mu to prosím vás tady někdo vysvětlit? Já už to vzdávám 😀 😀 😀

                5. Neumite zkondenzovat vase myslenky do psaneho textu. Rozchazi
                  Neumite zkondenzovat vase myslenky do psaneho textu. Rozchazi se vam to uz v hlave.

                6. To jako fakt nerozumíte základní matematické slovní
                  To jako fakt nerozumíte základní matematické slovní úloze „Vezmi kupní cenu, odečti od ní prodejní cenu, přičti všechno ostatní náklady a vyděl to ujetými kilometry“???

                  Co to blábolíte o ježdění zadarmo při prodeji před koncem životnosti???

                7. Kdyz pisete „Náklady na kilometr musíte počítat z celého
                  Kdyz pisete „Náklady na kilometr musíte počítat z celého životního cyklu auta.“ Tak marne patram po smyslu teto vety. Ja vychazim z toho, ze cim starsi auto, tim vic oprav a nakladu. Jakym zpusobem zjistujete pri prodeji treba 4 leteho auta budouci naklady a hlavne jeho zivotnost?
                  Takze chyba neni na me klavesnici, ale u vas uvnitr.

                8. Pokud auto dostanete zdarma, servis budete mít zdarma, tak
                  Pokud auto dostanete zdarma, servis budete mít zdarma, tak náklady na km budete počítat pouze z ceny spotřebního materiálu a „paliva“. Tato varianta ale asi nebude příliš obvyklá.

                  Takže pokud realističtěji koupíte nové EV za 1 000 000 Kč, po ujetí 100 000 km ho prodáte za 500 000, tak i když by jste měl veškerý servis a „palivo“ zadarmo, tak vás každý kilometr bude stát (1 000 000 – 500 000)/100 000 = 5 Kč. Za 30 halířů na km tedy nejpíše žádné EV jezdit nebude, pokud ho majitel nedostal darem (např. potomek bohatých rodičů).

                9. Tyto výpočty ale platí pouze za předpokladu, že hodnota
                  Tyto výpočty ale platí pouze za předpokladu, že hodnota peněz je pevná do budoucnosti. Taky se může stát toto: Oba dva máme možnost utratit za auto třeba 1 Mega. Já si koupím EV za 900 tisíc a vy fosila za 400 tis. Dobře, v tomto okamžiku jste ušetřil půl Mega. Ale třeba za rok se zhroutí finanční systém a oba budeme mít ho.no. Já na tom budu líp protože budu mít auto co jezdí zadarmo a vy nebudete mít na benzin. 🙂

                10. Jo a nebo se naopak situace může zhroutit tím způsobem,
                  Jo a nebo se naopak situace může zhroutit tím způsobem, že zatímco já budou mít půl mega za které můžu koupit zlato, dolary, léky, zbraně atd, tak vy budete mít auto které bude neprodejné. Takovéto scénáře jsou zajímavé mentální cvičení, ale nemá to žádný význam. V reálu skutečně katastrofický scénář stejně dopředu neuhádnete.

                11. Dolary budou taky zhroucené takže zbývají ty zbraně.
                  Dolary budou taky zhroucené takže zbývají ty zbraně. Spalovák bude neprodejný, nebude palivo. Mým autem nabitým ze solárů budu vozit kozy na pastvu za město 🙂
                  Radši toho nechme, chtěl jsem jenom naznačit, že nejde přepočítávat vše na peníze, ty mohou ztratit hodnotu ze dne na den.

                12. Ja budu take nabijet z fve a jezdit. Akorat ten strelny prach
                  Ja budu take nabijet z fve a jezdit. Akorat ten strelny prach do brokovnice si musim koupit dopredu. Nabijet brokovnici z fve zatim nejde. Doufejme ze ta trava nebude plna ruskeho plutonia.

                13. Laserová brokovnice by z FVE nabíjet šla. Nebo vyrábět
                  Laserová brokovnice by z FVE nabíjet šla. Nebo vyrábět elektrolýzou vodík. Šikovný kutil už by vymyslel jak ho použít. 🙂
                  Doufám, že se toho nedožiju.

                14. Jako vse muzete videt z ruznych uhlu. Samozrejme znam
                  Jako vse muzete videt z ruznych uhlu. Samozrejme znam Kostenrechnung. Vollkostenrechnung, Teilkostenrechnung, Differenzkostenrechnung usw. V cestine tyto pojmy neovladam natolik abych mohl neco o tom psat. Ale take vim, jak se v Cesku uvazuje. Kdyz jsem nekomu rekl, aby prijel na navstevu, tak jsem take slysel, ze ted zrovna tisicovku na benzin nama, ale jindy ze ano. Z toho odvozuji, ze lide, kteri si koupili novou Octavku, neresi kolik je stoji amortizace, ale kolik je stoji benzin na cestu. No a v analogii toho, me stoji jizda 30kc/100km.

                15. Ten kdo nemá 1000 Kč na benzín, pravděpodobně nemá 1 000
                  Ten kdo nemá 1000 Kč na benzín, pravděpodobně nemá 1 000 000 Kč na EV aby jezdil „zadarmo“. Takový má pravděpodobně nějakou ojetinu, ale ani u té nemusí vyjít km na amortizaci nijak nízko. Např. jeden můj mladý kolega koupil levnou Fábii za 50 000 kč. Za rok s tím najel průměrých cca 10 000km, ale s tím že každou chvíli stála v servisu kde do toho za ten rok nasypal dalších 50 000 s vidinou že další desítky tisíc jsou na obzoru. Tedy jen na servisu měl cca 5 Kč/km. Takže prohlásil že se na to může … a šel do operačního leasingu, kde ho to stojí podobné peníze, ale auto prostě jezdí. Ostatně mladých kolegů co řešili fatální závady za desítky tisíc na „levných“ ojetinách mám více. A ti si pak cenu za km raději ani nepočítali.

                  V každém případě pokud jste auto nedostal darem, tak vás nestojí 30Kč/100km, ale o dost více.

              1. Par ztroskotancu tam nabije 5kW a pofrci k dostupne nabijecce.
                Par ztroskotancu tam nabije 5kW a pofrci k dostupne nabijecce. Z toho Ionity asi nezbohatne. Ale i ty auta s nejakou vazbou na Ionity nemaji zadne supr ceny. To je i CEZ vyhodnejsi. Ale asi tam budou fronty tech par Taycanu co se prodaji.
                Edit. Tato Ionity je na stejnem miste jako nabijecky CEZ. Shell benzinka Nupaky. Tak tech ztroskotancu asi moc nebude.

                1. Tak já neřeším, že to bude kšeft pro Ionity. Řeším
                  Tak já neřeším, že to bude kšeft pro Ionity. Řeším to, že se tam (resp. obecně na rychlonabíječkách >50 kW) stávající auta s 50 kW maximem budou také objevovat.

                2. no nebudou ty ajnštajne, za 21Kč/kWh se tam vyjímečně
                  no nebudou ty ajnštajne, za 21Kč/kWh se tam vyjímečně zastaví leda na čumendu. Už pochop že autodebilky včetně ropáků tu elektromobilitu stále pouze simulují (uondávaj vodíkovou debilitu 😉 a enypšouk je tam fakt jen pro legraci, teda pardon pro reklamu a ještě k tomu trapnou :))))))))))))))))

                  PS: v německu po rande mlask/díz jedou superčerdžry pro všechny… zatím 😉

                3. Dokážeš diskutovat slušně nebo tví rodiče tě
                  Dokážeš diskutovat slušně nebo tví rodiče tě nevychovali?
                  Pokud si máš vybrat, že budeš volat odtahovku nebo si tam natlačit pár kWh na dojetí k další nabíječce, tak si vybereš odtahovku?
                  Jinak můžeš mít kartu k jinému autu, kde budeš mít vlastní cenu než pro cizáky, takže nevidím důvod, proč toho nevyužít. Ale to by chtělo myslet i trochu dopředu…

                4. seš snad padlej na hlavu ty vodtahovko když táááámhle
                  seš snad padlej na hlavu ty vodtahovko když táááámhle přes ulici sou ízy 3x 50kW čez poskytovatele zapolovic….

                  https://youtu.be/GLlp6KwHVsg?t=309

                  …tak už nedělej machry a přiznej barvu : SEMVEDLEJAKTAJEDLE A MÁTE RECH KUCÍÍ :))))

                5. Ano, v tomto konkrétním případě máš pravdu, pokud je
                  Ano, v tomto konkrétním případě máš pravdu, pokud je hned vedle ČEZ. Ale diskutuji obecně o Ionity nabíječkách, které se určitě nebudou stavět všechny vedle ČEZu.
                  Zkus se zapsat na kurzy Špačka, docela by ti to pomohlo při přechodu z puberty do dospělosti.
                  Hezký víkend!

                6. Nehledě na to, že VW dává k EV kartu na nabíjení, kde
                  Nehledě na to, že VW dává k EV kartu na nabíjení, kde kWh stojí kolem 8-9 KČ. To je konkurence schopná cena za rychlonabijeni na cestě.

                  Co se týká rychlosti nabíjení, tak z 14 do 80 procent je to dle fdrive.cz 32 minut.

                1. za září 2020 už jich je 18 kousků (ID3 registrovaných),
                  za září 2020 už jich je 18 kousků (ID3 registrovaných), ale BateriaQů tipuju na jaře víc, to už bude pár stovek a jak bude něco zadarmo tak se tam sleti jak vosy na bonbón

                2. hmm něco mě asi ušlo ale co je to „BateriaQů“ ?
                  hmm něco mě asi ušlo ale co je to „BateriaQů“ ?

                3. Neznate z Bondovky Mistr Q?
                  Neznate z Bondovky Mistr Q?

                4. ééé joo to byl ten dědek co předával hračičky bondoj
                  ééé joo to byl ten dědek co předával hračičky bondoj Quartermaster aleee mám dlouhý vedení furt nic mi to neříká 🙂 co má společnýho s baterií?

                5. Budou stejne srandovni jako hracky toho deduly.
                  Budou stejne srandovni jako hracky toho deduly.

                6. Takze 18 dealeru v CR ma id3. Kdo ho ma doma?
                  Takze 18 dealeru v CR ma id3. Kdo ho ma doma?

                7. ale článek je o nabíjecí stanici Ionity a je úplně jedno
                  ale článek je o nabíjecí stanici Ionity a je úplně jedno jestli to ajdíčko vozí majitele nebo zájemce v autosalonu, furt má tam nabíjení zdarma a bude eventuálně blokovat ten stojan

                8. To se vyplati jezdit z cele CR do Prahy na jedinou nabijecku
                  To se vyplati jezdit z cele CR do Prahy na jedinou nabijecku Ionity.

                9. vzhledem k tomu že polovina všech EV je v Praze a tato
                  vzhledem k tomu že polovina všech EV je v Praze a tato stanice je prakticky u cedule Praha tak se to dost nabizi

      1. Kdyz by spalovakum naprselo do nadrze, uz by nejezdily. A kdyz
        Kdyz by spalovakum naprselo do nadrze, uz by nejezdily. A kdyz si predstavim ty vecne opatlane naftove pistole a k tomu mokre, to by byla podivana. To by vyklouzly z ruky jedna radost. Ale i nejake predpisi rikaji, ze kolem stojanu musi byt zachytny prostor ze ktereho musi vse tekute jit pres jimku a nejakou dalsi likvidaci. To by se hosi nedoplatili, kdyby museli vsechnu destovku svadet do jimky a draze likvidovat.

          1. Voda je tezsi nez benzin a hromadi se na dne. Po opakovanem
            Voda je tezsi nez benzin a hromadi se na dne. Po opakovanem naprseni se voda akumuluje a az dosahne urcite vrstvy, bude sahat az k nasavaci trubicce. Nebo v zime stopy vody v palivu zamrznou. Kdysi jsem to zazil. Hodne otravna vec kdyz sirokodaleko neni vytapeny prostor a venku hodne pod nulou.

            1. Nehromadí se na dně. Stejně jako v zimě při naředění
              Nehromadí se na dně. Stejně jako v zimě při naředění nafty benzinem se jízdou nádrž promíchá, stejně je to i s těma pár kapkama, které do nádrže spadnou během pár minut při dešti. Už se nám i před lety stalo, že v práci do Megana „chcalo“ celý víkend (Megane měl porouchaný zámek, kolega si při příjezdu nevšiml, že má otevřenou nádrž a víčko bylo zaintegrované do krytu) a jen jsme v pondělí doplnili plnou nádrž, aby se to více naředilo a normálně se to projelo. Při jízdě se to promíchalo a ta trocha vody v benzínu nevadí.

Napsat komentář