Maminka.czSociální sítě

Na Instagramu je nejdůležitější autenticita, říká Nikol Moravcová

Michaela Láchová 5.  10.  2020
Toužíte mít úspěšný profil na Instagramu? Tady jsou tipy úspěšné blogerky a influencerky Nikol Moravcové. Podle ní je nejdůležitější být reálný a upřímný nejen ve svém životě, ale i na sociálních sítích. Jaké jsou rady?

[Odebírejte NOVINKY Z MAMINKY! Chci newsletter!]

Existuje podle tebe nějaký univerzální recept, jak uspět na Instagramu?

Vždycky říkám, že nejdůležitější je autenticita. Být reálný a upřímný nejen ve svém životě v off-line, ale i na sociálních sítích. Nikdo z nás přece nežije bezstarostný, dokonalý, vypózovaný život a každá mince má dvě strany i v tomto směru. Ukázat realitu, ale zároveň motivovat a inspirovat svoje okolí. To je také důvod, proč dávám především pozitivní obsah na svoje sítě, možná to zní alibisticky, ale věřím, že každý má svých starostí dost a nechci s tím otravovat lidi, co si u sociálních sítí chtějí odpočinout a nasbírat energii. Někdo hledá tipy na cestování, dobré restaurace, zajímavé oblečení, novinky z beauty oblasti nebo třeba rady v mateřství. Mít zajímavý a uvěřitelný obsah, život je podle mě recept na úspěch.

Instagram: Chcete mít krásný a úspěšný profil? Víme, na co se zaměřit


Co podle tebe naopak followery zaručeně odradí?

Přehnaná reklama. Z Instagramu se poslední dobou stal takový lifestylový teleshopping! Každý druhý – hlavně mikroinfluencer – se fotí s produktem a neřeší dlouhodobé následky. Je to takové trénování intelektu svých sledujících, a to je podle mě začátek konce. Když se ale reklama udělá dobře a není jí víc než nekomerčního obsahu, tak je efektní pro všechny strany. Buď máte časopis s inzercí na každé desáté stránce, nebo leták ze supermarketu.



Co se instagramoví nadšenci dozvědí na tvých workshopech?

Kromě sestavení jednotného feedu, úpravy fotek a různých triků na nabírání nových sledujících třeba i to, že to číslo sledujících není tak podstatné. Je důležitá kvalita, ne kvantita! Na mé workshopy chodí hodně začínajících podnikatelů, které zajímá, jak udělat pěkný firemní účet. Pokud provozujete hotel, kavárnu, e-shop nebo kosmetický salon, tak vám jde o konkrétní prodej služeb, ne číslo followerů nebo srdíček pod fotkou. Často se na to zbytečně upínáte, a přitom je důležitější, kteří lidé vás sledují, jaké jsou jejich zájmy. A také jestli s vámi aktivně komunikují – píšou komentáře, lajkují fotky, ptají se ve zprávách – takzvaný engagement. Sociální síť je totiž hlavně o komunikaci! To je třeba si uvědomit a nesnažit se soutěžemi nebo jinými způsoby uměle navýšit číslo followerů. Mějte rádi svoje sledující a važte si jich!

Instagram vs. realita: Takhle se mámy fotí, ale pravda je úplně jiná!


Co je cílem soutěže INSTAHERO, kterou pořádáš?

Dokumentární reality show INSTAHERO vlastně nese podtitul „Česko-Slovensko hledá influencera“, takže v každém dílu řešíme jednu z problematik instasvěta, například hejterství, vliv na děti, spolupráci nebo Instagram versus realita. Doporučuju nakoukat si jednotné díly na YouTube. Dříve chtěly být děti zpěváky, dneska influencery nebo youtubery, což s sebou nese velkou váhu zodpovědnosti, kterou je třeba si uvědomit. V každém dílu je mentor, který je v tomto světě ve své oblasti působení úspěšný – například Ben Cristovao, Natálie Kotková, Adam Mišík, Gabi Heclová, Vanda Janda nebo Tereza Salte.

Chystáme další pokračování, tak sledujte @instaheroshow!

Největší chyby, kterých se rodiče na internetu dopouštějí. Neděláte je?
Matky influencerky. Které vládnou sociálním sítím? Znáte je všechny?

Článek vyšel v časopisu Maminka. Aktuální číslo si můžete koupit na ikiosek.cz/maminka. Tady si můžete objednat i předplatné s dárkem.

Témata: Slavné maminky, Mateřství, Instagram, Reklama, Sociální sítě, Reality show, Adam Mišík, Nikol Moravcová, Beauty, Tip, Tereza Salte, Follower, Česko-Slovensko, Autenticita, Sociální síť, Realita, Mince, Family, Kotková, Recept, Nik, Beau, YouTube, Salón, Blogerka