Skladatel Borrtex a jeho miliónový zahraniční přesah

hudební skladatel Daniel Bordovský

hudební skladatel Daniel Bordovský

Jednadvacetiletý český hudební skladatel Daniel Bordovský, vystupující pod svou uměleckou přezdívkou Borrtex, jenž se čerstvě přestěhoval do Prahy, právě oslavuje svůj další významný hudební milník v podobě pokoření magicky vysoké hranice neuvěřitelných 100.000.000 celkových přehrátí jeho vlastní autorské tvorby skrze souhrn populárních hudebních streamovacích platforem, jako jsou například Spotify, Apple Music, YouTube a další.


"Cítím se velmi ohromený, šokovaný a zároveň neuvěřitelně vděčný za celý tým, který se stará o publikaci a precizní distribuci hudebního materiálu. Velké díky patří především britské hudební společnosti Routenote, která pro mě veškeré tyto technické a propagační záležitosti úspěšně zajišťuje."

Instrumentální skladby autora se již dříve vyskytovaly v oficiálních reklamních spotech známých nadnárodních společností, jako je například německá firma luxusního zboží Montblanc, výrobce chytrých telefonů Xiaomi, či celosvětově proslulý švédský prodejce nábytku IKEA.

"Velké poděkování za tento úspěch musím vznést také zprostředkovateli licenčních služeb, společnosti Artlist LTD, která se stará o poskytování komerčních licencí pro užití mé hudební tvorby nejen v mezinárodních zahraničních projektech pro globální televizní značky jako je Netflix, HBO, Showtime a podobně, ale také o poskytování licencí menším kreativním tvůrcům, žijícím například i u nás v České republice."

Je to právě kombinace hudebních, uměleckých a různorodých marketingových strategií, která přinesla Danielovi úspěch v zahraničním prostředí. Snaha o popularizaci melodií v reklamní sféře dost možná mohla pomoct v získání nových příznivců a posluchačů na již zmíněných hudebních platformách.

Na druhou stranu, s instrumentální tvorbou to není vždy úplně tak jednoduché. "Tvorba instrumentální hudby má zcela jistě své výhody i nevýhody. Asi těžko své skladby někdy uslyším v rádiu, naopak se musím přiznat, že v televizi jsem se už zaslechl více než bych kdy sám očekával."

Dnešní doba si totiž vyžaduje určitou míru adaptace i v oblasti hudebního průmyslu. Fyzické kopie CD už se tolik neprodávají, a tak je třeba se přizpůsobit online prostředí. Hudební streamovací platformy jako je Spotify či Apple Music jsou tak relativně dostačující a cenově přijatelnou alternativou v nahrazení legálního poslechu tvorby hudebních umělců.

"Je pravdou, že si jen těžko mohu představit, jak by se asi milionové číslo online přehrátí dalo zpětně srovnat s reálným zakoupením fyzického produktu. Myslím si, že by má hudba byla v takovém případě výrazně méně populární. Totiž, možnost mít hudbu doslova nadosah, pomocí digitálních technologií, je zkrátka skvělý krok kupředu jak pro posluchače, tak i pro nás hudebníky."

Po čerstvém přestěhování z Havířova do Prahy, je Daniel otevřen všem novým kulturním, filmovým, či případně i televizním projektům a nápadům.

"Praha je skvělé, kulturně i historicky velmi bohaté město a osobně jsem moc rád, že zde mohu aktivně nabírat čerstvou inspiraci pro mé budoucí hudební projekty. Jsem otevřen jakýmkoliv spolupracím a rád bych si jednou vyzkoušel udělat i originální soundtrack pro nějaký ambiciózní český film!"


Kontakt:

Příspěvek: https://www.instagram.com/p/CF-Dtvth6oT

Web: https://www.BORRTEX.com/

E-mail: press@borrtex.com

ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.

Klíčová slova ČR-pop-hudba-internet-Borrtex

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
IT, telekomunikace
Kultura

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.