Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval

Chris Harris ukázal, jak zvládá nejnovější Ferrari jezdit bokem, zatímco Stig preferoval co nejčistší stopu. A díky tomu za sebou nechal celý zbytek světa.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval

8.10.2020 | Petr Prokopec

Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval

/

Foto: Ferrari

Chris Harris ukázal, jak zvládá nejnovější Ferrari jezdit bokem, zatímco Stig preferoval co nejčistší stopu. A díky tomu za sebou nechal celý zbytek světa.

O uplynulém víkendu se na televizní obrazovky vrátil Top Gear, devětadvacátá série se nicméně oproti těm předchozím v mnohém liší. Natáčení totiž sice odstartovalo již v únoru, ovšem záhy bylo přerušeno kvůli koronaviru. V květnu pak televizní stanice BBC oznámila, že kamery se opětovně rozjely, ovšem vlivem restrikcí byly zrušeny veškeré mezinárodní akce a štáb se pohyboval pouze po Velké Británii. Zároveň se studio přesunulo z hangáru před něj a vypuštěna byla i jízda celebrit, aby mohl být zachován ten správný sociální distanc.

I přes veškerá tato omezení se nicméně nezdá, že by první epizoda nové série u diváků neobstála. Řada z nich sice kritizuje zejména snímek o hledání ideálního firemního vozu, ve kterém se protagonisté měli chovat až příliš dětinsky a hloupě, na sekvence s Ferrari SF90 Stradale však prší chvála ze všech stran. Mnozí dokonce mluví o návratu starých zlatých časů, kdy u vesla ještě byli Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May. S tím lze souhlasit, až na jedno - ani jeden z nich neumí tak řídit jako Chris Harris.

Hlavní hvězda celé show protáhne plug-in hybridní Ferrari po trati, a to nikoliv pouze ideální stopou. Jak je u Harrise obvyklé, dojde i na vypnutí stabilizace, načež se SF90 opravdu urve ze řetězu. V té chvíli se přitom z italského supersportu stává nástroj skutečně jen pro profesionály, zatímco s aktivovanými elektronickými berličkami nebudete mít dle Harrise daleko k tomu, abyste se cítili jako řidičský bůh, i když jím nejste.

Kromě Harrise si přitom SF90 vyzkoušel i Stig, který s ním logicky zajel také měřené kolo. A rovnou stanovil nový rekord, neboť trať na aerodromu v Dunsfoldu obkroužil za 1 minutu a 11,3 sekundy. Tím překonal i dosavadního krále okruhu, a sice Ferrari 488 Pista, jenž dosáhlo času 1:12,7. A takové Porsche 911 GT2 RS zůstalo s 1 minutou a 13,4 sekundami hodně vzadu, stejně jako LaFerrari. Byť je třeba dodat, že čas 1:14,2 s ním nedosáhl Stig, nýbrž Jason Plato.

Jedním z důvodů, proč za sebou italská novinka nechává i dražší příbuzné, stejně jako zbytek světa, je její pohonné ústrojí. SF90 totiž dostalo do vínku uprostřed uložený čtyřlitrový osmiválec produkující 780 koní a 800 Nm. Mezi něj a novou osmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku se pak nastěhoval jeden elektromotor, zatímco další dva najdeme na přední nápravu. Celkově pak soustava produkuje 1 000 koní výkonu.

Díky tomuto výkonu stačí kupé pouze 2,5 sekundy, než zrychlí na stovku, přičemž maximálka vrcholí na 340 km/h. Kromě toho je nicméně možné zapojit do hry pouze elektrické jednotky a lithium-iontovou baterii o kapacitě 7,9 kWh, jenž vám umožní jet zhruba pětadvacet kilometrů čistě na elektřinu. Nic takového však v případě Harrise a Stiga nečekejte, oba totiž zaměstnávali všechny čtyři jednotky, a to opravdu vehementně.


Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 1 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 02Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 2 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 03Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 3 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 04Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 4 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 05Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 5 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 06Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 6 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 07Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 7 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 08Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 8 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 09Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 9 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 10Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 10 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 11Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 11 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 12Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 12 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 13Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 13 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 14Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 14 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 15Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 15 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 16Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 16 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 17Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 17 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 18Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 18 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 19Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 19 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 20Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 20 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 21Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 21 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 22Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 22 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 23Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 23 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 24Top Gear vyzkoušel nejnovější tisícikoňové Ferrari, nic rychlejšího nikdy netestoval - 24 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 25
Nové Ferrari SF90 si vyzkoušel Chris Harris, a to hlavně při jízdě bokem, Stig pro změnu volil co nejčistější stopu a zajel okruh trati. Foto: Ferrari

Zdroj: Top Gear@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše